Google+ Followers

Saturday, May 25, 2013

Surat Biadap Cina Huaxia Kepada PM

Pertubuhan Pergerakan Pemulihan Huaxia Sedunia Malaysia
C/O. 9c-1, Blok B, Jalan Hang Tuah,
55200 Kuala Lumpur.
YAB Dato Seri Najib Tun RazakPPPHSM/JPM/PM/2013/2
Pejabat Perdana Menteri,
Bangunan Perdana Putera, 
Jabatan Perdana Menteri. 
62502 Putrajaya.22hb Mei 2013
Tuan,
Cina Mahu Apa Lagi?- Cina Mahu kerajaan jangan kacau lagi.
Selepas analisis, saya dapati ada beberapa perkara utama yang sangat senang membangkitkan perasaan marah di kalangan orang-orang Cina,  iaitu:-
1.Perniagaan dan Ekonomi- Kilang-kilang dirampas atau ditutup seperti kilang gula, kilang tepung ubi kayu, kilang roti,  kilang biskut, kilang logam, kilang perabot, syarikat-syarikat bas, syarikat tayangan filem, syarikat penerbangan, bank-bank dan sebagainya. Syarikat-syarikat Cina terpaksa memberi minimum tiga puluh peratus kepada orang-orang Melayu tetapi syarikat kerajaan tidak bagi tiga peratus pun kepada orang-orang Cina. Telan syarikat-syarikat Cina secara paksaan walaupun tuan punya orang-orang Melayu mengambil-alih dan terus menaik harga barang itu atau tutup kedai kemudian. Syarikat Cina dilarang memohon projek terus daripada kerajaan. Cina mahu kerajaan jangan kacau lagi.
2.Pendidikan- Sekolah-sekolah Cina selalu ditutup untuk merampas tanah-tanahnya, tetapi tanah disumbangkan oleh pemaju untuk membina sekolah Cina pula dilarang sehabis-habisan oleh Kerajaan! Biasiswa persekolahan hanya diberi kepada pelajar orang-orang Melayu sahaja walaupun ada pelajar orang-orang Cina yang lagi miskin! Kolej Cina wujud sebelum penubuhan Persekutuan Malaya masih tidak boleh naik taraf menjadi Universiti, sebaliknya banyak kolej Melayu wujud selepas penubuhan Persekutuan Malaysia sudah menjadi Universiti, UEC tidak diitiraf kerajaan, dan sekolah Cina tidak dibenarkan sediakan tingkatan 6 atau Pra-Universiti. Cina mahu kerajaan jangan kacau lagi.
3.Kerakyatan- Warga Indonesia, Pilipina, Thai, Myanmar terlalu senang dapat Maykad, manakala orang-orang Cina dilahirkan disini,
4.Perkhawinan- Orang-orang Cina dulu khawin dengan Melayu tidak perlu masuk Islam, sekarang terpaksa. Dulu Melayu boleh makan minum di dalam kedai Cina, sekarang dilarang kerajaan. Cina mahu kerajaan jangan kacau lagi.
5.Ugutan 513- Pada dulunya perang dunia kedua, orang-orang Cina sanggup berkorban 500 ribu orang untuk memerangi tentera Jepun, apa takut lagi korban! Buat marah dan benci sahaja! Oleh itu, MCA  kalah sampai tutup kedai. Cina mahu kerajaan jangan kacau lagi.
6.Kemudahan- Pinjaman orang-orang Cina kena bayar bunga bank dua kali ganda lebih tinggi daripada orang-orang Melayu dan terpaksa bayar harga yang jauh lebih tinggi apabila membeli tanah, rumah, kereta. Bank atau kementerian tidak bagi pinjaman kepada orang-orang Cina dan orang-orang Cina terpaksa meminjam Ahlung. Cina mahu kerajaan jangan kacau lagi.
7.Penjawatan Awam- Dulu ramai Cina menjadi askar, polis, guru, penguatkuasa Majlis Perbandaran, pegawai kerajaan di semua peringkat, sekarang dilarang. Cina mauh kerajaan jangan kacau lagi.
8.Kesihatan- Hospital-hospital Cina dicukaikan dengan tinggi, membawa kesan pesakit orang-orang Cina terpaksa dikenakan caj yang tinggi walaupun seratus tahun lebih di dalam Malysia, pada dulunya hospital Cina tidak dicukaikan sebab meringankan beban hospital kerajaan. Cina mahu kerajaan jangan kacau lagi.
9.Penternakan- terutamanya ternakan babi, dipaksa oleh kerajaan pindah ke sana-sini, seperti puak-puak pindah-randah, Cina mahu kerajaan jangan kacau lagi.
10.Pertanian- Sekinchan Selangor merupakan tempat yang paling sesuai untuk penanaman padi dan pengeluaran makanan laut, tetapi sengaja dicukaikan tinggi dan dihalang eksport oleh  kerajaan. Cina mahu kerajaan jangan kacau lagi.
11.Perkauman- apabila orang-orang Cina memohon TEKUN, SME, lesen kontrator, lesen penjaja, masuk Universiti,  bantuan kebajikan akan diberitahu Cina sangat kaya susah hendak dapat. Siapa ditangkap masuk balai polis akan dihina dan pukul dan ada yang dipukul sampai mati walaupun kemalangan jalanraya atau kes diragut. Cina mahu kerajaan jangan kacau lagi.
12.Keagamaan- tokong-tokong baru dilarang didirikan walaupun satu taman semua orang Cina, manakala Masjid didirikan di tengah-tengah taman perumahan orang-orang Cina dan tiada Muslim. Cina mahu kerajaan jangan kacau lagi.
13.Kebudayaan- kerajaan tidak peka atau sengaja hina orang Cina, memakai baju penjajah Manchuria menjumpa dengan orang Cina semasa Tahun Baru Cina, bagi Bai(Putih) Bao kepada orang Cina. Orang Cina paling benci orang Penjajah Monggolia, Manchuria dan Jepun, dan terima Hong(Merah) Bao sahaja. Cina mahu kerajaan jangan kacau lagi.
Sekian, terima kasih.
Yang Benar, 
Gooi Sai Kaan
Pengerusi


Sumber..budakbentengblogsport.com

Friday, May 24, 2013

Adam Ali Bangun Dari Mimpi Blackout



Video Adam Adli Insaf Tersebar..



Lain macam je nada percakapan mamat ni.
Adakah dia telah sedar bahawa perjuangannya selama ini songsang setelah 5 hari di dalan siasatan?
Ataupun hanya lakonan belaka untuk mengabui pihak berkuasa?
Apa yang nyata, hentikanlah kerja sia-sia ini.
Terimalah sehalanya dengan redha..

Wajib Baca! Pemimpin Tinggi DAP Sahkah #GST Tak Akan Membebankan Rakyat.

Cuba tengok apa yang dipaparkan di blog salah seorang pemimpin tinggi DAP.


Kalau tak percaya boleh tengok keseluruhan penerangan mengenai GST yang ada di blog Ngeh Koo Ham.





















Masih tak percaya? Boleh semak sendiri di sini :http://ngehkooham.blogspot.com/2010/03/kesan-gst.html

*Mohon rakan-rakan sebarkan slaid ini melalui blog, facebook dan twitter supaya rakyat lebih faham mengenai GST. Terima kasih kepada Ngeh Koo Ham kerana berani menyatakan kebenaran.


KALIMULLAH PEMBELOT NEGARA : SPY SINGAPURA






Nampaknya Kalimullah telah mengambil keputusan untuk menonjolkan semula dirinya selepas sekian lama mendiamkan diri. Kali ini Kalimullah memulakan serangan sinisnya kepada orang Melayu dan Islam di negara ini dengan mempertahankan CEO Air Asia X dengan turut serta memperlekehkan Utusan Malaysia dan seterusnya perjuangan orang Melayu mempertahankan survival bangsa kita dalam bidang politik, ekonomi dan sosial.

Semasa era Pak Lah, tatkala para pejuang bangsa Melayu bermati-matian mempertahankan Kerajaan Pak Lah, Kalimullah pula melangkah serong dalam gelap dengan menghancurkan kredebiliti kerajaan Pak Lah. Isu ini saya akan kupas dalam bahagian kedua.

Saya akan bongkarkan juga bagaimana Kalimullah memasukkan musuh-musuh politik orang Melayu ke dalam NST dengan memecat sesiapa saja ketua dan editor yang mengkritik Anwar Ibrahim. Sebab itulah ketika itu, NST dan Berita Harian tidak begitu menyerang Anwar.


Kemarahan Anwar kepada Kalimullah apabila akhbar-akhbar NST memainkan isu besar oleh YB Zahrain, YB Zulkifli Noordin , YB Wee Chee Keong dan lain-lain hingga mereka keluar PKR. Kalimullah telah membawa masuk ramai Editor dan Ketua Editor Pro Anwar ke dalam NST selepas membuang mereka yang menentang Anwar. Maka apakah kamu hendak hairan dengan NST yang agak liberal berbanding Utusan Malaysia! Saya huraikan dalam bahagian kedua nanti.

Oleh itu tidak hairanlah pendirian Kalimullah yang menunjukkan wajah sebenarnya yang lebih pro kepada bukan Melayu. Malangnya, Kalimullah ini bila nak lesen, nak bantuan DEB mengaku pula sebagai Melayu. Hipokrit bukan!


Inilah sikap Melayu, selepas menjadi musuh dalam selimut kepada Pak Lah dan mendapat pula kekayaan selepas mengaku Melayu, kini Kalimullah kembali menyerang Melayu, menyerang DEB dan menyerang Utusan gara-gara melutut bisnes dengan Kerajaan Singapura dan Pulau Pinang. Kalimullah adalah manusia separuh Melayu umpama kacang lupakan kulit.

Bukan rahsia lagi, Kalimullah adalah Agen Risik Kerajaan Singapura iaitu Singapore Intelligence Service. Sebab itulah Kalimullah gagal semasa tapisan halus untuk dilantik sebagai Setiausaha Akhbar kepada Tun Ghafar Baba suatu masa dahulu!

Beberapa meeting telah diaturkan di antara Lim Guan Eng Ketua Menteri Pulau Pinang dengan PM Singapore dimana Kalimullah sendiri hadir sebagai apa? Tentunya sebagai spy dan orang suruhan bukan? Untuk apa Kalimullah membuat semua ini, Jawapannya mudah menjual bangsa dan negara ini kerana Wang Ringgit!

Tahukah anda Kalimullah juga terbang setiap 10 hari ke Singapura untuk membuat laporan dan menghantar laporan secara lisan. Maaflah semua ini adalah rahsia tetapi saya mahu rakyat Malaysia khususnya orang Islam dan orang Melayu tahu siapa Kalimullah yang sebenarnya! Adakah kita berdiam diri sahaja!

Sebab itulah juga Kalimullah memberi sokongan kepada DAP dan Agen PAP, dan tidak hairanlah Kalimullah mengutuk PM dan UMNO semasa PRU-13!.

Kesimpulannya, Kalimullah sebenarnya adalah wartawan pelacur. Melacur sebagai wartawan dengan menjadi spy kepada Singapura. Bagaikan seorang pelacur, manusia ini tidak ada maruah apabila meminta dan menerima jawatan di NST sedangkan NST adalah milik UMNO!

Dalam bahasa kasar, Wartawan Kalimullah tidak ada kelas malah sebenarnya bodoh sebab itu perlu melacur untuk mendapat extra income.

Nasihat saya, bangunlah wahai Bangsa Melayu dari tidur kamu dan sedar-sedarlah hantu-hantu yang semakin menunjukkan wajahnya seperti Kalimullah ini.

(Artikel ini kiriman emel daripada Wartawan Sejati, Kuala Lumpur)

#Fakta Yang Ramai Rakyat Malaysia Perlu Tahu. Sebarkan.


Rakyat Malaysia perlu memahami Akta Perhimpunan Aman 2012 sebelum terpedaya dengan fitnah pembangkang.


Pihak polis telah banyak memberikan toleransi kepada pihak ini tetapi mereka telah melampau dan melanggar undang-undang.
 
*Sebar-sebarkan.

AZLI SHUKRI TODAY: Akhirnya Pathmanabhan Dihukum Mati

AZLI SHUKRI TODAY: Akhirnya Pathmanabhan Dihukum Mati: SHAH ALAM: Peguam N Pathmanabhan dan tiga bekas pekerja ladang dihukum gantung sampai mati selepas disabitkan oleh Mahkamah Tinggi di si...

1 MALAYSIA: KDN Rampas Akhbar Tabloid Pembangkang

1 MALAYSIA: KDN Rampas Akhbar Tabloid Pembangkang: PUTRAJAYA: Kementerian Dalam Negeri merampas beberapa buah akhbar tabloid disiarkan parti pembangkang kerana mereka didakwa mengedarkanny...

1 MALAYSIA: Pandangan Dr Mahathir mengenai usaha menjatuhkan k...

1 MALAYSIA: Pandangan Dr Mahathir mengenai usaha menjatuhkan k...: Setiap kali selepas PRU diadakan, baik di Malaysia atau di seluruh dunia, sudah pasti kumpulan kalah akan mendakwa penipuan, penyelewengan...

Anak Jati Malaya: TERKINI !!! TAMRIN GHAFAR JUGA DITAHAN SELAIN TIAN...

Anak Jati Malaya: TERKINI !!! TAMRIN GHAFAR JUGA DITAHAN SELAIN TIAN...: Akhirnya, undang-undang lebih tinggi daripada sesiapa pun termasuk pemimpin-pemimpin pakatan pembangkang. Jika sebelum ini rakyat Ma...

Tahukah Anda......?: Isteri Curang Ditangkap Bersama Pegawai Kanan Tabu...

Tahukah Anda......?: Isteri Curang Ditangkap Bersama Pegawai Kanan Tabu...: Sumber Gambar hiasan GEORGETOWN - Naluri seorang suami terhadap perlakuan sumbang isterinya berjaya dihidu lalu memberi maklu...

1 MALAYSIA: Video....Siapa Ambiga sebenarnya ? pendedahan hang...

1 MALAYSIA: Video....Siapa Ambiga sebenarnya ? pendedahan hang...

Kisah Tun Ammar Adik Kepada Tun Faisal UMB




Lidah rasmi Pas, Harakah didapati bersalah menyiarkan artikel fitnah terhadap seorang peguam lima tahun lalu, dan diarah membayar ganti rugi kepada peguam berkenaan.

Mahkamah Tinggi di sini hari ini mengekalkan keputusan Hakim Mahkamah Sesyen, Rasidah Chik pada 12 Julai 2011 yang memihak kepada peguam tersebut, Tun Mohammad Ammar Aziz. 




Hakim Lee Swee Sing memutuskan demikian setelah menolak rayuan Ahmad Lutfi dan tiga yang lain untuk mengetepikan keputusan sebelum ini. 

Sehubungan itu, mahkamah memerintahkan Ketua Pengarang Harakah, Ahmad Lutfi Othman dan tiga yang lain membayar ganti rugi RM50,000 kepada Tun Mohammad Ammar. 

Swee Sing juga memerintahkan pihak perayu membayar kos mahkamah.  

Menurut Swee Sing, mahkamah berpuas hati dengan keputusan Hakim Rasidah yang disifatkannya tepat dan tidak terkhilaf. 

Pada 15 September 2009, Tun Mohamad Ammar yang juga merupakan Ahli Jawatankuasa Pemuda UMNO Bahagian Ipoh Timur memfailkan saman terhadap Ahmad Lutfi, bekas pemegang permit akhbar Harakah, Halim Arsyat dan pencetaknya, Angkatan Edaran Enterprise Sdn. Bhd.   Beliau mendakwa artikel diterbitkan Harakah edisi Isnin, Bilangan 1,391 bertarikh 17 hingga 20 November 2008 berjudul Mukhriz Juga Didakwa Rasuah Politik? berunsur fitnah terhadapnya.





Wednesday, May 22, 2013

Perisik Tentera Filipina Ada Bukti Pembangkang Serahkan Wang Pada Pengganas Sulu!!!


Penyerahan wang oleh ahli Parlimen pembangkang kepada kumpulan pengganas Kiram di Manila, yang dikesan perisikan tentera Filipina adalah sebahagian daripada bukti kukuh pembabitan pembangkang dalam insiden pencerobohan di Lahad Datu, Sabah pada Februari lalu.

Berita Harian melaporkan urusan membawa dan menguruskan sejumlah besar wang tunai itu diarahkan oleh seorang individu berkepentingan dari negara ini berlaku pada 7 Februari, iaitu dua hari sebelum pencerobohan pada 9 Februari.

“Urusan penyerahan wang pada 7 Februaridipercayai kepada wakil kumpulan pengganas Kiram dapat diintip dan direkod oleh perisikan tentera Filipina. Ia adalah isyarat utama insiden pencerobohan bakal berlaku,” katanya.

Pasukan perisikan negara berkenaan juga menerima maklumat bahawa kumpulan pengganas mula menyerahkan wang kepada ahli keluarga terdekat mereka sebagai belanja sebelum mereka menceroboh Sabah.

Sumber itu juga berkata: “Isyarat makin jelas apabila lagu Sabah Nak Hilang mula didendangkan dan dinyanyikan dalam siri ceramah pembangkang seolah-olah sesuatu akan berlaku di Sabah,” katanya.

Katanya, tujuan utama lagu itu dinyanyikan adalah untuk mengalihkan tumpuan jika berlaku sebarang insiden tidak diingini ke atas Sabah, pihak yang harus dipersalahkan adalah Kerajaan Pusat sedangkan pada masa sama rancangan jahat menceroboh Sabah sedang dilakukan oleh pembangkang.

Pada 9 Februari, kumpulan pengganas Kiram dikesan memasuki Pantai Timur Sabah, iaitu hari yang sama dua Ahli Parlimen pembangkang tiba di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA).

Tiga hari kemudian, lebih 150 orang pengganas lengkap berpakaian seragam tentera dan bersenjata api dikesan memasuki kawasan Kampung Tanduo, Lahad Datu.

Kelmarin, Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi, berkata Polis Diraja Malaysia (PDRM) dan Angkatan Tentera Malaysia (ATM) sudah memperoleh semua bukti berkaitan pembabitan tiga pemimpin pembangkang dalam insiden pencerobohan pengganas di Lahad Datu.

Semua bukti dijangka dikemukakan kepada Peguam Negara dalam tempoh terdekat. untuk tindakan susulan selepas PDRM dan ATM membuat penelitian dari segi undang-undang untuk memperkuat hujah di mahkamah.


Sumber

Survey Dari World Value Tunjukkan Cina Manusia Paling Rasis



World Value Survey baru-baru ini memaparkan hasil tinjauan mengenai sikap sosial penduduk di 80 buah negara berdasarkan penilaian yang dibuat selama lebih tiga dekad.  Utusan Malaysia memetik tinjauan tersebut yang antara lain menunjukkan bahawa kaum Cina, terutamanya di Hong Kong merupakan kaum paling rasis di mana 71.8% dari mereka enggan tinggal bersebelahan dengan bangsa lain.

Dalam pada itu, Malaysia pula mencatatkan 20% – 39.9% penduduk dengan sikap yang sama iaitu kurang toleransi dalam perkauman.   Mungkin tidak salah jika dikatakan bahawa kedudukan Malaysia ini diperolehi kerana 23% dari penduduk negara ini adalah kaum Cina.

Hasil tinjauan World Value Survey sebenarnya menepati pemerhatian secara rambang dan rawak berkenaan sikap kaum Cina di mana-mana sahaja.

Di Malaysia adalah yang paling jelas kerana jangankan berjiran dengan kaum lain, kaum Cina di sini juga berkeras dan berdegil untuk terus mengasingkan anak-anak mereka dari kaum lain melalui Sekolah Vernakular.  Ini adalah bukti paling kukuh bahawa kaum Cina tidak punya toleransi, enggan berinteraksi serta menolak sebarang bentuk perpaduan dengan kaum lain.

Bukti lain pula boleh dilihat dari aktiviti ekonomi negara ini yang mana dikuasai kaum Cina.


Bukan rahsia bahawa syarikat-syarikat swasta yang diterajui Cina menjadikan ‘kaum’ sebagai faktor utama dalam mencari pekerja.  Ini dilakukan dengan meletakkan bahasa ibunda mereka sebagai kelayakan penting untuk bekerja di tempat mereka dan di masa yang sama mengenepikan terus bahasa kebangsaan.   Dengan cara ini, mereka akan dapat menghadkan pekerja kepada kaum mereka sahaja.

Alasan kononnya bahasa Mandarin adalah penting di dalam dunia hari ini adalah alasan paling dangkal kerana terbukti Singapura yang menjadi kiblat orang Cina Malaysia juga langsung tidak mengiktiraf Mandarin.  Malah negara itu meletakkan Bahasa Inggeris sebagai bahasa utama dan ekonomi Singapura tetap berkembang maju.  Singapura juga tidak ada sekolah Cina untuk tujuan ‘memelihara’ budaya Cina.

Namun, itu tidak bermakna Cina Singapura tidak turut berkongsi sikap perkauman saudara mereka di seberang sini.   Satu-satunya sebab kenapa Singapura tidak mendirikan sekolah Cina atau menjulang Mandarin sebagai bahasa utama ialah kerana di Singapura, kaum Cina sudah punya kuasa mutlak.

Ini menjelaskan sikap sebenar kaum Cina secara keseluruhan iaitu mereka bukannya begitu berminat untuk memelihara budaya atau bahasa mereka, tetapi yang menjadi tonggak hidup mereka hanyalah soal ‘kaum’ iaitu dari segi kedudukan atau kuasa kaum mereka.

Alasan memelihara budaya hanyalah untuk menutup agenda dan sikap rasis mereka.

Oleh itu, kita lihat di dalam perniagaan juga sama di mana kaum Cina tidak akan sekali-kali membenarkan kaum lain menyaingi mereka secara sihat.  Beberapa kali mereka dikesan mengsabotaj usahawan Melayu secara halus walaupun pada hakikatnya, kaum Melayu tidak pernah menyoal monopoli mereka selama ini.   Malah, mereka juga akan menuduh kerajaan sebagai rasis jika sesuatu projek dianugerahkan kepada syarikat Melayu, walaupun terdapat lebih ramai dari kaum mereka yang telah mendapat peluang yang sama.

Buruknya sikap kaum ini ialah mereka menjerit-jeritkan inginkan saingan sihat tetapi mereka juga akan pantas mengecam dan menghalang segala usaha ke arah mewujudkan saingan yang sihat itu.

Ini menunjukkan bahawa mereka bukan sahaja rasis, tetapi hipokrit dan penindas.

Secara ringkasnya, kaum Cina sebenarnya tidak akan berpuas hati selagi tidak berada di tempat teratas.  Apabila mereka berhijrah ke mana-mana negara, termasuk negara barat, perkara pertama yang mereka lakukan ialah mewujudkan ‘kawasan’ mereka sendiri yang dipanggil China Town.   Kedai-kedai di China Town tidak akan memberi peluang pekerjaan kepada kaum lain kerana ingin benar-benar hidup dalam kelompok mereka sendiri, berasingan dari kaum asal dan kaum-kaum pendatang lain.   Dari situ mereka membentuk ‘kuasa’ sendiri melalui kongsi-kongsi gelap serta bersikap samseng dan tidak menghormati ‘orang luar’ walaupun hakikatnya merekalah ‘orang luar’ itu.

Bagi mereka yang pernah bekerja atau berurusan dengan syarikat dari negara China, pasti tahu bahawa kaum Cina amat sukar melafazkan ‘maaf’ atau ‘terima kasih’ walaupun kepada pelanggan sendiri.

Dan inilah sikap semulajadi Cina iaitu ‘keras’ – tiada toleransi, tidak hormat dan tidak prihatin pada orang lain.   Sikap ini masih berakar umbi jauh ke dalam jiwa dan minda kaum Cina walaupun mereka telah lama meninggalkan tanah asal mereka.  Cuma kadangkala sikap itu sukar dilihat kerana telah sedikit terpengaruh dengan budaya kaum lain.   Namun, hari ini, sikap ‘keras’ kaum Cina ini kembali menyerlah di dalam generasi Cina Malaysia hari ini akibat pergaulan mereka yang terhad di SJKC.

Kesimpulannya, kaum Cina adalah punca ketegangan kaum di Malaysia dan di mana-mana jua.  Mereka mungkin kelihatan ‘normal’ dalam kumpulan kecil, tetapi apabila mereka ramai, mereka akan menimbulkan ketidakselesaan dan keresahan dalam masyarakat akibat sikap mereka yang ‘keras’ dan sukar serta enggan bergaul dengan kaum lain.

RAHSIA YAHUDI DI AMERIKA PERGUNAKAN ANWAR

Malaysia: Failure of U.S. to Subvert the Elections and Install a “Proxy Regime”    US "Pivot" Toward Asia Trips in Malaysia                    "... the continuation of funding faux-NGOs that disingenuously leverage human rights and democracy promotion to politically undermine targeted governments in pursuit of installing more obedient proxy regimes..."





Wall Street and London’s hegemonic ambitions in Asia, centered around installing proxy regimes across Southeast Asia and using the supranational ASEAN bloc to encircle and contain China, suffered a serious blow this week when Western-proxy and Malaysian opposition leader Anwar Ibrahim’s party lost in general elections.While Anwar Ibrahim’s opposition party, Pakatan Rakyat (PR) or “People’s Alliance,” attempted to run on an anti-corruption platform, its campaign instead resembled verbatim attempts by the West to subvert governments politically around the world, including most recently in Venezuela, and in Russia in 2012.Just as in Russia where so-called “independent” election monitor GOLOS turned out to be fully funded by the US State Department through the National Endowment for Democracy (NED), Malaysia’s so-called election monitor, the Merdeka Center for Opinion Research, is likewise funded directly by the US through NED. Despite this, Western media outlets, in pursuit of promoting the Western-backed People’s Alliance, has repeatedly referred to Merdeka as “independent.”



Image: Despite the US mobilizing the summation of its media power and pouring millions of dollars into the opposition party, including the creation and perpetuation of fake-NGOs such as Bersih and the Merdeka Center, Malaysian Prime Minister Najib Razak sailed to a comfortable victory in this year’s general elections. The cheap veneer has begun peeling away from America’s “democracy promotion” racket, leaving its proxies exposed and frantic, and America’s hegemonic ambitions across Asia in serious question. 
The BBC in its article, “Malaysia election sees record turnout,” lays out the well-rehearsed cries of “stolen elections” used by the West to undermine the legitimacy of polls it fears its proxy candidates may lose – with  the US-funded Merdeka Center cited in attempts to bolster these claims. Their foreign funding and compromised objectivity is never mentioned (emphasis added) :

Allegations of election fraud surfaced before the election. Some of those who voted in advance told BBC News that indelible ink – supposed to last for days – easily washed off.
“The indelible ink can be washed off easily, with just water, in a few seconds,” one voter, Lo, told BBC News from Skudai.
Another voter wrote: “Marked with “indelible ink” and voted at 10:00. Have already cleaned off the ink by 12:00. If I was also registered under a different name and ID number at a neighbouring constituency, I would be able to vote again before 17:00!”
The opposition has also accused the government of funding flights for supporters to key states, which the government denies.
Independent pollster Merdeka Center has received unconfirmed reports of foreign nationals being given IDs and allowed to vote.
However, an election monitoring organization funded by a foreign government which openly seeks to remove the current ruling party from Malaysia in favor of long-time Wall Street servant Anwar Ibrahim is most certainly not “independent.”
The ties between Anwar Ibrahim’s “People’s Alliance” and the US State Department don’t end with the Merdeka Center, but continue into the opposition’s street movement, “Bersih.” Claiming to fight for “clean and fair” elections, Bersih in reality is a vehicle designed to mobilize street protests on behalf of Anwar’s opposition party. Bersih’s alleged leader, Ambiga Sreenevasan, has admitted herself that her organization has received cash directly from the United States via the National Endowment for Democracy’s National Democratic Institute (NDI), and convicted criminal George Soros’ Open Society.

The Malaysian Insider reported on June 27, 2011 that Bersih leader Ambiga Sreenevassan:
“…admitted to Bersih receiving some money from two US organisations — the National Democratic Institute (NDI) and Open Society Institute (OSI) — for other projects, which she stressed were unrelated to the July 9 march.”
A visit to the NDI website revealed indeed that funding and training had been provided by the US organization – before NDI took down the information and replaced it with a more benign version purged entirely of any mention of Bersih. For funding Ambiga claims is innocuous, the NDI’s rushed obfuscation of any ties to her organization suggests something far more sinister at play.

Photo: NDI’s website before taking down any mention to Malaysia’s Bersih movement. (click image to enlarge)
….
The substantial, yet carefully obfuscated support the West has lent Anwar should be of no surprise to those familiar with Anwar’s history. That Anwar Ibrahim himself was Chairman of the Development Committee of the World Bank and International Monetary Fund (IMF) in 1998, held lecturing positions at the School of Advanced International Studies at Johns Hopkins University, was a consultant to the World Bank, and a panelist at the Neo-Con lined National Endowment for Democracy’s “Democracy Award” and a panelist at a NED donation ceremony – the very same US organization funding and supporting Bersih and so-called “independent” election monitor Merdeka – paints a picture of an opposition running for office in Malaysia, not for the Malaysian people, but clearly for the corporate financier interests of Wall Street and London.
Photo: Taken from the US National Endowment for Democracy’s 2007 Democracy Award event held in Washington D.C., Anwar Ibrahim can be seen to the far left and participated as a “panelist.” It is no surprise that NED is now subsidizing his bid to worm his way back into power in Malaysia. (click image to enlarge)
….
In reality, Bersih’s leadership along with Anwar and their host of foreign sponsors are attempting to galvanize the very real grievances of the Malaysian people and exploit them to propel themselves into power. While many may be tempted to suggest that “clean and fair elections” truly are Bersih and Anwar’s goal, and that US funding via NED’s NDI  are entirely innocuous, a thorough examination of these organizations, how they operate, and their admitted agenda reveals the proverbial cliff Anwar and Bersih are leading their followers and the nation of Malaysia over.

As Bersih predictably mobilizes in the streets on behalf of Anwar’s opposition party in the wake of their collective failure during Malaysia’s 2013 general elections, it is important for Malaysians to understand the true nature of the Western organizations funding their attempts to politically undermine the ruling party and divide Malaysians against each other, and exactly why this is being done in the greater context of US hegemony in Asia.

Anwar & Bersih’s US State Department Backers
The US State Department’s NED and NDI are most certainly not benevolent promoters of democracy and freedom.Does Boeing, Goldman Sachs, Exxon, the SOPA, ACTA, CISPA-sponsoring US Chamber of Commerce, and America’s warmongering Neo-Con establishment care about promoting democracy in Malaysia? Or in expanding their corporate-financier interests in Asia under the guise of promoting democracy? Clearly the latter.

The NDI, which Bersih leader Ambiga Sreenevasan herself admits funds her organization, is likewise chaired by an unsavory collection of corporate interests.
The average Malaysian, disenfranchised with the ruling government as they may be, cannot possibly believe these people are funding and propping up clearly disingenuous NGOs in direct support of a compromised Anwar Ibrahim, for the best interests of Malaysia.The end game for the US with an Anwar Ibrahim/People’s Alliance-led government, is a Malaysia that capitulates to both US free trade schemes and US foreign policy. In Malaysia’s case, this will leave the extensive economic independence achieved since escaping out from under British rule, gutted, while the nation’s resources are steered away from domestic development and toward a proxy confrontation with China, just as is already being done in Korea, Japan, and the Philippines.


Stitching ASEAN Together with Proxy Regimes to Fight China  

Image: Lemuel Gulliver on the island of Lilliput, having been overtaken while asleep by ropes and stakes by the diminutive but numerous Lilliputians. Western corporate-financier interests envision organizing Southeast Asia into a supranational bloc, ASEAN (Association of Southeast Asian Nations), to use the smaller nations as a combined front to “tie down” China in a similar manner. Unlike in the story “Gulliver’s Travels,” China may well break free of its binds and stomp the Lilliputian leaders flat for their belligerence. 
….
That the US goal is to use Malaysia and other Southeast Asian nations against China is not merely speculation. It is the foundation of a long-documented conspiracy dating back as far as 1997, and reaffirmed by US Secretary of State Hillary Clinton as recently as 2011.

In 1997,  Fortune 500-funded (page 19) Brookings Institution policy scribe Robert Kagan penned, “What China Knows That We Don’t: The Case for a New Strategy of Containment,” which spells out the policy Wall Street and London were already in the process of implementing even then, albeit in a somewhat more nebulous manner. In his essay, Kagan literally states (emphasis added):
The present world order serves the needs of the United States and its allies, which constructed it. And it is poorly suited to the needs of a Chinese dictatorship trying to maintain power at home and increase its clout abroad. Chinese leaders chafe at the constraints on them and worry that they must change the rules of the international system before the international system changes them.
Here, Kagan openly admits that the “world order,” or the “international order,” is simply American-run global hegemony, dictated by US interests. These interests, it should be kept in mind, are not those of the American people, but of the immense corporate-financier interests of the Anglo-American establishment. Kagan continues (emphasis added):
In truth, the debate over whether we should or should not contain China is a bit silly. We are already containing China — not always consciously and not entirely successfully, but enough to annoy Chinese leaders and be an obstacle to their ambitions. When the Chinese used military maneuvers and ballistic-missile tests last March to intimidate Taiwanese voters, the United States responded by sending the Seventh Fleet. By this show of force, the U.S. demonstrated to Taiwan, Japan, and the rest of our Asian allies that our role as their defender in the region had not diminished as much as they might have feared. Thus, in response to a single Chinese exercise of muscle, the links of containment became visible and were tightened.
The new China hands insist that the United States needs to explain to the Chinese that its goal is merely, as [Robert] Zoellick writes, to avoid “the domination of East Asia by any power or group of powers hostile to the United States.” Our treaties with Japan, South Korea, the Philippines, Thailand, and Australia, and our naval and military forces in the region, aim only at regional stability, not aggressive encirclement.
But the Chinese understand U.S. interests perfectly well, perhaps better than we do. While they welcome the U.S. presence as a check on Japan, the nation they fear most, they can see clearly that America’s military and diplomatic efforts in the region severely limit their own ability to become the region’s hegemon. According to Thomas J. Christensen, who spent several months interviewing Chinese military and civilian government analysts, Chinese leaders worry that they will “play Gulliver to Southeast Asia’s Lilliputians, with the United States supplying the rope and stakes.”
Indeed, the United States blocks Chinese ambitions merely by supporting what we like to call “international norms” of behavior. Christensen points out that Chinese strategic thinkers consider “complaints about China’s violations of international norms” to be part of “an integrated Western strategy, led by Washington, to prevent China from becoming a great power.
What Kagan is talking about is maintaining American preeminence across all of Asia and producing a strategy of tension to divide and limit the power of any single player vis-a-vis Wall Street and London’s hegemony. Kagan would continue (emphasis added):
The changes in the external and internal behavior of the Soviet Union in the late 1980s resulted at least in part from an American strategy that might be called “integration through containment and pressure for change.”
Such a strategy needs to be applied to China today. As long as China maintains its present form of government, it cannot be peacefully integrated into the international order. For China’s current leaders, it is too risky to play by our rules — yet our unwillingness to force them to play by our rules is too risky for the health of the international order. The United States cannot and should not be willing to upset the international order in the mistaken belief that accommodation is the best way to avoid a confrontation with China.
We should hold the line instead and work for political change in Beijing. That means strengthening our military capabilities in the region, improving our security ties with friends and allies, and making clear that we will respond, with force if necessary, when China uses military intimidation or aggression to achieve its regional ambitions. It also means not trading with the Chinese military or doing business with firms the military owns or operates. And it means imposing stiff sanctions when we catch China engaging in nuclear proliferation.
A successful containment strategy will require increasing, not decreasing, our overall defense capabilities. Eyre Crowe warned in 1907 that “the more we talk of the necessity of economising on our armaments, the more firmly will the Germans believe that we are tiring of the struggle, and that they will win by going on.” Today, the perception of our military decline is already shaping Chinese calculations. In 1992, an internal Chinese government document said that America’s “strength is in relative decline and that there are limits to what it can do.”This perception needs to be dispelled as quickly as possible.
Kagan’s talk of “responding” to China’s expansion is clearly manifested today in a series of proxy conflicts growing between US-backed Japan, and the US-backed Philippines, and to a lesser extent between North and South Korea, and even beginning to show in Myanmar. The governments of these nations have capitulated to US interests and their eagerness to play the role of America’s proxies in the region, even at their own cost, is not a surprise. To expand this, however, the US fully plans on integrating Southeast Asia, installing proxy regimes, and likewise turning their resources and people against China.
In 2011, then Secretary of State Hillary Clinton unveiled the capstone to Kagan’s 1997 conspiracy. She published in Foreign Policy magazine, a piece titled, “America’s Pacific Century” where she explicitly states:
In the next 10 years, we need to be smart and systematic about where we invest time and energy, so that we put ourselves in the best position to sustain our leadership, secure our interests, and advance our values. One of the most important tasks of American statecraft over the next decade will therefore be to lock in a substantially increased investment — diplomatic, economic, strategic, and otherwise — in the Asia-Pacific region.
To “sustain our leadership,” “secure our interests,” and “advance our values,” are clearly hegemonic statements, and indicates that the US’ goal for “substantially increased investment,” including buying off NGOs and opposition parties in Malaysia, seeks to directly serve US leadership, interests, and “values,”  not within US borders, but outside them, and specifically across all of Asia.
Clinton continues:
At a time when the region is building a more mature security and economic architecture to promote stability and prosperity, U.S. commitment there is essential. It will help build that architecture and pay dividends for continued American leadership well into this century, just as our post-World War II commitment to building a comprehensive and lasting transatlantic network of institutions and relationships has paid off many times over — and continues to do so.
The “architecture” referred to is the supranational ASEAN bloc – and again Clinton confirms that the US’ commitment to this process is designed not to lift up Asia, but to maintain its own hegemony across the region, and around the world.
Clinton then openly admits that the US seeks to exploit Asia’s economic growth:
Harnessing Asia’s growth and dynamism is central to American economic and strategic interests and a key priority for President Obama. Open markets in Asia provide the United States with unprecedented opportunities for investment, trade, and access to cutting-edge technology. Our economic recovery at home will depend on exports and the ability of American firms to tap into the vast and growing consumer base of Asia.
Of course, the purpose of an economy is to meet the needs of those who live within it. The Asian economy therefore ought to serve the needs and interests of Asians – not a hegemonic empire on the other side of the Pacific. Clinton’s piece could easily double as a declaration by England’s King George and his intentions toward emptying out the New World.

And no empire is complete without establishing a permanent military garrison on newly claimed territory. Clinton explains (emphasis added):
With this in mind, our work will proceed along six key lines of action: strengthening bilateral security alliances; deepening our working relationships with emerging powers, including with China; engaging with regional multilateral institutions; expanding trade and investment;forging a broad-based military presence; and advancing democracy and human rights.
And of course, by “advancing democracy and human rights,” Clinton means the continuation of funding faux-NGOs that disingenuously leverage human rights and democracy promotion to politically undermine targeted governments in pursuit of installing more obedient proxy regimes.

The piece is lengthy, and while a lot of readers may be tempted to gloss over some of the uglier, overtly imperial aspects of Clinton’s statement, the proof of America’s true intentions in Asia can be seen clearly manifested today, with the intentional encouragement of provocations between North and South Korea, an expanding confrontation between China and US proxies, Japan and the Philippines, and with mobs taking to the streets in Malaysia in hopes of overturning an election US-proxy Anwar Ibrahim had no chance of winning.

Clean & Fair Elections? 
While the battle cry for Anwar Ibrahim, his People’s Alliance, and Bersih have been “clean and fair elections,” in reality, allegations of fraud began long before the elections even started. This was not because Anwar’s opposition party had evidence of such fraud – instead, this was to implant the idea into people’s minds long before the elections, deeply enough to justify claims of stolen elections no matter how the polls eventually turned out.

At one point during the elections, before ballots were even counted, Anwar Ibrahim declared victory - a move that analysts across the region noted was provocative, dangerous, and incredibly irresponsible. Again, there could not have been any evidence that Anwar won, because ballots had not yet been counted. It was again a move meant to manipulate the public and set the stage for contesting Anwar’s inevitable loss – in the streets with mobs and chaos in typical Western-backed color revolution style.

One must seriously ask themselves, considering Anwar’s foreign backers, those backers’ own stated intentions for Asia, and Anwar’s irresponsible, baseless claims before, during, and after the elections – what is “clean and fair” about any of this?
Anwar Ibrahim is a fraud, an overt proxy of foreign interests. His satellite NGOs, including the insidious Bersih movement openly funded by foreign corporate-financier interests, and the equally insidious polling NGO Merdeka who portrays itself as “independent” despite being funded directly by a foreign government, are likewise frauds – drawing in well-intentioned people through slick marketing, just as cigarette companies do.

And like cigarette companies who sell what is for millions essentially a slow, painful, humiliating death sentence that will leave one broken financially and spiritually before ultimately outright killing them, Anwar’s US-backed opposition is also selling Malaysia a slow, painful, humiliating death. Unfortunately, also like cigarettes, well-intentioned but impressionable people have not gathered all of the facts, and have instead have based their support on only the marketing, gimmicks, slogans, and tricks of a well-oiled, manipulative political machine.

For that folly, Malaysia may pay a heavy price one day – but for Anwar and his opposition party today, they have lost the elections, and the cheap veneer of America’s “democracy promotion” racket is quickly peeling away. For now, America has tripped in mid-pivot toward its hegemonic agenda in Asia, with Malaysia’s ruling government providing a model for other nations in the region to follow, should they be interested in sovereignty and independent progress – no matter how flawed or slow it may be.

"... the continuation of funding faux-NGOs that disingenuously leverage human rights and democracy promotion to politically undermine targeted governments in pursuit of installing more obedient proxy regimes..."


Sumber

http://www.globalresearch.ca/malaysia-failure-of-u-s-to-subvert-the-elections-and-install-a-proxy-regime/5334439