Google+ Followers

Tuesday, April 23, 2013

Janji DAP Kalau Memerintah Melayu Akan Dikurangkan Dalam Sektor Awam




Sinchew Daily News m/s 9

1 November 2011 (Selasa)



Jika Pakatan Rakyat Memerintah Kakitangan Awam Akan Dikurangkan Separuh
Setiap Tahun Akan Dikurangkan  Ikut Peringkat: Tony Pua Kiam Wee

‘Pakatan Rakyat akan melalui kakitangan awam yang sudah berusia dipercepatkan bersara, termasuk ambil contoh cara negeri Chinakurangkan kakitangan awam yang berlebihan, dengan adanya satu sistem untuk kakitangan awam yang kurang berkesan menjalankan tugas, akan ditempatkan di rumah dan diberi separuh gaji, supaya pihak kerajaan dapat kurangkan perbelanjaan yang begitu besar untuk kakitangan awamnya.’

31hb JB, setiausaha bahagian penerangan DAP Tony Pua Kiam Wee berkata,  jika Pakatan Rakyat dapat memerintah kerajaan pusat sahaja, akan kemukakan satu projek yang dinamakan “Projek Khas Mengurangkan Kakitangan Awam” untuk mengurangkan bilangan kakitangan awam berperingkat-peringkat setiap tahun.

Tony Pua berkata, bagi mengurangkan jumlah dan bilangan kakitangan awam ia adalah satu cabaran besar bagi Pakatan Rakyat, oleh kerana mungkin akan dapat bantahan daripada kakitangan awam itu sendiri, selepas Pakatan Rakyat memerintah, Pakatan Rakyat tidak akan laksanakannya projek itu secara mengejut.

“Pakatan Rakyat tidak akan gunakan budaya lama yang dilakukan oleh kerajaan membuat pengambilan graduan universiti untuk dimuatkan ke dalam sektor kerajaan, pada masa sama mungkin Pakatan Rakyat akan buat penambahan kakitangan awam, tetapi penambahan itu perlu yang berkualiti tinggi, dan memilih kakitangan awam yang punyai daya saing.”

Kakitangan Awam Yang Sudah Berusia Dibiar Bersara Cepat

Tony Pua berkata, Pakatan Rakyat akan menggalakkan kakitangan awam yang sudah tua dinasihatkan berhenti kerja.  Ia akan ambil contoh cara negeri China bagaimana mereka kurangkan kakitangan awam termasuk kakitangan awam yang kurang berprestasi, kakitangan awam yang diberhentikan ini akan mendapat pampasan separuh gaji, supaya pihak kerajaan dapat kurangkan bebanan dan tanggungan kos untuk membayar gaji kakitangan awamnya.

Tony Pua Kiam Wee berkata demikian semasa menghadiri seminar bertajuk“ke mana perginya wang titik peluh kita? Beranikan diri untuk bentangkan bajet 2012” yang diajurkan oleh pemuda DAP negeri Johor, ucapan dalam seminar politik itu, sebagai membalas soalan-soalan dari orang ramai terhadap kakitangan awam negara ini yang berlebihan itu, sebagai menjawab soalan-soalan itu Tony Pua berkata demikian.

Dalam sesi soal jawab seminar itu, yang hadir Tony Pua Kiam Wee, Teo Nie Ching Timbalan setiausaha penerangan DAP, ketua pemuda DAP negeri Johor dan setiausaha DAP negeri Johor, mereka dapat mengumpulkan seramai 200 peserta yang hadir yang ambil berat tentang bajet tahun 2012, atur acara  majlis itu diusahakan oleh setiausaha penerangan pemuda DAP negeri Johor puan Liau Yu Fei (terjemah Mandarin).

Tony Pua Kiam Wee juga berkata, buat masa ini kakitangan awam yang berjumlah 1.3 juta orang di negara ini, dengan nisbah 4.6 peratus daripada penduduk Negara kita; jika dibandingkan dengan negara jiran seperti Thailand, Indonesia, Filipina dan Korea, bilangan kakitangan awam mereka hanya 2 peratus daripada jumlah penduduk negara tersebut.


*Mereka menghina dan mengugut kakitangan Kerajaan. Adakah anda sebagai kakitangan Kerajaan mahu undi mereka lagi?

Kinta Menjerit : Abu Bakar Hussian pemimpin PAS yang orthodok...

Kinta Menjerit : Abu Bakar Hussian pemimpin PAS yang orthodok...: Abu Bakar Hj Hussian Abu Bakar bin Haji Hussian atau dikenali sebagai Ustaz Abu Bakar oleh penyokong PAS. Beliau didalam parti PAS meme...

Kinta Menjerit : Abu Bakar Hussian pemimpin PAS yang orthodok...

Kinta Menjerit : Abu Bakar Hussian pemimpin PAS yang orthodok...: Abu Bakar Hj Hussian Abu Bakar bin Haji Hussian atau dikenali sebagai Ustaz Abu Bakar oleh penyokong PAS. Beliau didalam parti PAS meme...

Kinta Menjerit : Abu Bakar Hussian pemimpin PAS yang orthodok...

Kinta Menjerit : Abu Bakar Hussian pemimpin PAS yang orthodok...: Abu Bakar Hj Hussian Abu Bakar bin Haji Hussian atau dikenali sebagai Ustaz Abu Bakar oleh penyokong PAS. Beliau didalam parti PAS meme...

Tahukah Anda......?: Pas Telah BERJAYA Tarbiyah Kafirun Masuk Pas Tapi ...

Tahukah Anda......?: Pas Telah BERJAYA Tarbiyah Kafirun Masuk Pas Tapi ...: Sumber Apakah pandangan ahli Pas tentang gambar di atas? Rela maruah panji keramatnya di cemari dan najisi oleh awek Cina di ata...

Elya bising bising: Panas!!! Lagi Skandal Terlampau Pemimpin PKR!

Elya bising bising: Panas!!! Lagi Skandal Terlampau Pemimpin PKR!: Apa lagi.... PKR kan... Takkan tak tahu lagi kot... Dimana ada PKR, Disitu ada skandal... Kahkahkahkahkah! Skandal terbaru ni mel...

Elya bising bising: Panas!!! Lagi Skandal Terlampau Pemimpin PKR!

Elya bising bising: Panas!!! Lagi Skandal Terlampau Pemimpin PKR!: Apa lagi.... PKR kan... Takkan tak tahu lagi kot... Dimana ada PKR, Disitu ada skandal... Kahkahkahkahkah! Skandal terbaru ni mel...

Elya bising bising: Panas!!! Lagi Skandal Terlampau Pemimpin PKR!

Elya bising bising: Panas!!! Lagi Skandal Terlampau Pemimpin PKR!: Apa lagi.... PKR kan... Takkan tak tahu lagi kot... Dimana ada PKR, Disitu ada skandal... Kahkahkahkahkah! Skandal terbaru ni mel...

Elya bising bising: Panas!!! Lagi Skandal Terlampau Pemimpin PKR!

Elya bising bising: Panas!!! Lagi Skandal Terlampau Pemimpin PKR!: Apa lagi.... PKR kan... Takkan tak tahu lagi kot... Dimana ada PKR, Disitu ada skandal... Kahkahkahkahkah! Skandal terbaru ni mel...

Haram jadah pas ni!! Wartawan RTM mati dipercayai diserang penyokong Pas





Wartawan sambilan RTM, Mohamed Yacob, 61, meninggal dunia dipercayai selepas diserang penyokong sebuah parti politik di hadapan rumahnya di Bandar Lama Gua Musang dekat sini kira-kira pukul 1.15 pagi ini.

Kejadian tersebut dipercayai berlaku selepas Allahyarham membunyikan hon kereta kerana tidak berpuas hati laluan masuk ke rumahnya dihalang oleh seorang penyokong parti berkenaan.

Menurut sumber, seorang lelaki yang berada di pejabat parti Gua Musang itu telah datang ke arah mangsa dan berlaku pertengkaran sebelum beliau ditumbuk.

"Isteri mangsa yang berada di rumah terkejut dengan kejadian itu dan terus menjerit meminta pertolongan, tiga lelaki yang berada di pejabat parti telah datang dan menyuraikan keadaan.

"Mangsa yang lebam di muka kemudiannya di bawa masuk ke rumah dan mangsa kemudiannya meminta ubat daripada isterinya sambil mengadu sakit dada, beliau kemudian di bawa ke Hospital Gua Musang dan disahkan meninggal dunia dalam perjalanan," katanya ketika dihubungi di sini hari ini.

Anak Jati Malaya: MACAM SIAL..! Anak Calon DUN Port Dickson N33 Terl...

Anak Jati Malaya: MACAM SIAL..! Anak Calon DUN Port Dickson N33 Terl...: Pendedahan dan pembongkaran sudah dibuat.... TETAPI pihak PKR memang suka memilih calon yang punyai masalah moral sebab Bapak k...

Tahukah Anda......?: Pembangkang Gagal Bawa Pembangunan Untuk Rakyat Sg...

Tahukah Anda......?: Pembangkang Gagal Bawa Pembangunan Untuk Rakyat Sg...: Selepas Parlimen Sungai Siput dirampas pembangkang pada pilihan raya umum 2008, rakyat di kawasan itu mula tersisih daripada menikmati arus ...

Panas!!! Calon pkr tokan pil kuda?...



Apasal la p jual pil kuda?Jual la pil keldai...korang kan keldai DAP?!
Umum mengetahui PKR diketuai pemimpin yang memiliki masalah moral dan akhlaknya pula agak diragui, malah tidak pernah sunyi dari skandal peribadi selain sikap pembawaannya yang cenderung membela golongan LGBT.


PKR juga dikenali kerana identitinya sebagai parti liberal yang mendukung perjuangan pluralisme agama termasuklah menyokong penggadaian kalimah Allah S.W.T untuk dinodai kesuciannya dalam kitab Bible.

Pun begitu, mungkin ini buat julung kalinya khalayak umum didedahkan dengan kegiatan jual beli pil kuda yang rupanya turut akrab dengan pemimpin PKR termasuklah ada antaranya yang kini merupakan calon dalam PRU-13.

Pendedahan ini bukan dilakukan oleh UMNO atau mana-mana parti komponen BN, tapi dinyatakan sendiri oleh Presiden PAS, Abdul Hadi Awang yang mendedahkan ada antara calon PKR merupakan pengedar pil khayal tersebut.

“Ada calon-calon yang kita khuatir, calon-calon yang kita ada maklumat, tukang edar pil kuda, nak jadi calon macam mana, edar pil kuda… orang PAS tak boleh kerja calon macam ini.”

“Terang-terang saya sebut orang Keadilan pun tak terima, sedar-sedar mari jadi calon, dengar cerita edar pil kuda, tak perlu sebutlah di mana-mana,” demikian kata Hadi sewaktu berceramah di Marang, Terengganu.

Tak tahulah sama ada cerita yang di bawa oleh Presiden PAS itu sahih atau tidak, atau sebenarnya sekadar untuk menghalalkan tindakan semberono PAS merempuh masuk di kawasan yang kuotanya dikhususkan untuk PKR.

Tetapi, jika benar sekali pun ada calon-calon PKR yang menjadi pengedar pil kuda dan kaya raya dengan hasil aktiviti haram itu, ia bukan alasan kukuh untuk PAS sengaja mengacau kawasan yang ditandingi rakan sepakatan.

Entah sejak bila PAS begitu sensitif dengan pengedaran pil kuda sukar dipastikan, yang peliknya bila PR menyokong kalimah Allah S.W.T dinodai kesuciannya tak pula PAS melatah.

Hatta ada calon-calon PR yang buruk moralnya pun boleh pula diterima sebagai calon mewakili PR. Pelik bukan? - sumber



*Ala...2 bulan masuk PKR leh jadi calon padahal totok (keldai) buat kerja 5 tahun kekal jadi keldai selama lamanya..Tu pasal aku sarankan DAP bagi je depa telan pil KELDAI





Daeng Selili Politik Perak: DAP: NO AZAN NO QURAN~

Daeng Selili Politik Perak: DAP: NO AZAN NO QURAN~: Membaca Al-Quran dikata lagu RnB - Mana kala Laungan Azan dikata BUNYI macam ayam? Beraninya puak puak kafir harini? Kenapa ek??? Tepuk d...

PANAS! Kempen RASIS DAP didedahkan!



 
 
Risalah DAP yang telah dikantoikan dan diterjemahkan oleh rakyat yang sayangkan kemakmuran dan perpaduan yang kita nikmati selama ini. Kami percaya tidak semua orang CINA bersetuju dengan politik perkauman sempit DAP ini. Risalah ini sedang hebat tersebar di kalangan orang CINA terutamanya di Parlimen Gelang Patah.
 
Memang DAP agak berjaya menonjolkan diri mereka sebagai hero yang berani menentang ketuanan Melayu UMNO di kalangan generasi muda CINA yang tidak pernah merasai keperitan hidup zaman DARURAT dan 13 MEI. Apakah mereka ini perlu merasai sendiri peristiwa yang berdarah itu berulang untuk mereka sedar yang keamanan dan kemakmuran yang mereka nikmati selama ini bukan datang dengan sekelip mata?
 
Buat orang Melayu-Islam, insaflah. Apa yang diperkatakan dalam risalah itu ada kebenarannya. Dan itulah nilai jati diri kita selama ini di pandangan mata orang CINA, walaupun bukan kesemuanya. Tidak perlu melenting dan marah. Kita juga yang lemah, berpecah-belah dan selalu bergantung kepada ehsan orang lain bukan?

Panas lagi ahli pkr keluar parti ...


 Parti Keadilan Rakyat (PKR) terus menerima tamparan hebat menjelang hari mengundi 5 Mei ini apabila Ketua Cabang Paya Besar di sini, Zahari Mamat bersama 500 ahli bertindak keluar parti itu berkuat kuasa hari ini.

Tindakan tersebut dibuat selepas hilang kepercayaan terhadap pemimpin tertinggi PKR yang meletakkan calon luar untuk bertanding di kerusi Parlimen Paya Besar dalam Pilihan Raya Umum ke-13 ini . Ternyata  sekali rakyat yang dipimpin oleh pkr amat tertekan dan di pingir dari soal kebajikan rakyat . Rangka kerja manifesto Aku Janji yang di lancar kan oleh yang amat berhormat Datuk Sri Najib telah memberi kesedaran pada rakyat bahawa kerajaan Barisan Nasianol/ Umno benar benar telus menunaikan tangungjawap  sebagai kerajaan yang adil dan saksama.