Google+ Followers

Sunday, April 28, 2013

House PK: ISU KALIMAH ALLAH! APA PENDIRIAN PAS SEBENARNYA NI...

House PK: ISU KALIMAH ALLAH! APA PENDIRIAN PAS SEBENARNYA NI...

Wanita Malaysia paling banyak curang.



Laporan sebuah akhbar berbahasa Cina baru-baru ini yang mendakwa wanita Malaysia menduduki tempat ketiga di dunia daripada segi bilangan yang curang terhadap pasangan masing-masing, dikatakan bercanggah dengan perolehan beberapa kajian yang pernah dijalankan di negara ini.
Timbalan Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat, Datuk Noriah Kasnon berkata, laporan itu dianggap mengejutkan kerana Kajian Penduduk dan Keluarga Malaysia Keempat yang dilaksanakan oleh Lembaga Penduduk dan Pembangunan Keluarga Negara (LPPKN) pada 2004 mendapati perceraian yang berpunca daripada kecurangan suami atau isteri adalah tidak begitu serius.
Jelas beliau, kajian tersebut secara khusus mendapati punca utama perceraian adalah tiada persefahaman (41.8 peratus), tidak bertanggungjawab (11.4 peratus), curang (enam peratus) dan enggan dimadu (enam peratus).
Kajian Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) ke atas 3,312 pasangan pada 2005 pula mendapati hanya 1.8 peratus isteri dan 0.6 peratus suami berlaku curang terhadap pasangan masing-masing.
Selain itu, berdasarkan kes-kes kaunseling yang pernah dikendalikan kaunselor LPPKN, antara punca perceraian adalah kurang perhatian dan penghargaan terhadap pasangan, tiada persefahaman, penyalahgunaan laman sosial, pengaruh rakan, pergaulan bebas dan masalah lemah tenaga batin," katanya.
Beliau berkata demikian ketika menggulung perbahasan Rang Undang-Undang Perbekalan 2013 dalam sidang Dewan Negara hari ini.
Dalam perkembangan sama, Noriah berkata, penyalahgunaan laman sosial seperti Facebook dan Twitter untuk menjalinkan hubungan sulit merupakan satu perkara yang menjadi kebimbangan memandangkan perbuatan itu sukar dikesan oleh pasangan.






Tektik Kotor Digunakan Oleh Pembangkang Semasa Berkempen??



Cara kotor pembangkang berkempen semakin menjadi-jadi dengan yang terbaru menggunakan taktik mengeluarkan risalah palsu melibatkan calon BN bagi DUN Pasir Panjang Rashidi Ibrahim dan DUN Pangkor, Datuk Seri Dr Zambry Abd Kadir.


Pendedahan ini dibuat Dr Zambry sendiri setelah beliau menjumpai risalah tersebut diedarkan di Pangkor ketika tiba untuk membuat kunjungan ke seluruh bilik gerakan BN di Pangkor pagi tadi.

Menurutnya risalah palsu itu mengandungi kenyataan Rasidi yang lebih dikenali dengan Cikgu Shidi dan beliau sendiri yang bersifat provokatif.

"Dalam risalah itu cikgu Shidi dikatakan hanya mahu undi daripada pemuda UMNO sahaja untuk menang dan tidak memerlukan undi daripada ahli komponen parti.

"Saya pula dikatakan menyeru pengundi Melayu untuk keluar mengundi manakala tidak akan mengharap undi daripada komponen parti kerana tahun 2008 calon UMNO menang kerana undi Melayu dan tanpa bantuan parti komponen.

"Kenyataan paslu ini sangat provokatif. Ianya bersifat jahat dan sangat tidak bertanggungjawab," katanya.

Beliau berkata kepada pemberita selepas program tinjauan mesar di DUN Pangkor bersama Datuk Kong Cho Ha yang bertanding bagi kerusi Parlimen Lumut.
Dalam nada sinis, beliau menasihati pembangkang supaya menggunakan pendekatan yang lain untuk mendapat sokongan semasa tempoh berkempen ini kerana mengeluarkan risalah palsu itu lansung tidak profesional.

Beliau yang menerima risalah itu sebaik sahaja tiba di Pulau Pangkor berasa terkejut degan beberapa isi kandungan risalah itu yang menyebut kononya Rashidi

Selanjutnya Klik Disini

Khas untuk pengundi P125 Putrajaya: Hati-hati LANUN sedang menjarah kejiranan anda!



 
 
Hari ini kami ingin mengulas janji-janji Husam Musa  dan Pas kepada pengundi Putrajaya jika beliau menang:
 
 
1) Rumah mampu milik kepada semua: Janji ini hanyalah tinggal janji kerana PM dan BN telah membuktikannya terlebih dahulu melalui PR1MA dan PPA1M. Malah pengundi juga perlu bertanya kepada Husam, sepanjang beliau menjadi Exco Perancangan Ekonomi, Kewangan dan Kebajikan Negeri Kelantan, berapa buah rumah mampu milik yang beliau telah bina untuk rakyat negeri tersebut?
 
2) Elaun Khas RM 500 sebulan untuk setiap guru: Penjawat awam yang berjumlah hampir 2 Juta orang, bukan hanya terdiri daripada guru. Apakah skim-skim perkhidmatan yang lain tidak penting kepada Pakatan Haram Pembangkang? Mengapa hanya guru yang menikmati elaun jika mereka menang? Adakah kerana mereka boleh menjadi agen penyebaran dakyah mereka selama 24 jam di sekolah-sekolah dengan pemberian elaun ini? Lagi pun, guru-guru sendiri telah menikmati pelbagai kemudahan dan pembaikan skim mereka sepanjang 4 tahun PM Najib mentadbir negara, dan jika mereka benar-benar serius, semua guru-guru di negeri-negeri pembangkang sudah pun lama menikmati elaun ini. Bukankah Penang dan Selangor itu negeri-negeri yang kaya? Jangan bagi alasan mereka tidak mampu.
 
3) Mengahapuskan tol: Ini merupakan janji yang tidak bertanggungjawab. Atau dengan kata lainnya, mengambil duit rakyat miskin, untuk menampung keperluan orang kaya. Kenapa kami kata begitu? Cuba fikirkan kembali, adakah semua rakyat Malaysia menggunakan lebuhraya bertol ini? Bagaimana dengan rakyat yang tinggal di negeri-negeri yang tiada tol langsung seperti Kelantan, Sarawak, Sabah dan Perlis serta yang tinggal di kampung-kampung? Adakah wajar mereka turut sama-sama menanggung dan membayar cukai yang akan digunakan untuk melunaskan pampasan kepada semua pemegang konsesi lebuhraya? Lagi pun, PM Najib sendiri telah memastikan tiada sebarang kenaikan tol sepanjang perkhidmatan beliau, malah beberapa lebuhraya seperti Grand Saga dan Shah Alam telah menikmati penghapusan/penurunan tol. Negeri-negeri pembangkang ada hapus tol kepada rakyat mereka?
 
4) Harga minyak diturunkan: Mudah untuk bercakap yang dengan turunnya harga minyak, maka harga barangan juga turun. Cuba kita ingati kembali, selepas DS Najib ambil alih tampuk pentadbiran negara, beliau telah menurunkan harga minyak kepada RM 1.90 seliter dan kekal sehingga kini walaupun harga minyak dunia meningkat beberapa kali. Adakah harga barangan turut turun sejurus penurunan harga minyak tersebut? Jawapannya tidak, dan anda tahu mengapa? Kerana ekonomi dikuasai oleh penyokong DAP sendiri! Lagi pun, harga minyak bukannya kita yang tentukan, tetapi kuasa-kuasa besar OPEC. Jadi, jika mereka janji untuk turunkan harga minyak, sebenarnya subsidi minyak itu yang akan dinaikkan. Dari mana puncanya untuk menampung kenaikan subsidi minyak ini? Sudah tentu daripada cukai pendapatan. Jadi sekali lagi, adakah adil, rakyat yang tidak menggunakan minyak dengan banyak (yang menaiki motorsikal, dan kereta kecil) menampung cukai subsidi harga minyak bagi mereka yang menggunakan minyak dengan banyak (iaitu golongan kaya dan memiliki kenderaan mewah)? Dan soalan terakhir, adakah harga minyak di negeri-negeri pembangkang lebih murah? 
 
5) Harga kereta diturunkan: Menarik bagi baru mahu membeli kereta, tetapi tidak adil kepada yang sedang menanggung hutang kereta dan tidak memiliki kereta. Adakah ini juga bermaksud mereka akan membayar beza hutang kereta kepada bank kerana harga kereta terpakai yang semakin murah? Sebagai contoh, jika seorang pemilik kereta mempunyai sebuah WAJA yang nilai semasa RM 50K dan sedang menyelesaikan ansuran di bank, secara tiba-tiba harga semasanya turun menjadi RM 30K. Bank tidak akan mengurangkan hutang anda begitu sahaja, jadi siapa yang membayar untuk beza hutang tersebut? Pakatan Haram Pembangkang? Dan soalan yang lebih penting, dari sumber mana mereka akan menampung segala kos janji mereka ini? Cukai pendapatan rakyat? Adakah adil kepada mereka yang hanya menggunakan motorsikal? Adakah kereta lebih murah di negeri-negeri Pakatan Haram pembangkang?


 
Selebihnya, adalah janji-janji yang telah pun dilaksanakan oleh BN dan telah lama dinikmati oleh rakyat. Tidak malukah menjanjikan perkara yang telah pun terlaksana oleh orang lain?
 
Jadi, janganlah kita memperbodohkan diri kita dengan mengundi kaki penipu seperti Husam Musa ini! Cuba nilaikan apa yang mereka buat selama 5 tahun di 5 buah negeri yang mereka rampas sebelum ini?!! Berapa peratus daripada janji-janji mereka ini yang telah menjadi dasar di negeri-negeri mereka?!!

BADUT RAKYAT: BREAKING NEWS !!! FACEBOOK AZHAR SULAIMAN DI SAMBA...

BADUT RAKYAT: BREAKING NEWS !!! FACEBOOK AZHAR SULAIMAN DI SAMBA...: apa cerita ni ??? pembangkang dah kecut ker sampai FB azhar sulaiman kena hack.fb beliau kena hack kerana komen azhar sulaiman memberi k...

PEMANTAU SPR DIKEPUNG DAN DIUGUT!!!


 


















Ini satu lagi berita gempak yang SH terima dari seorang sahabat lewat petang tadi. Satu insiden telah berlaku dan menunjukkan provokasi puak - puak Pakatan.

Rasanya semua orang tau yang Peraturan SPR telah menetapkan, bendera parti yang tidak bertanding TIDAK DIBENARKAN untuk dipasang.

Jika ada yang pasang jugak, maka skuad pemantau SPR yang terdiri daripada anggota keselamatan berhak untuk menurunkan bendera tersebut.

Namun, sebaik sahaja mereka mahu mengambil tindakan sedemikian, datang 100 orang pencacai Pakatan Haramjadah tu mengepung 10 orang skuad pemantau SPR.

Mereka siap membuat provokasi dan mengugut pemantau tersebut agar tidak menurunkan bendera PAS dan PKR sedangkan yang bertanding dikawasan tersebut ialah DAPigs.

Yang paling menyedihkan, skuad pemantau itu terdiri dari kalangan orang Melayu manakala yang membuat provokasi itu jugak orang Melayu.

Disini kita dapat lihat dengan jelas amalan 'Gengsterisme' dikalangan puak - puak Pakatan Pembangkang tu memang berkembang mekar sejak kebelakangan ini.

Tetapi sebaliknya, mereka menunding jari dan menyalahkan orang lain pula yang bersalah. Konon - kononnya orang lain pulak yang gengster.

Bayangkan. Belum pun diorang dapat memerintah, peraturan dan undang - undang sedia ada berani diorang lawan. Kalau diorang dah dapat kuasa kelak, macam mana pulak?

Itu baru sikit beb. Kita tak heran la kalau puak - puak Pakatan Haramjadah ni sanggup menggunakan keganasan demi untuk mencapai impian diorang.

Jangan cakap dengan orang lain. Malah sesama ahli dalam satu parti diorang sendiri pun boleh cedera parah kena balun sebab pemilihan pucuk pimpinan.



Adakah ini corak perkembangan masyarakat yang kita mahu wariskan kepada anak - anak kita kelak? Adakah ini amalan yang kita nak anak - anak kita ikut?

Sudah la tuan - tuan sekalian!!! Cukup - cukup la kita ditipu dek permainan Politik puak - puak Pakatan Haramjadah ni. Diorang bukannya berjuang untuk menjaga kepentingan rakyat. Tapi diorang berjuang untuk kepentingan diri sendiri je!!!


Anak Jati Malaya: PANAS TERIK !!! KANTOI - Anak Muda Di Rasuah Calon...

Anak Jati Malaya: PANAS TERIK !!! KANTOI - Anak Muda Di Rasuah Calon...: Bila kerajaan pimpinan Najib Razak melaksanakan BR1M 1.0 dan 2.0 kepada rakyat miskin, PAS mula menyalak kata BN amalkan rasuah....

Apa Hal PWTC KECOH-KECOH NI????





PWTC !! Mahasewel yang entah dari mana datangnya..tak ubah macam kera yang kena gigit dengan lipan..menjerit terpekik..dah macam bukan MAHASISWA lagi !!

Foto dari sahabat yang kebetulan berada d PWTC..musim PRU ni macam-macam puok kera ni buat!!




Bahang kekalahan makin terasa..tak sampai 10 hari lagi BN bakal dapat mandat baru yang lebih besar dari rakyat Malaysia insyaAllah dan kumpulan mahasewel yang d taja puok kera bakal terkedu..segala janji kosong pakatan haram jadah pada mereka akan terbukti !!

Buat malu mak bapak d kampung dan buat imej MAHASISWA makin ke jamban !!




Revolusi BN Bangkit Anak Muda





Ipoh pada jam 9.00 mlm tadi pergerakan pemuda umno Tambun saudara Mazlan Abdul Rahman Selaku ketua pemuda bahagian  Tambun  telah  mengumpul seramai  100 anak anak muda yang bermotosikal berarak  dalam   kawasan N24 ulu kinta .Motif dan insiatif yang di tampil kan saudara Mazlan Abdul Rahman ialah memberi kesedaran dan intipati  dalam kerajaan Barisal. Nasianol  Tiada terpingir  Tiada tertinggal.

Jelas sekali anak anak muda ulu kinta memiliki kesedaran  bahawa kerajaan Barisal nasianol tetap perihatin dalam membantu masalah sosial anak muda .
Aku janji salah satu manifesto yang di laungkan  datuk sri Najib Abdul Razak di terima baik oleh anak anak muda  Tambun .


Pemuda berwibawa, harapan ugama bangsa dan negara... BN For All 

Say No To....pakatan rakyat.

Tahukah Anda......?: HEBAT!!!! Konvoi Bermotor Pemuda Tambun Meriah

Tahukah Anda......?: HEBAT!!!! Konvoi Bermotor Pemuda Tambun Meriah: Pemuda Tambun membuktikan bahawa mereka adalah benteng Putrajaya apabila berjaya menjalankan konvoi bermotor dengan dihadiri peserta seramai...

Pakatan. Dalam ketakutan Demi kebenaran...

Mal ware oh mal ware..Takut sangat dengan kebenaran . Dasar pembangkang penipu.
Saper nak bukak blog teman Jangan guna google ,hanya mozila,internet explore jer.

Gempar!!! Datin Azizah Meninggal Dunia



Penyanyi kumpulan Orkes Nirwana, Datin Azizah Mohamad, 66, meninggal dunia di Hospital Kuala Lumpur (HKL) dekat sini kira-kira pukul 11.26 malam, Jumaat.
Allahyarham meninggal dunia akibat kanser pangkal rahim tahap akhir yang dihidapinya sejak setahun lalu selain beberapa penyakit lain seperti darah tinggi dan kencing manis.
Beliau meninggal dunia di sisi suaminya, penyanyi irama pop yeh yeh, Datuk A. Rahman Hasaan dan ahli keluarga lain.
Anak kepada Allahyarham, pelakon dan pengarah, Khir Rahman yang dihubungi mStar Online berkata, semua ahli keluarga redha dengan kehilangan itu kerana pihak hospital telah memaklumkan keadaan ibunya yang tidak dapat diselamatkan lagi.
Jelas Khir, tiga hari sebelum Allahyarham menghembuskan nafas terakhir, ibunya sudah tidak sedarkan diri.
"Selepas doktor memberitahu kami perlu bersedia dengan sebarang kemungkinan semua ahli keluarga sentiasa bersamanya.
"Ibu seorang yang kuat dalam melawan penyakitnya sehingga ke saat yang terakhir dan Allahyarham pergi dengan tenang. Kami sekeluarga redha dengan pemergiannya," kata Khir.
Dalam pada itu, jenazah akan dimandikan dan dikafankan di HKL sebelum dibawa pulang ke rumah di Keramat dekat sini untuk memberi peluang kepada kaum keluarga memberikan penghormatan terakhir.
Khir memberitahu jenazah akan disembahyangkan di Masjid Al Ansar Taman Keramat di sini sebelum dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Masjid Al Ansar selepas solat Zohor pada Sabtu.
Sebelum ini, mStar Online pernah melaporkan Azizah menerima rawatan di Unit Rawatan Rapi (ICU) hospital berkenaan selepas mengalami komplikasi beberapa penyakit dan jangkitan kuman dalam paru-paru.
Allahyarham yang aktif menyanyi sekitar tahun 60-an dan 70-an pernah popular dengan lagu seperti Syurga Idaman, Pergilah Kandaku dan Dikaulah Harapanku.

Sumber budakbenteng blogsport.com