Friday, April 19, 2013

HANGAT..4 Lagi Ahli DAP Keluar Parti...



PRU-13-Empat-bekas-anggota-DAP-umum-bertanding-sebagai-calon-bebas/


Empat bekas anggota parti DAP termasuk penyandang kerusi Parlimen Seremban John Fernandez hari ini mengumumkan untuk bertanding sebagai calon bebas pada pilihan raya umum ke-13, 5 Mei ini.

Fernandez berkata beliau akan mempertahankan kerusi Parlimen Seremban, yang dimenangi beliau pada PRU lalu selepas menewaskan calon Barisan Nasional Datuk Yu Chok Tow dengan majoriti 3,948 undi.

"Saya akan bertanding di kerusi Parlimen Seremban di mana saya telah berkhidmat sejak lima tahun lalu dan saya juga ingin mengumumkan bahawa saya telah keluar dari DAP berkuat kuasa semalam," katanya pada sidang media di sini hari ini. Katanya, tiga lagi bekas anggota DAP yang mengumumkan keluar parti itu baru-baru ini akan bertanding di kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN).

Mereka adalah bekas Pengerusi DAP cawangan Taman Bukit Emas S. Vijayan yang akan bertanding di DUN Bukit Kepayang, bekas Naib Pengerusi DAP cawangan Nilai Perdana S. Rajasheger (Nilai) dan anggota DAP Rantau R. Sasikumar (Temiang).

Fernandez berkata, tindakan keluar parti dan bertanding sebagai calon bebas itu diambil kerana merasakan DAP tidak lagi parti berbilang kaum dan meminggirkan kaum India apabila ramai pemimpin India dalam parti itu tidak dinamakan sebagai calon untuk PRU ini.

Katanya, ia juga bagi memberi tekanan terhadap DAP yang menguasai kerusi Parlimen Seremban dan beberapa DUN di bawahnya dan berharap pengundi dapat memilih pemimpin yang tepat. Parlimen Seremban mempunyai enam DUN dan pada PRU lalu, DAP memenangi tiga daripadanya iaitu Nilai, Lobak dan Temiang sementara PKR dua (Sikamat dan Ampangan), manakala BN hanya memiliki Lenggeng.

Turut bersama Fernandez dan rakan-rakannya untuk bertanding sebagai calon bebas di negeri ini ialah dua lagi iaitu peguam S. Karthigesan yang akan bertanding di kerusi DUN Senawang dan ahli perniagaan S. Daniel di Port Dickson. Kesemua mereka telah mengambil dan mengisi borang pencalonan untuk PRU13 hari ini.


sumber.....

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.