Google+ Followers

Sunday, April 21, 2013

Surat untuk melayu DAP...





Sebut  sahaja peristiwa 13 mei  kebarangkalian semua lapisan masyarakat pasti méngetahui detik detik Trajis yang membabit kan ketuanan Melayu, Dan  Tanah Melayu ...

Pada hari ini segelintir Melayu merasa berbanga  mengibar kan bendera  yang menyebabkan singapura di singkir keluar Dari gugusan Tanah Melayu  .

Status apakah  patut diberi pada melayu ini?,  adakah melayu kominis ,atau melayu mudah lupa, atau melayu bangang ,bebal tuli atau melayu anjing. Kalau di pangil bodoh semua nya bijak alim ulamak ,lulusan univesiti  yang paling bangsat  melayu pacak bendera  roket nak ke bulan yang sama taraf  dengan Israel pembunuh rakyat palestin. Kemana letaknya maruah peribadi  jika melayu dungu ini di usir dari tanah melayu ,apa erti laungan takbir'.. asma ALLAH tidak dilindungi dan tiada erti menjerit takbir bila subuh tidak bergema Suara si bilal..

Dayusnya melayu  ini bila bernikah dengan si kafir ,sedang kan kafir itu menjadi imam didalam rumah nya sendiri .Celik kan hati melayu dungu sampai bila nak Jadi anjing  dengan keldai..

Bersih apa sipeliwat  lakon kan,'  adakah bersih melayu  atau bersih kan nama sendiri yang sememangnya hitam di dahi. Kebodohan melayu tuli yang membenar kaum nabi lud menjadi pemimpin kepada umat sunah waljamaah, manakah si ulamak hudud ',kenapa hanya membisu atau tak reti nak bagi fatwa atau memang dah bodoh hukum hakam sunah waljamaah .

Cukuplah melayu jangan tunjuk kebodohan diri ' orang Islam mati dimandi dan di wudhukan waima  selepas berjimak pun wajib  mengangkat hadas besar atau mandi junup ' sebelum solat atau memasuki
rumah ALLAH ... Buta ker dengan sewenangnya membenar pada manusia yang tak pernah mengambil wudhu atau pun mengangkat hadas besar memasuki rumah ALLAH, Jangan menghalal kan cara tentang hukum hakam ALLAH.'Mana ulamak hudud buta ker atau bodoh  hukum fardu ain pun tak reti ..

Sedar lah melayu ' Suka sangat ker murtad....mana ulamak hudud apa yang dibuat hal murtad.kenapa hanya membisu  mana dakwah kamu ulamak hudud Selama kamu hidup amal soleh apa yang di laku kan.Anak bangsa murtad , main jubo ,main pelacur, hisap punar pensyarah tidak kamu jerit doa ko. Ini ker sebenar perangai ulamak hudud yang haram dijadi halal yang halal dijadi kan haram,tak ker perangai macam iblis.

Cukup lah melayu balik kepangkal jalan jangan lari aqidah islam.......



Merahnaga







JIKA BN / UMNO KALAH TIPIS DI KUALA KANGSAR, SIAPA PENGKHINATNYA?


Peluang untuk Kamilia membuktikan dia memang banyak BERJASAdengan memenangi Parlimen Kuala Kangsar dengan majoriti melebihi 2/3 dari pengundi, bagi membuktikan beliau memang punyai sengat dan UMNO salah tafsir keupayaan beliau begi menjawat jawatan Yb Parlimen Kuala Kangsar


Sebaliknya jika dia kalah dan BN Hanya menang tipis ataupun kalah tipis, jadi siapa yang mahu dipersalahkan, tak kan pengundi pulak kot, nyata jika ini berlaku maka soal jasa beliau yang amat besar akan menjadi dendam kebanyakan rakyat atau pengundi yang mahukan BN memimpin dan menerajui di Kuala Kangsar, apakah mereka akan memberi ampun pada yang berjasa nie? Atau meyanjung jasa baik beliau yang mesti dibalas! Bukan kah kita selalu menyebut ' Jangan tanya apa negara beri kepada kita, tapi tanyalah apa yang kita dah beri pada negara?'

Sekalipun dia menyebut ramai yang akan menyokong dia bila bertindak mendongkah arus tetapi khabar dari Kuala Kangsar @ Putrajaya sedikit sebanyak menyebabkan yang berada di Perak terutamannya pengundi dan rakyat amat terguris kerana apa sekalipun dia cuba membandingkan jasa dia yang besar dilihat sebagai satu penderhakaan, banyak yang kata ' paling tidak kalau dia bersabar sudah tentu segala kemelut bakal berakhir, tidak-tidaknya Senator sudah tentu untuk nya', kata seorang Veteran UMNO yang berumur 80 tahun yang dikenali sebagai TOK HURI, ' apa yang dia tunjukan sebenarnya merosakan susu sebelangga dek sebab tertitis nila setitis, teman sebenarnya kagum dengan dia disebabkan orang tua nie sehingga kini masih tetap memperjuangkan UMNO dan merasakan genarasi sekarang sebenarnya tidak pernah menganal erti perjuangan, sebaliknya mahu dijunjung sebagai pemimpin. Dema tak rasa macam mana nak dapatkan merdeka, tu sebabnya elesa dan banyak muka! Katanya lagi... 

Apa pun yang dilakukan oleh Kamilia nampaknya tidak semua meyenangi tindakan beliau, lihat sahaja bila Dato Sharizat sebagai ketua wanita UMNO Malaysia bila digasak teruk oeh PKR! teruk oleh Rafizi sehingga terpaksa meletakan jawatan, adakah dia perjuangkan? Sepatutnya dia paling lantang perjuangkan sharizat sebagai ketuanya, paling tidak dia di pujuk untuk bertanding lagi, manakan boleh dibandingkan dengan kerja dia dan jasaanya pada UMNO, tak kan dia tak tau yang PKR @ Rafizi memang tuju dengan niat menjatuhkan ketua wanita UMNO kerana lazimnya kita tahu yang kekuatan dalam UMNO berpaksi kepada Wanita UMNO yang ternyata punya kekuatan yang amat digeruni oleh pembangkang!  

Kita ikuti Sumber dari Harakahdaily menyebut 

PUTRAJAYA: Naib Ketua Wanita Umno Datuk Kamilia Ibrahim terharu apabila calon PAS Putrajaya Datuk Husam Musa merupakan orang pertama yang menghubungi sebaik sahaja mengetahui beliau  digugurkan dari senarai calon BN bagi PRU13 ini .Ketika Husam menelefonnya tengah hari semalam, Kamilia menyifatkan orang luar parti lebih prihatin terhadapnya berbanding orang Umno sendiri.Bagi Husam, pengguguran Kamilia merupakan satu kesilapan besar kerana banyak jasa dan pengorbanan yang telah disumbangkan kepada rakyat."Keadaan ini seumpama tidak mempedulikan hal-hal wanita, kerana Datuk Kamilia merupakan seorang wanita yang sangat baik, berwibawa, dan berpengaruh," tambah beliau.        

Husam turut membayangkan Kamilia mungkin orang yang lebih layak bertanding dengan beliau di Putrajaya menggantikan Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor.Kamilia adalah seorang peguam yang berjaya, yang juga Ketua Wanita Umno Bahagian Kuala Kangsar berkata.Menurut Kamilia beliau sebagai orang nombor dua dalam Pergerakan Wanita Umno dan BN sepatutnya diberikan peluang bertanding di Parlimen supaya dapat terlibat sebagai pembuat dasar dan keputusan politik.“Jika permintaan tidak diberi, wanita mempunyai pelbagai pilihan lain kerana perjuangan saya berpandukan negara, agama dan bangsa. Sekiranya pintu tidak dibuka kepada saya, saya akan perjuangkan di tempat lain.“Pintu ditutup, mungkin ada pintu lain sama ada saya akan pecahkan atau membuat sendiri. Saya mungkin pertimbangkan pilihan lain kerana perjuangan saya tidak perlu berakhir di tahap ini sahaja,” kata Kamilia.

Bagaimana pun kenyataan Husam lebih kepada provokasi dan untuk mendapat perhatian pengundi di Parlimen Putrajaya yang ditandinginya, dengan mengulas serta memuji Dato Kamilia beliau berharap sokongan orang UMNO terutama wanita UMNO yang setia kepada beliau boleh menderhaka dan mengalih undi kepadanya, biasak ler beb, tengok muka pun dah boleh agak betapa bangkainya bau perut mamat nie... So jangan jadi bodo sekalipun nampak macam cerodik benor! 

Muka-muka calon BN untuk PRU13 di Perak




PECAT..PECAT..PECAT






PEKAN: Ahli Umno yang bertanding tiket Bebas pada pilihan raya umum kali ini akan dipecat serta merta, kata presidennya, Datuk Seri Najib Tun Razak.


Beliau berkata Umno telah membuat keputusan mana-mana ahli yang bertanding sebagai calon Bebas tidak boleh berada dalam parti.



"Kita akan ambil tindakan terhadap mereka pada Isnin. Kita akan kemukakan surat rasmi untuk memaklumkan sesiapa yang bertanding selain BN, mereka akan dipecat," kata beliau sebentar tadi.



Pada sesi penamaan calon di seluruh negara pagi tadi, Naib Ketua Wanita Umno pusat, Datuk Kamilia Ibrahim menyerahkan borang pencalonan sebagai calon Bebas di kerusi Parlimen Kuala Kangsar.



Manakala bekas timbalan menteri Datuk Seri Mohd Shariff Omar menyerahkan borang pencalonan sebagai calon Bebas untuk kerusi Parlimen Tasek Gelugor.



Pengerusi Umno negeri Datuk Zainal Abidin Osman berkata tiada keperluan untuk memberitahu Mohd Shariff melalui surat yang beliau dipecat.



"Secara automatik pecat untuk mana-mana ahli Umno bertanding menentang calon parti," kata beliau selepas menyerahkan borang pencalonan kerusi Parlimen Nibong Tebal.

Tahukah Anda......?: PKR Dah Berlumut Di Perak

Tahukah Anda......?: PKR Dah Berlumut Di Perak: M.P. Shamugum (kanan) menurunkan papan tanda perasmian di pejabat PKR Lumut selepas mengisytiharkan membubarkan PKR Cabang Lumut di S...

Tahukah Anda......?: Manifesto Barisan Nasional (BN) PRU13 TERBAIKKKK.....

Tahukah Anda......?: Manifesto Barisan Nasional (BN) PRU13 TERBAIKKKK.....: Manifesto bertajuk ‘Menepati Janji Membawa Harapan’ itu, mengandungi janji BN untuk membawa negara ke peringkat lebih tinggi sekiranya d...

Nasfu berahi kamalia

Apa yang besar benar jasanya sehingga pihak tertinggi terpaksa memberi kerusi Parlimen Kuala Kangsar kepadanya? Sekalipun pada awal nya ditawarkan seat DUN untuk nya tetapi ditolak! Kenapa di tolak. Khabarnya dia ikut standardnya sepatutnya Parlimen bukan DUN. Bila percarturan dah dibuat sebaliknya menolak untuk bertanding di tiket DUN,


Sebaik diumumkan kepada semua nama calon, ketika itu juga ler dia mula melompatjasa dan paling kecoh boleh pulak kalau tak disenaraikan di Parlimen dah boleh pulak bertanding di DUN pulak, malangnya itu selepas pengumuman calon dan tentunya agak sukar bila semua pempinan BN telah akur dengan pucuk pimpinan tetiba disebabkan dia BN terpaksa meminda nama calon semula, tak terfikir kah dia yang bukan dia sorang jer yang berjasa, apakah kami seperti Bloggers disini tidak berjasa?


Apapun bloggers PCT juga sebelum ini juga merasa terkilan dengan beliau yang penak berkata jika mahukan duit pegilah kerja sedangkan bloggers yang hadir dengan hati yang terbuka cuba mengeratkan saf perang siber dikawasan beliau, ayat yangpernah dikatakan sehingga kini masih menjadi terbuku dihati seolah dihina begitu sekali, apakah dia jet yang berjasa dan bloggers khasnya PCY tak berjasa? Dimana dia semasa kita dinerakakan selama 11 bulan sehingga kembali ke tangan BN semula, dia ada ker semasa semua peristiwa ini berlaku, dia tak nampak kah berapa ramai bloggers yang berkorban demi Barisan Nasional? Dimana dia bila kejadian seperti ini dari mula 2008 lagi? Apakah kami tak berjasa?


hari ini TS Mahyudin Yasin sebagai Timbalan Presiden juga telah memaklumkan bahawa tindakan pecat serta merta dan keahlian dalam UMNO sudah tentunya disetujui ramai termasuk ahli UMNO diseluruh Malaysia. Difahamkan juga ada khabar angin dia akan berjumpa dengan Kak ONE, elok ler mengadu kat dia, lakinya pun tak terbela inikannak bagi nasihat dia... Kekeke lntaknya yong, bior dema rasakan macamana payah nya nak jadi pemimpin...
Tindakan Barisan Nasional (BN) tidak meletakkan pemimpin tertinggi Wanita Umno dan BN sebagai calon dalam Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) mengecewakan dan dianggap penghinaan kepada wanita, kata Naib Ketua Wanita Umno, Datuk Kamilia Ibrahim.


Menurutnya, ia menunjukkan BN tidak beri pengiktirafan sewajarnya kepada pemimpin wanita yang berada dalam hierarki tertinggi organisasi wanita untuk bersama-sama saf kepimpinan parti bertanding pada PRU13.


Beliau, yang juga Ketua Wanita Umno Bahagian Kuala Kangsar berkata, beliau sebagai orang nombor dua dalam Pergerakan Wanita Umno dan BN sepatutnya diberikan peluang bertanding di Parlimen supaya dapat terlibat sebagai pembuat dasar dan keputusan politik.


“Tindakan kepimpinan BN memeranjatkan saya dan wanita lain. Saya kecewa kerana tidak ada pengiktirafan sewajarnya diberi kepada pemimpin Wanita Umno dan BN yang mewakili seluruh wanita Umno dan BN,” katanya kepada Sinar Harian.


Kamilia berkata, beberapa ketua Wanita Umno negeri tidak diberikan tempat dalam PRU13, antaranya di Kedah, Johor dan Terengganu, termasuk Naib Presiden MCA, Datuk Seri Dr Ng Yen Yen.


“Kami banyak berjasa, tetapi tidak diberikan tempat. Adakah kepimpinan tertinggi tidak mengiktiraf kelayakan yang kami ada. Kebanyakan kami golongan profesional,” katanya.


“Pucuk pimpinan parti jangan menganggap wanita tidak kisah dengan pencalonan yang diumumkan baru-baru ini. Jangan ingat wanita tidak ada perasaan,” katanya.


Kamilia, seorang peguam, berkata, hakikatnya, wanita membuat kerja bersungguh-sungguh untuk membantu parti sejak tiga tahun lalu.


Beliau, bagaimanapun berkata akan 'berjuang habis-habisan' walaupun tidak terpilih di saat akhir.


“Jika permintaan tidak diberi, wanita mempunyai pelbagai pilihan lain kerana perjuangan saya berpandukan negara, agama dan bangsa. Sekiranya pintu tidak dibuka kepada saya, saya akan perjuangkan di tempat lain.


“Pintu ditutup, mungkin ada pintu lain sama ada saya akan pecahkan atau membuat sendiri. Saya mungkin pertimbangkan pilihan lain kerana perjuangan saya tidak perlu berakhir di tahap ini sahaja,” katanya.


Beliau juga tidak menafikan, rata-rata wanita di seluruh negara mempersoalkan calon-calon yang ditampilkan.


“Saya akan mencabar sehingga ke akhir untuk membantah kerana saya merasakan ini tidak adil. Selama ini saya bersabar, saya berjuang bersama-sama selama enam penggal dan melalui enam kali pilihan raya.


“Tunggu dan lihat, Saya tidak mengugut, tetapi saya menunggu keputusan parti.


“Saya ada perjuangan dan tidak akan berputus asa. Dunia ini luas, mesti teruskan perjuangan demi bangsa, agama dan negara. Terpulang apa yang akan ditafsirkan,” katanya ketika ditanya adakah beliau akan menjadi calon Bebas sekiranya tidak
dicalonkan oleh BN dalam PRU13.


Kamilia disebut-sebut untuk bertanding di Parlimen Kuala Kangsar, tetapi pada Selasa lepas, Pengerusi BN Perak, Datuk Seri Dr Zambry Abd Kadir mengumumkan Adun Bukit Chandan, Datuk Wan Mohamad Khairil Anuar Wan Ahmad bertanding untuk Parlimen tersebut.

PRU-13: Pembangkang goyah di DUN Rahang, Ampangan





Pakatan pembangkang Negeri Sembilan berada pada kedudukan yang goyah untuk merampas kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Lenggeng dan mempertahankan kerusi DUN Rahang dan Ampangan yang dimenanginya pada Pilihan Raya Umum ke-12 lalu.

Bekas Ahli Parlimen DAP Seremban, John Fernandez berkata, pakatan pembangkang akan melalui jalan sukar memenangi DUN Lenggeng kerana calon Barisan Nasional (BN) bagi kerusi itu, Datuk Ishak Ismail sudah dikenali di kalangan pengundi.

"Ishak sudah berkhidmat sebagai wakil rakyat selama tiga penggal," katanya pada sidang akhbar di sini baru-baru ini.

Pada PRU-13 kali ini, selain Ishak, DUN Lenggeng menyaksikan pertandingan tiga penjuru dengan Ahli Jawatankuasa Pas Pusat, Zulkefly Mohamad Omar dan calon Bebas, Zulkifli Abdullah.

John yang telah meninggalkan DAP dan bertanding sebagai calon Bebas untuk kerusi Parlimen Seremban pada pilihan raya umum kali ini memberitahu, pakatan pembangkang juga goyah untuk mempertahankan DUN Rahang dan Ampangan yang dimenanginya pada 2008.

Katanya, bekas Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) DAP Rahang, M.K. Arumugam tidak dapat berkhidmat kerana masalah kesihatan.

"Di Ampangan, ADUN PKR, Rashid Latiff tidak begitu aktif membantu rakyat," ujarnya.

Pada pilihan raya umum kali ini, kedua-dua calon itu digantikan oleh Timbalan Ketua Wanita DAP kebangsaan, Mary Josephine Prittam Singh bagi kerusi DUN Rahang dan Pengerusi PKR negeri, Datuk Kamarul Baharin Abbas bagi DUN Ampangan.




Sumber ...Akbar tempatan

PANAS! Gambar Bini Guan Eng Terkantoi.




Adakah anda perasan apa yang tak kena dengan gambar ini?
Selepas kes RAINBOW, setiap gerak geri Guan Eng dipantau rapi oleh Betty Chew.

Sebenarnya isteri Guan Eng yang telah digantung untuk menghadiri sidang DUN di Melaka telah duduk di tempat yang dikhaskan untuk pegawai Kerajaan.
 Sila ke blog ini untuk mengetahui kekantoian F.L.O.P (First Lady of Penang):

http://alamijiwaparadox.blogspot.com/2012/11/adun-negeri-melaka-mencabul-di-luar.html

http://helenang.wordpress.com/2012/11/12/kini-tiba-pula-giliran-untuk-tokong-f-l-o-p-disembah/


*Kantoi.....

: Blogger PAS Kantoi Gila Punggung. Ikut Perangai Mat Sabu.



Berita panas dari Kedah.... 
Satu story hot yang Mc dapat dari troopers TMK di Padang Terap. Ketika penyokong UMNO/BN sedang berkumpul menunggu calon-calon Parlimen dan Dun keluar dari dewan. Seorang lelaki disyaki blogger atau troopers Pas telah ditangkap kerana terlalu asyik merakam punggung seorang puteri UMNO. 

Bila salah seorang troopers TMK menghampiri blogger Pas terbabit, dia agak mengelabah dan cuba mengelak pergi ke tempat lain. Namun tangannya ditarik. Bila disoal datang dari mana dan siapa, troopers Pas tu kata dia dari BN Kubang Pasu. Tapi bila ditanya siapa nama Ketua Bahagian UMNO Kubang Pasu, dan nama Ketua Pemuda. Dia cakap tak tahu, dan tak boleh jawab. 

Bila troopers TMK check Kameranya, terdapat gambar-gambar penyokong Pas dan PKR Padang Terap sedang bersorak. Penyokong UMNO pun ada gambar, tapi kebanyakannya gambar yang negatif dan paling banyak gambar punggung puteri UMNO. Gila betull.. gila seks rupanya mamat Pas ni.

*Kalau timbalan presiden pun dah perangai macam tu, apatah lagi anak buah. 

Daeng Selili Politik Perak: Perang Dalaman Dalam Pembangkang Kritikal?!

Daeng Selili Politik Perak: Perang Dalaman Dalam Pembangkang Kritikal?!: Lonjakan sokongan rakyat terhadap Barisan Nasional semakin ketara. Sejak pengumuman pembubaran Dewan Rakyat pada 3 April lalu serta penyera...