Google+ Followers

Monday, April 8, 2013

Seks Luar Biasa: Isteri Mohon Fasakh ...Booster Satu Kali...

Neraka dunia...

Itu yang terpaksa diharungi seorang penjawat awam wanita berusia 30-an apabila sering dipaksa suaminya yang juga berusia 30-an melakukan aksi seks, termasuk luar tabii di hadapan ketiga-tiga anak mereka di ruang tamu rumah sejak tujuh tahun lalu.

Lebih menjijikkan suami bernafsu binatang itu juga gemar merakam aksi ‘bersama’ mereka sejak malam pertama perkahwinan sehingga kini.

Sumber berkata, lebih mengaibkan mangsa, anak perempuan mereka yang berusia tujuh tahun sering melakonkan kembali adegan seks itu bersama abang sulungnya berusia 15 tahun.

Katanya, hati ibu mana yang tidak hancur melihat perbuatan jijik suami yang merosakkan ketiga-tiga anak mereka berusia tujuh hingga 15 tahun itu.

“Mangsa mendakwa dia sudah diperlakukan sedemikian sejak berkahwin dengan suaminya lebih 15 tahun lalu, malah pada malam pertama aksi mereka di dalam bilik dirakam suaminya menggunakan telefon bimbit dan kamera video.

“Namun, selepas mendapat cahaya mata, suaminya bertambah pelik dengan memaksanya melakukan aksi bersama termasuk di luar tabii di hadapan ketiga-tiga anak mereka,” katanya.

Kata sumber itu, jika si isteri enggan menuruti kemahuan gila suami, dia dibelasah.

Dia berkata, lelaki terbabit baru saja berkahwin lain awal bulan lalu dengan seorang wanita dari negara jiran, namun sikap jijiknya melayan mangsa tidak berubah.

“Suami mangsa juga bukan saja merakamkan aksi seks mereka, malah aksi mangsa yang membuang air kecil di dalam tandas juga dirakam bagi tujuan koleksi.

“Daripada pengakuan mangsa, suaminya sudah mempunyai banyak koleksi rakaman aksi ‘bersama’ mereka dan tidak mengetahui tujuan dia bertindak demikian,” katanya.

Tidak tahan dengan tabiat buruk suaminya, wanita berkenaan memohon fasakh untuk bercerai dan membuat laporan polis awal bulan lalu.

Sementara itu, Pengarah Jabatan Pembangunan Wanita Negeri (JPWN) Perlis, Muhamad Hazimin Jamaludin berkata, kes penderaan wanita berlaku berdasarkan pelbagai faktor.

Katanya, kes penderaan seksual kebanyakannya berpunca daripada suami yang terpengaruh dengan bahan video lucah yang ditontonnya.

“Mereka mungkin terdedah dengan bahan lucah ini selepas ia terlalu mudah didapati dan pendedahan itu akan memberi kesan kepada perubahan seksual mereka, termasuk mencubanya ke atas isteri,” katanya.

Menurutnya, sebarang kes yang diterima disiasat dan memberi khidmat prakaunseling dalam usaha memberi maklumat mengenai tindakan yang perlu diambil.

Pihaknya juga sedar mangsa trauma akibat nafsu buas suami yang jika tidak dituruti mengundang kepada penderaan fizikal.

“Kami akan membantu daripada segi kaunseling, termasuk mengemukakan masalah kepada pihak berkuasa seperti Mahkamah Syariah atau jabatan berkaitan.

“Jika orang ramai yang berasakan diri mereka didera, mereka boleh tampil membuat aduan untuk bantuan,” katanya.

Mengulas kes terbabit, Ketua Polis Daerah Padang Besar, Superintendan Che Man Md Dros ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan mangsa.

Menurutnya, polis sudah menyerahkan laporan kepada Jabatan Agama Islam Perlis bagi tindakan lanjut kerana ia di bawah bidang kuasa mereka.

“Wanita berkenaan membuat laporan polis, tetapi ia lebih menjurus kepada masalah rumah tangga dengan suaminya,” katanya. – Harian Metro


TERBONGKARNYA AGENDA KRISTIAN UNTUK MALAYSIA DI JERUSALEM

Seorang ustaz yang juga merupakan seorang pendakwah yang terkenal dan sering muncul dalam progam keagamaan di kaca televisyen, sering ke Palestin membawa rombongan pelancong muslim melawat Baitulmuqaddis serta menjelajah bumi para Anbiya'. Beliau adalah Ustaz Muhammad Al-Amin juga seorang blogger popular yang sering menjadikan usaha dakwahnya di peringkat antarabangsa sebagai pengisian di dalam blognya, http://www.ustazamin.com/.

Kunjungan beliau ke sana baru-baru ini meninggalkan kesan yang cukup mendalam dan pahit di lubuk hatinya.... Mari kita ikuti apa sebenarnya yang berlaku terhadap beliau di sana......

Kembara Universiti Kehidupan Ke 10 ke al-Aqsa bermula dari 26 November hingga 3 Disember 2012.

Seperti biasa, hari pertama kami sampai ke Jerusalem, kami akan masuk ke dalam hotel, berehat sebentar dan kami akan terus ke masjid al-Aqsa untuk mendirikan solat Maghrib dan Isyak di al-Aqsa.

Pulang waktu Isyak, kami akan makan malam di kafe hotel.

Mahmood, pemandu pelancong yang biasa dengan saya mencuit bahu saya dan mengajak saya ke satu sudut.

“Muhammad, mari sini” katanya.

“Kenapa?” tanya saya agak kehairanan kenana wajahnya agak serius, nada suaranya, agak perlahan seolah-olah ada rahsia yang ingin dibisikan pada saya.

“Tinggal bersama kamu di hotel ini satu rombongan dari Malaysia” terang Mahmood.
“Oh ye ke!” saya agak gembira mendengar berita itu.

“Tapi mereka rombongan Kristian” kata Mahmood lagi.

“Ye ke, ah, di sinikan banyak tempat penting buat Kristian, tentu mereka nak ziarah” kata saya.

“Sepanjang perjalanan dari border Jordan-Israel, mereka memang mengutuk Islam dan sangat tidak puas hati dengan orang Islam di Malaysia, mereka memang anti Islam” Mahmood Menambah.

“Mereka tak tahu aku Islam, mereka ingat aku Kristian” Mahmood semakin rancak berbual dengan saya di satu sudut di bahagian tangga.

“Memang bukan Islam di mana-mana pun tak suka Islam” kata saya tenang.
“Tak, mereka ini lain, mereka memang anti Islam di Malaysia” terang Mahmood bersungguh-sungguh.

Perbualan malam pertama itu habis dengan rasa tidak puas hati Mahmood terhadap rombongan Kristian dari Malaysia ini.

Selama berhari-hari kami di hotel yang sama, berselisih di dewan makan, memang rombongan ini tidak menegur kami sedangkan mereka dari Malaysia, duduk di Malaysia.

Tidak ada sepatah pun bahasa Melayu yang keluar dari mulut mereka sedangkan kami saling mengetahui, sama-sama dari Malaysia.

Ada juga kami ingin menegur siapa, tetapi tidak di jawab atau jawapan yang sangat dingin.

Saya tidak tahu, apakah tujuan mereka datang, sama ada untuk lawatan atau ada apa-apa persidangan Kristian yang mereka hadiri.

Saya tidak mengambil perhatian apa yang berlalu walaupun pada tiap-tiap malam, Mahmood akan menceritakan pada saya mengenai ketidak puasan hati mereka pada Islam di Malaysia.

Mahmood memarahi saya…

“Apa dah jadi pada kamu orang Islam di Malaysia hingga hilang sensitviti dalam mempertahankan hak kamu?”

Apa yang mampu saya jawab hanyalah…“berpecah, dan ramai yang berpecah…”

Jawapan yang sangat tidak bersemangat dan seolah-oleh maksudnya, “apa nak jadi, jadilah…”

Ya, kurang rasa sensitiviti….

Allah ingin menunjukkan pada saya sesuatu terhadap jawapan di atas……

1 Disember 2012 jam 8.30 pagi, hari terakhir kami di Palestin…
Biasanya hari terakhir saya akan membawa jemaah semua ke Mount Of Olive (Jabal Zaitun), Pemandangan al-Aqsa dari atas bukit ini terlalu cantik terutama pada waktu pagi, ketika memancarnya cahaya matahari dari arah timur, ia menyerlahkan lagi warna emas Dome Of Rock.

Bas yang kami naiki pada pagi ini adalah bas yang dinaiki oleh rombongan Kristian dari Malaysia sehari sebelumnya.

Seorang jemaah menghampiri saya dengan membawa beberapa helaian kertas yang terdapat di dalam bas ini.

Saya menatap kertas yang diberikan pada saya. Mata saya tertumpu pada tulisannya dan ia menjadikan jantung saya berdegup kencang, mungkin seperti degupan jantung Mahmood sejak seminggu lalu.

Tulisan itu berbunyi..

Decree For Malaysia,“We decree and declare that Malaysia will be a “Rainbow Nation” in seding missonaries to bring the gospel to the surrounding nations as well as be the gateway to open its doors to outside missionaries to preach the gospel here..”
Ini agenda Kristian di Malaysia, inilah yang cuba Mahmood ceritakan pada saya sejak semingga lalu.

Ketika di Malaysia, saya selalu mendengar tentang agenda pendakyah Kristian, dan setiap kali berita itu keluar saya cuba untuk tidak mempercayainya kerana masih bersangka baik pada mereka.

Lebih-lebih lagi, ada sahaja golongan ahli politik yang memberikan komen popular yang menafikan fakta ini.

Kalau ada orang yang cuba bawa fakta ini, orang itu akan dicap sebagai penipu dan pembohong.

Hal ini menjadikan ramai orang Islam kita merasa berada di zon selesa kerana mempercayai ahli politik yang punyai kepentingan.

Bagi pendakyah pula, mereka memang berada di zon paling bagus kerana usaha dan perancangan mereka di nafikan sendiri oleh orang Islam. Mereka boleh buat apa sahaja kerana orang Islam sangat tidak sensitif, malahan ada yang membela perbuatan mereka.

Ada beberapa perkara yang saya ingin tekankan:-

1. Bagi pendakyah Kristian, jangan pandang rendah kemampuan pendakwah Islam yang tidak berkepentingan di Malaysia. Kami para pendakwah dan orang-orang yang ikhlas akan tetap mempertahankan kedaulatan Islam di Malaysia sama ada menang atau kami mati di dalam usaha ini.

2. Malaysia bukan milik orang politik yang ada kepentingan yang menyokong tindakan kamu kerana harapkan sokongan, Malaysia di dokong oleh ramai pejuang agama Islam, bangsa muslim dan tanah air umat Islam. Kalau orang politik sibuk dengan perpecahan mereka, maka perjuangan itu tetap dibahu oleh umat Islam dari bidang lain.

3. Bagi umat Islam di Malaysia, ini bukan gimik popular, saya bukan ahli politik yang inginkan popular, Biarkan ahli politik bergaduh sesama mereka, yang boleh kita damaikan, kita damaikan atau sedarkan dengan apa cara sekalipun. Perpecahan ini satu yang sangat merugikan. Orang Kristian berbincang hingga ke luar negara merancang untuk mengkristiankan Malaysia, kita hanya menafikan dan hilang sensitiviti.

4. Bagi sahabat-sahabat dari Jabatan Agama Islam, anjurkanlah banyak program-program untuk menjaga dan mengawal umat Islam di Malaysia, bahagian zakat jangan berbangga dengan jumlah kutipan, tetapi usahakan untuk kepentingan umat Islam melalui lapan asnaf seperti yang disebut dalam al-Quran.

5. Bagi semua penguatkuasa agama. Jangan percaya dengan zon selesa yang dibisikkan dan penafian yang dicanangkan oleh orang berkepentingan. Jalankan pemantauan dan penguatkuasaan menurut enakmen yang telah diputuskan.

6. Bagi orang kaya, tolong infak harta untuk menganjurkan program-program keagamaan, semoga Allah sentiasa bersama anda sekelian.

7. Bagi sekelian yang membaca, kita umat Islam terlau beriya-iya ingin menjaga hati orang bukan Islam, adakah orang bukan Islam menghormati dan menjaga sensitiviti kita? Jalankanlah tugasan masing-masing di dalam ruang lingkup kemampuan anda semua, semoga Allah membantu usaha kita.

Semoga pendedahan ini memberi inspirasi pada saya untuk terus membantu Islam, yang ingin bersama mari, yang mahu mencebek dan tidak percaya silakan, yang mahu berfikir, renungkan dan yang mahu mendokan, doakan semua umat Islam di Malaysia agar terpelihara dari agenda global orang kafir.

Patah sayap bertongkat paruh, memperjuangkan dan mempertahakan Islam akan tetap menjadi keutamaan di dalam hidupku, biar berputih tulang, jangan berputih mata…

Al-Fatihah untuk seluruh pejuang Islam terdahulu, tuan-tuan guru kita terdahulu dan pahlawan Islam Nusantara yang telah mendahului kita di dalam tugasan mereka. Hari ini tugasan itu diwariskan pada kita, semoga kita dapat menyambungnya, amin…

kuasa ALLAH"Meremang Bulu Roma


''Menangis saya bila baca , meremang bulu roma :') Ya Allah SWT kau ampunilah dosa dosa walau sekecil dan sebesar mana pun ia'' Korang Baca jangan tak baca .

6 perkara Allah sembunyikan

Allah SWT selesai menciptakan Jibrail as dengan bentuk yang cantik, dan
Allah menciptakan pula baginya 600 sayap yang panjang , sayap itu antara
timur dan barat (ada pendapat lain menyatakan124, 000 sayap). Setelah itu
Jibrail as memandang dirinya sendiri danberkata:

'Wahai Tuhanku, adakah engkau menciptakan makhluk yang lebih baik daripada aku?.'

Lalu Allah swt berfirman yang bermaksud.. 'Tidak'

Kemudian Jibrail as berdiri serta solat dua rakaat kerana syukur kepada Allah swt. dan tiap-tiap rakaat itu lamanya 20,000 tahun.

Setelah selesai Jibrail as solat, maka Allah SWT berfirman yang bermaksud. 'Wahai Jibrail, kamu telahmenyembah aku dengan ibadah yangbersungguh- sungguh, dan tidak ada seorang pun yang menyembah kepadaku seperti ibadat kamu, akan tetapi di akhir
zaman nanti akan datang seorang nabi yang mulia yang paling aku cintai, namanya Muhammad.' Dia mempunyai umat yang lemah dan sentiasa berdosa, sekiranya mereka itu mengerjakan solat dua rakaat yang hanya sebentar sahaja, dan mereka dalam keadaan lupa serta serba kurang, fikiran mereka melayang bermacam-macam dan dosa mereka pun besar juga. Maka demi kemuliaannKu dan ketinggianKu, sesungguhnya solat mereka itu aku lebih sukai dari solatmu itu. Kerana mereka mengerjakan solat atasperintahKu, sedangkan kamu mengerjakan solat bukan atas perintahKu.'

Kemudian Jibrail as berkata: 'Ya Tuhanku, apakah yang Engkau hadiahkan kepada mereka sebagai imbalan ibadat mereka?'

Lalu Allah berfirman yang bermak! sud. 'Ya Jibrail, akan Aku berikan syurga Ma'waa sebagai tempat tinggal...'

Kemudian Jibrail as meminta izin kepada Allah untuk melihat syurga Ma'waa.Setelah Jibrail as mendapat izin dari Allah SWT maka pergilah Jibrail as dengan mengembangkan sayapnya dan terbang, setiap dia mengembangkan dua sayapnya dia boleh menempuh jarak perjalanan 3000 tahun, terbanglah malaikat jibrail as selama 300 tahun sehingga ia merasa letih dan lemah dan akhirnya dia turun singgah berteduh di bawah bayangan sebuah pohon dan dia sujud kepada Allah SWT lalu ia berkata dalam sujud:

'Ya Tuhanku apakah sudah aku menempuh jarak perjalanan setengahnya, atau sepertiganya, atau seperempatnya? '

Kemudian Allah swt berfirman yang bermaksud. 'Wahai Jibrail, kalau kamu dapat terbang selama 3000 tahun dan meskipun aku memberikan kekuatan kepadamu seperti kekuatan yang engkau miliki, lalu kamu terbang seperti yangtelah kamu lakukan, nescaya kamu tidak akan sampai kepada sepersepuluh dari beberapa perpuluhan yang telah kuberikan kepada umat Muhammad terhadap imbalan solat dua rakaat yang mereka kerjakan.... .'

Marilah sama2 kita fikirkan dan berusaha lakukan... Sesungguhnya Allah S.W.T telah menyembunyikan enam perkara iaitu :

* Allah S.W.T telah menyembunyikan redha-Nya dalam taat.
* Allah S.W.T telah menyembunyikan murka-Nya di dalam maksiat.
* Allah S.W.T telah menyembunyikan nama-Nya yang Maha Agung di dalam Al-Quran.
* Allah S.W.T telah menyembunyikan Lailatul Qadar di dalam bulan Ramadhan.
* Allah S.W.T telah menyembunyikan solat yang paling utama di dalam solat (yang lima waktu).
* Allah S.W.T telah menyembunyikan (tarikh terjadinya) hari kiamat di dalam semua hari.

#wahai rakan rakan ku yg dikasihi sekalian, sebarlah ilmu ini, agar semua kwn kwn kita diluar sana kembali ke pangkal jalan, ikut islam sebenar benarnya, sesiapa yang mengajak kebaikkan, pahala seseorang yang diajak kebaikkan itu dapat padanya tanpa dikurangkan sedikitpun. inshaAllah... Allah always with us.

Muktamar Pas Membosankan







Muktamar PAS ke-58 yang berlangsung dalam keadaan selesa dan tenang. Bagaimanapun, ianya kelihatan agak terlalu tenang bagi sebuah parti yang kononnya sedang bersiap sedia untuk ‘berperang’ dalam PRU yang akan datang.

Semua wakil-wakil Pemuda, Muslimah dan Ulama bagaikan terlalu berhati-hati dalam membentangkan usul. Ini tidak menghairankan memandangkan PAS berada dalam keadaan sukar atau serba tak kena akhir-akhir ini. Dilema PAS yang paling besar ialah untuk menjaga hati sekutu dan juga penyokong akar umbi mereka sekali gus, sedangkan kehendak kedua-dua pihak ini adalah bertentangan sama sekali.

Beberapa isu yang mampu merobek kepercayaan penyokong dan menghancurkan kerjasama PR ialah Hudud, Kebebasan memilih agama bagi Umat Islam, Halatuju kerjasama PAS-DAP-PKR, pembahagian kerusi Pilihanraya dan jawatan Perdana Menteri. Dua perkara yang paling menggerunkan PAS jika dibangkitkan oleh perwakilan pula ialah soal keikhlasan DAP dan soal ‘kesucian’ Anwar Ibrahim.

Sedangkan, perkara inilah yang menjadi masalah besar di peringkat akar umbi kerana ia memperlihatkan bagaimana PAS tersasar jauh dari landasan asal. Rata-rata mereka berharap yang Muktamar kali ini akan menjelaskan segala keraguan dan kembali membawa keyakinan kepada perjuangan PAS.

Menyedari hati budi akar umbi yang bimbang melihat PAS tersasar dari landasan asal, maka Muktamar kali ini telah menegaskan bahawa hukum hudud akan tetap dilaksana sekiranya PR menang dan parti itu mendapat majoriti di parlimen dan diluluskan.

Untuk itu, Ketua Dewan Ulama PAS, Datuk Harun Taib berkata, “Dalam pakatan kita sudah bersetuju secara umumnya bahawa bukan sahaja hudud, tetapi syariat Islam itu akan dilaksanakan bila kita berjaya untuk mendapat keyakinan rakyat untuk memimpin Malaysia, tapi syariat Islam itu akan dilaksanakan mengikut lunas-lunas demokrasi.”

Bagi akar umbi PAS yang masih kabur, penegasan ini samalah dengan berkata bahawa perlaksanaan hukum hudud dalam pemerintahan PR adalah bergantung kepada rakyat, DAP dan PKR, dan bukannya PAS. Dalam ertikata lain, tiada jaminan yang ianya akan dilaksanakan atau lebih tepat tidak mungkin akan dapat dilaksanakan berdasarkan sifat rakyat negara ini yang majmuk, serta sifat PAS yang akur kepada sistem demokrasi.

Justeru, jika penyokong PAS mengharapkan perubahan drastik atau ketara ke arah Islam jika PR memerintah, maka mereka wajar berhenti berharap.

Dalam memperkatakan hukum hudud, Harun Taib juga mengingatkan penyokong akan ‘kemungkinan mendapat majoriti di parlimen’ yang mana kemungkinan ini adalah tertakluk kepada majoriti kerusi yang ditandingi dalam pilihanraya serta jumlah kemenangan.

Apabila kita bercakap tentang ‘kemungkinan’ maka ia bermakna tidak mustahil keadaan akan menjadi sebaliknya.

Maka, tidak boleh tidak, bagi memastikan PAS mampu menjadi peneraju kalaupun tidak pendesak kepada perubahan-perubahan ke arah pemerintahan yang lebih Islamik, PAS perlu terlebih dahulu memastikan parti mereka bertanding dan seterusnya memenangi lebih banyak kerusi dari PKR dan DAP.

Inilah yang menjadi keraguan akar umbi PAS iaitu kemampuan PAS untuk bertanding dan menang lebih banyak kerusi dari sekutu mereka. Jika PAS gagal, maka senario pemerintahan PR pastinya membawa aspirasi Malaysian-Malaysia DAP dan juga liberal dan pluralis PKR di mana jangankan hudud mahupun Negara Islam PAS akan tinggal mimpi, tetapi Islam sebagai agama rasmi yang dijaga rapi oleh UMNO juga akan dikuburkan sekali.

Malangnya, kebimbangan akar umbi ini telah ditolak ke tepi oleh para Ulama, kepimpinan Pemuda dan Muslimah PAS. Maka, semestinya, ia juga ditolak ke tepi oleh kepimpinan tertinggi PAS. Walaupun para pemimpin kecil dan besar PAS di dalam Muktamar ini masih terus teruja untuk menghadapi PRU, namun mereka pasti sedar bahawa keterujaan itu tidak dikongsi oleh akar umbi.

Kerana itu, Muktamar ke-58 adalah muktamar yang membosankan kerana ia tidak membawa jiwa perjuangan seperti selalu, tetapi ia membawa jiwa kacau dan bercelaru. Segala keraguan terbuku di hati, tidak dapat diluahkan kerana bimbang menyinggung DAP.

Kesimpulannya, para penyokong PAS perlu menerima hakikat bahawa kepimpinan anda sedang memaksa anda menerima dua kemungkinan sekiranya PR menang dalam PRU kali ini, iaitu:

1. Jika PAS berjaya menjadi majoriti di Parlimen, parti itu tetap tidak mampu menjamin yang hudud akan dilaksanakan.

2. Jika PAS menjadi minoriti di Parlimen, hudud pasti tidak akan dilaksanakan kerana negara ini akan diisytihar sebagai Negara Sekular dan Islam bukan lagi agama rasmi

LANCAUUUmu...Niza Meroyan kencing kuat kat Pasir Panjang


Adakah Niza Meroyan akan bertanding lagi di DUN Pasir Panjang apabila PRU13 nanti? Kalor si Meroyan ni baguih komer undi ler dia lagi, gua tak kisah punyer tapi lu orang tanggung ler sendiri.
Laporan artikel dari berita tempatan, dibawah;

ADUN Pasir Panjang, Datuk Seri Mohamad Nizar Jamaluddin menerima satu lagi tamparan hebat apabila ahli Dewan Kelab Penyokong PAS DUN Pasir Panjang mengisytiharkan membatalkan keahlian mereka dan menyokong Barisan Nasional.

Bekas pengerusi kelab S.Saravanan, 42, berkata seramai 1,000 termasuk dirinya mengambil keputusan membatalkan keahlian mereka setelah rasa tertipu dengan PAS. Katanya mereka yang meninggalkan kelab itu sudah tidak tahan dengan segala janji kosong yang ditabur pemimpin PAS terutama wakil rakyatnya iaitu ADUN Pasir Panjang.

Menurutnya mereka bukan sahaja diabaikan malah tidak ada satu pun janji yang PAS buat sewaktu berkempen pada pilihanraya 2008 dipenuhi. “Saya sudah bersama dengan mereka hampir lima tahun dan kami semua sangat menderita kerana tidak ada satu pun permintaan kami dilayan,seperti kemudahan lampu jalan, taman permainan. Lebih menyakitkan hati apabila kami meminta peruntukan untuk adakan jamuan kecil mereka memarahi kami dengan alasan tiada sebarang peruntukan,” kata pekerja kontraktor TNB itu.

Saravanan nekad untuk menyedarkan ahli lain supaya menamatkan keahlian mereka secepat mungkin. Katanya beliau dan rakannya yang telah meninggalkan kelab itu akan membuat lawatan rumah ke rumah bagi menerangkan kepada orang ramai mengenai segala penipuan PAS dan wakil rakyat Pasir Panjang.

Saravanan merupakan antara bekas ahli kelab itu yang hadir menyerahkan borang keahlian MIC kepada Menteri Besar, Datuk Seri Dr Zambry Abd Kadir di majlis Perhimpunan Jentera BN Parlimen Lumut di Marina Island, Teluk Muroh petang Ahad yang lalu.

N. Maniam, 55, yang bekerja sebagai juru teknik di sebuah syarikat perkapalan melahirkan rasa kecewanya kerana segala janji manis yangditaburkan Nizar hanya tinggal janji semata-mata. Katanya Nizar telah meletakkan pengundi-pengundi di DUN Pasir Panjang ibarat ‘habis manis sepah dibuang’.

“Masa dia nakkan undi kami bermacam-macam dia janji tapi sehingga sekarang tidak ada satu pun dia buat untuk kami,” katanya.

Beliau berkata mereka sebelum ini telah memberi Nizar masa untuk membuktikan segala janjinya tetapi sehingga kini masih gagal walaupun pilihan raya akan diadakan pada bila-bila masa. “Dia langsung tak peduli kami. Dia pun tahu dia akan kalah sekiranya bertanding di DUN Pasir Panjang. Itu sebab kami dengar dia nak bertanding di kawasan lain,” katanya.

M. Prabaharan, 38, yang merupakan penyokong tegar PAS sebelum ini turut meluahkan rasa kesalnya kerana menyokong PAS dan berjanji akan memberikan sokongan padu kepada BN. “Dulu saya seorang penyokong kuat PAS namun selepas memenangi PRU yang lepas, semua penipuan mereka dah terbukti. Kini saya berikrar berkempen habis-habis untuk sokong BN sebab kami rasa amat tertipu dan tak mahu orang lain tertipu seperti kami,” kata pekerja kontrak tersebut.

Kesemua mereka menyeru ahli kelab lain supaya segera meninggalkan PAS dan menyokong BN supaya kerusi DUN Pasir Panjang dapat dikembalikan kepada BN pada PRU-13.



* sumber dari laman portal berita tempatan



Slogan Niza Meroyan = Janji Manis Ditabur Kemudian Dilupai
Slogan BN = Janji Ditepati







Niza Meroyan lagi di Manjung isu ketuanan Melayu


Memang sah kau ni komunis wahai Niza Meroyan.

Laporan akhbar tempatan:
Timbalan Pesuruhjaya Pas Perak, Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin menyifatkan konsep ketuanan Melayu yang diamalkan di negara ini sejak 55 tahun lalu mesti dihapuskan serta 'dihumban' keluar daripada arus politik negara.

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Pasir Panjang itu mendakwa, konsep ketuanan Melayu hanya menanam sifat kebencian terhadap kaum sekali gus membawa kepada ketidakadilan dan kezaliman.

Sambil menggunakan petikan Surah Al-Maidah ayat 8, Mohammad Nizar ketika menyampaikan kuliah Maghrib di Surau Fasa 3B Manjung di ini malam tadi berkata, konsep ketuanan Melayu tidak dibenarkan Islam.

"Allah kata Aku tidak terima ketidakadilan. Melayu ditanam sifat benci kepada Cina dan India, Cina ditanam sifat benci kepada Melayu dan India, India ditanam sifat benci kepada Cina dan Melayu.

"Setelah 55 tahun berlalu, kita lihat ketidakadilan ini berlaku. Kalau hendak bawa kembali kepada takwa, hilangkan ketuanan Melayu. Dalam Islam, yang hanya dibenarkan adalah ketuanan syarak," katanya.

Mohammad Nizar turut mendakwa, prinsip ketuanan Melayu tidak tercatat dalam sumber berasaskan al-Quran mahupun as-Sunnah, justeru konsep itu harus 'dihumban keluar'.

Mengambil contoh kaum 'Ad dan Thamud, pemimpin Pas itu menegaskan, sesuatu bangsa itu tidak pernah mempertahankan agama, sebaliknya agama yang sepatutnya membela bangsa.

Dalam kuliah maghrib itu, Mohammad Nizar juga mengambil kesempatan menyeru orang ramai supaya membuat keputusan yang betul pada Pilihan Raya Umum Ke-13 nanti dengan memilih kerajaan yang tidak mengamalkan rasuah.

"Di akhirat nanti, Allah nak tanya kita. Soalan pertama siapa tuhan kamu? Soalan kedua siapa kerajaan yang memerintah hari ini? Boleh semak surah ke-40 ayat 16," ujarnya.

Sementara itu, Timbalan Pesuruhjaya Pas Perak, Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin diselar menggunakan kuliah maghrib sebagai pentas ceramah politik menjelang Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13).

Ketua Wira Perkasa Perak, Mohd. Hafez Mubin Mohd Salleh berkata, perbuatan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Pasir Panjang itu amat tidak wajar kerana mencampuradukkan agama dan politik, lebih-lebih lagi ketika berada di rumah Allah.

"Sultan sebelum ini telah menitahkan supaya jangan berpolitik dalam masjid kerana ia boleh menyebabkan perpecahan umat Islam. Ini jelas menunjukkan Mohammad Nizar telah derhaka kepada Sultan.

"Kami juga ingin mempersoalkan sama ada beliau mempunyai sijil kelayakan daripada Majlis Agama Islam dan Adat Melayu Perak untuk memberi ceramah di masjid-masjid atau di surau," katanya kepada pemberita di Manjung malam tadi.

Mohammad Nizar ketika menyampaikan kuliah maghrib di Surau Fasa 3B Seri Manjung pada malam tadi menceritakan sejarah Islam termasuk Firaun, namun majlis santapan rohani itu dicemari unsur-unsur politik apabila beliau menyentuh dan mempersoalkan konsep ketuanan Melayu.

Beliau yang pada mulanya secara berkias-kiasan mengaitkan kerajaan Firaun dengan 'ketuanan Firaun', akhirnya menyamakannya dalam konteks Malaysia pada penghujung kuliahnya.

Mohammad Nizar antara lain menyeru supaya semangat ketuanan Melayu dihapuskan kerana mendakwa prinsip tersebut tidak dibenarkan oleh Allah.




MAKAM NIK AZIZ DI KAWAL IBLISSS





Mursyidul Am PAS Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat hari ini mempertahan kenyataannya bahawa pahala solat anggota Umno tidak diterima Allah swt kerana menolak dasar Islam.





Beliau turut mendakwa bukan sahaja solat anggota Umno tidak diterima Allh swt, malah solat mereka yang memberi sokongan kepada parti itu juga tidak mendapat pahala.


"Orang Umno maknanya orang tolak Islam. Bila tolak Islam maknanya tolak Allah. Sebab itulah kita (PAS) terima Islam kerana Islam serba molek," katanya kepada pemberita selepas melancarkan projek pawah Rusa di Kompleks Perkhidmatan Veterinar Kelantan di Kubang Kerian di sini hari ini.


Nik Abdul Aziz semasa berucap pada ceramah di Kampung Jambu, di sini pada 4 April lepas, mendakwa sembahyang orang Umno tidak mendapat pahala kerana parti itu menolak dasar Islam dan mengamalkan dasar kebangsaan dalam pemerintahannya.


Beliau juga turut mendakwa pelbagai projek yang dilaksanakan kerajaan pusat di Kelantan semata-mata untuk ''mengenyangkan'' beberapa kontraktor yang dilantik menguruskan projek itu.


"Dia (kerajaan pusat) buat masjid, bukan hendakkan Islam... nakkan kontraktor sahaja. Yang pentingnya, kenapa tak beri projek pusat dikendalikan oleh kerajaan Kelantan? Kerana apa melalui JPP (Jabatan Pembangunan Persekutuan)?. "Tentu ada benda, sambil menyelam, sambil minum. Umno ini sambil menyelam sambil bekwoh (kenduri), bukan setakat minum sahaja," dakwanya.


Mengenai manifesto BN yang dilancarkan semalam, Nik Abdul Aziz berkata aku janji BN itu mengarut kerana dasar parti berkenaan yang menolak Islam.


sumber BERNAMA

Niza Meroyan bakal kecundang jika bertanding DUN Pasir Panjang PRU13



Walaupun Adun Pasir Panjang, Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin menyatakan keyakinannya bahawa kawasan yang dipegangnya diramal kekal milik PR pada PRU akan datang, namun pengumuman Menteri Besar baru-baru ini sedikit sebanyak menjejaskan keyakinan pihak pembangkang bagi mempertahankan kawasan itu.

Sebelum ini, Menteri Besar Perak Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir mengesahkan MIC akan menyerahkan kerusi dewan undangan negeri Pasir Panjang kepada Umno dalam satu proses pertukaran kerusi.

Walaupun Zambry enggan mendedahkan kerusi mana yang akan diserahkan Umno kepada MIC sebagai ganti, namun MIC telah memberikan lampu hijau untuk memberikan laluan kepada Umno bertanding dalam PRU yang akan datang.

Ini berikutan, ada desakan daripada pemimpin akar umbi agar kedua-dua parti itu bertukar kerusi memandangkan kawasan Pasir Panjang didominasi pengundi Melayu.

Pada 2008, calon MIC, Dr S Vasan tewas kepada Nizar (Pas) dengan perbezaan 4,474 undi.

Nizar dalam komennya amat yakin PR tidak mempunyai masalah walaupun seramai 500 pengundi di Felcra Lekir dipindahkan dari pusat undi Dun Pasir Panjang ke Dun Sitiawan.

Keyakinan itu kerana seramai 3,500 pengundi baru khususnya golongan muda di Dun Pasir Panjang dikatakan akan terus memberi sokongan kepada PR ditambah pula Dun Sitiawan adalah rakan seperjuangan iaitu Datuk Ngeh Koo Ham yang dilihat boleh memberikan kemenangan kepada parti itu.

Namun, adakah 3,500 itu bakal menyokong PR sepenuhnya, BN pula dikatakan bakal membuat kejutan calon di situ.

Bekas Menteri Besar itu tetap berhadapan risiko untuk tewas memandangkan jumlah pengundi baru itu mampu memecahkan majoriti yang dimenanginya pada PRU12.

Dalam hal ini, Nizar dan rakan PR dilihat masih perlu berjaga-jaga.

Kedua-dua parti baik BN mahupun PR dilihat mempunyai peratusan kemenangan yang agak sama, di antara Umno dan juga Pas hanya pengundi di kawasan Dun Pasir Panjang akan menjadi penentu siapa wakil mereka kelak.

Sementara di kawasan Dun Sitiawan, Zambry melaungkan amaran bahawa BN mampu memecahkan tradisi di kawasan yang dikatakan kubu kuat DAP sejak dulu lagi.

Namun begitu, kerja kuat yang dijalankan Koo Ham tidak dapat disangkal apabila beliau membuka empat pusat khidmat Adun bagi memudahkan rakyat menyalurkan permasalahan.

Ini dibuktikan apabila DAP kekal di Dun Sitiawan tanpa rekod kalah sejak dulu. Tetapi kenyataan yang dikeluarkan Koo Ham dalam laman sosial, baru-baru ini boleh menggoyah kedudukan Pengerusi DAP Perak itu di Sitiawan.

Ini dikaitkan dengan keputusan beberapa individu yang mendakwa ahli DAP Parlimen Beruas keluar parti itu baru-baru ini.

Sebelum ini, mereka yang menyertai DAP sejak 2008 itu mengambil tindakan drastik keluar parti berpunca kegagalan DAP mengotakan janji yang ditabur kepada pengundi di kerusi Dun Pantai Remis dan Parlimen Beruas.

Berlainan dengan Dun Pangkor menjadi anak emas buat Zambry, bermula dengan perkampungan nelayan kini bertukar rupa kepada satu pusat pelancongan terkenal di Perak mahupun Malaysia.

Pelbagai usaha yang dijalankan Zambry bukan sahaja di Pangkor, malahan di Manjung itu sendiri apabila daerah itu kini menjadi antara daerah termaju di Perak.

Walaupun kedudukan Zambry di Dun Pangkor kelihatan kukuh, namun pastinya pihak pembangkang tidak lepas pandang dalam pemilihan calon yang dikatakan mampu menggugat kerusi panas itu sekali gus merampas kedudukan milik Umno.

Khabar angin bertiup kencang mengatakan pihak pembangkang akan meletakkan seseorang yang mempunyai nama, berpengaruh serta popular serta pernah berkhidmat di Tentera Laut Diraja Malaysia (TLDM), yang bakal memberikan persaingan kepada Zambry nanti.

Masyarakat Parlimen Lumut mungkin akan terus mengekalkan Ahli Parlimennya dikatakan rapat dan sering memenuhi jemputan rakyat.

Kesibukan sebagai Menteri Pengangkutan, tidak menghalang Datuk Kong Cho Ha mendampingi pengundinya. Kemungkinan untuk Cho Ha menang di Parlimen Lumut jika dicalonkan semula agak tinggi.

Namun segalanya terletak kepada pilihan rakyat, Kuasa mengundi dan memilih di tangan mereka.

Zambry: Tsunami politik mungkin berlaku

“Jangan terkejut jika akan berlaku tsunami politik sekali lagi dan kemenangan akan berpihak kepada Barisan Nasional (BN) di Dewan Undangan Negeri (Dun) Sitiawan yang dikatakan kubu kuat DAP," demikian tegas Zambry.

Fakta itu bersandarkan kepada rakyat sudah yang dikatakan terlalu benci dengan politik pembohongan, maki-hamun dan fitnah.

Menurutnya, jika rakyat merasakan jika parti berkenaan memerintah boleh mendatangkan huru-hara mereka akan memilih parti yang membawa keamanan.

Menurutnya, BN akan memberi tentangan di kawasan itu dan pembangkang jangan terkejut jika tsunami yang berlaku kepada parti BN dahulu boleh berlaku kepada mereka pula akibat perbuatan mereka sendiri.

“Kami sebagai wakil rakyat akan terus melaksanakan kerja. Sokongan ini semakin bertambah apabila jamuan hari raya yang kita anjurkan baru-baru ini dihadiri lebih dari 20,000 penduduk.

“Kita juga akan membuat kejutan dengan mengambil kembali Dun Pasir Panjang dan calon yang akan kita letakkan nanti adalah calon yang boleh menang yang memang mewakili rakyat,” katanya.

Zambry yang juga Menteri Besar Perak berkata, jika sebelum ini, kekalahan BN dikatakan berpunca oleh calon namun untuk kali ini, pihaknya akan mengadakan perbincangan yang lebih mendalam berkenaannya.

Dalam perkembangan lain, beliau berkata, Daerah Manjung terutamanya di Parlimen Lumut adalah daerah yang termaju sekali di Perak.

Pihaknya akan memberi perhatian untuk menyeimbangkan kemajuan yang ada menerusi peluang kerja, kemudahan sosial dan juga sumbangan khidmat masyarakat.

Manakala dari segi masalah setempat, beliau yakin ia tidak melangkaui masalah yang serius dan hanya dimainkan oleh pihak tertentu sahaja untuk meraih undi.

Jelasnya, masalah-masalah ini melibatkan penyusunan masyarakat, masalah kemiskinan di kawasan nelayan, bandar, masalah penempatan yang diperlukan rakyat.

Katanya, bagi Dun Pangkor, terdapat dua pecahan iaitu kawasan nelayan dan juga kawasan penempatan tentera malah pihaknya sentiasa mengambil tindakan proaktif dengan mencari jalan penyelesaian masalah.

“Ini adalah antara perkara penting yang kita ambil perhatian, selain menyediakan pelbagai pendekatan baru termasuklah menyediakan peluang pekerjaan baru dengan melibatkan diri mereka menjadi nelayan tulen iaitu menyediakan sampan atau bot baru.

“Kita juga melibatkan mereka dalam bidang pelancongan supaya mereka dapat keluar daripada seorang nelayan kepada mereka yang terlibat dalam mengusahakan bidang pelancongan,” katanya.

Nizar: Yakin walaupun ada cabaran

Keyakinan bahawa Dun Pasir Panjang akan terus dimonopoli PR dinyatakan Nizar, hasil sokongan rakyat yang berterusan di kawasan itu.

Menurut Nizar, situasi penduduk yang bersikap terbuka dan boleh berbincang antara ramuan bahawa PR akan terus kekal di kawasan itu walaupun pelbagai strategi telah dibuat Umno.

Katanya, walaupun tindakan mengalihkan sejumlah 500 pengundi daripada Felcra Lekir dari Pasir Panjang dibawa ke Dun Sitiawan, ia tidak menjejaskan parti itu dalam PRU akan datang.

"Ada pihak tertentu menukar tempat pengundian semasa PRU12 tetapi DAP menang kerusi dengan majoriti hampir 12,000. Bermakna mereka tidak ada peluang untuk menang di Dun Sitiawan.

“Kami tidak mempunyai sebarang masalah mengenai perkara itu kerana di Dun Pasir Panjang sahaja, kami mempunyai seramai 3,500 pengundi baru khususnya golongan muda akan terus memberi sokongan kepada PR.

“Saya kira mana-mana calon yang mewakili PR akan diberikan kemenangan warga pengundi bukan hanya kaum Cina atau India malahan kaum Melayu,” katanya.

Menurutnya, semasa rampasan kuasa dahulu pihaknya telah mendapat gambaran bahawa BN cuba untuk menukarkan Dun Pasir Panjang daripada MIC kepada Umno.

Namun begitu, BN terpaksa mengakui bahawa kawasan itu kubu kuat MIC dan besar kemungkinan tempat ini akan diberikan semula kepada MIC.

Mengenai isu pembinaan tokong di Pasir Panjang yang mengaitkan beliau sebagai individu yang meluluskannya, beliau menjawab itu tidak benar.

Katanya, tokong itu sudah lama wujud dan ia telah diluluskan oleh mereka yang berkuasa di dalam Umno. Perkara itu diyakini tidak menggugat PR.

Mengenai pembangunan katanya, Dun Pasir Panjang punyai potensi besar untuk membangun tetapi malangnya tiada fokus daripada kerajaan sedia ada menyebabkan potensi untuk maju itu hilang.

“Membawa masuk kilang-kilang seperti Vale memang menjejaskan kerana rakyat di sini tidak berkenan. Saya juga difahamkan sehingga kini masih ada lagi janji-janji yang dibuat melalui Vale kepada BN belum dipenuhi.

“Kita sebenarnya memerlukan industri yang berteknologi tinggi dan saya pernah berhubung dengan pihak pengurusan pelabuhan Lumut untuk perkara ini.

"Malangnya, cadangan yang dibentangkan kepada Kerajaan Negeri ditolak,” katanya.



Senarai calon bertanding di Perak bagi PRU13 telah disenarai dan dimuktamadkan


Pengerusinya, Datuk Seri Dr Zambry Abd kadir, berkata sebagai manusia, sudah menjadi lumrah jika ada pihak yang merajuk sementara jika namanya tidak disenaraikan sebagai calon.

“Merajuk sementara itu perkara biasa…mungkin dia antara dua atau tiga calon yang kita senaraikan berpotensi tetapi bagi ahli yang setia, mereka akan akur asalkan BN membuat keputusan terbaik dan menang pilihan raya nanti,” katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas menyempurnakan majlis pecah tanah projek Maahad Tahfiz Pulau Pangkor di Kampung Teluk Gedong, dekat Pangkor, hari ini.

Projek yang menelan kos RM8 juta itu dijangka siap pada Ogos 2014.

Beliau yang juga Menteri Besar Perak turut mendedahkan menerima sistem pesanan ringkas (SMS) daripada salah seorang Ketua UMNO Bahagian semalam berhubung penyenaraian calon PRU-13.

Katanya, pemimpin itu menunjukkan sikap yang terpuji kerana menyatakan rasa syukur Alhamdulillah sekiranya dia terpilih sebagai calon PRU-13.

“Dan sekiranya dia tidak terpilih pun, beliau tetap menyatakan syukur Alhamdulillah dan menyerahkan kepada pucuk pimpinan parti untuk membuat keputusan terbaik.

“Ini adalah contoh seorang pemimpin yang taat dan setia kepada perjuangan BN,” katanya.

Dalam perkembangan berkaitan, Zambry menegaskan mana-mana pihak berhak mengemukakan cadangan atau melobi nama calon pilihan mereka di saat-saat akhir tetapi sebaik sahaja nama calon diumumkan oleh Perdana Menteri kelak, maka semua pihak perlu akur dengan keputusan itu.

“Oleh itu, saya berharap mana-mana pihak yang tidak terpilih sebagai calon hendaklah akur dan terima hakikat kerana jawatan wakil rakyat sama ada di peringkat kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) atau Parlimen hanya ada satu bukannya dua.

“Selain itu, kita perlu belajar daripada pengalaman lalu dan jangan sesekali lupa apa yang berlaku dalam pilihan raya 2008 yang menyebabkan kekalahan BN kerana merasakan kita boleh menang tanpa mengira siapa calon yang bertanding ketika itu.

“Namun, saya yakin ahli yang setia tidak akan mengulangi kesilapan sama sebaliknya apabila nama calon diumumkan, maka wajib bagi ahli untuk memberi taat dan setia kepada perjuangan BN,” kata Zambry lagi.

Mengulas mengenai pembahagian kerusi antara parti komponen dan senarai calon, Zambry berkata, kedua-dua perkara itu sudah dimuktamadkan dan bakal diumumkan oleh Perdana Menteri yang juga merangkap Pengerusi BN apabila tiba masanya nanti.

Semua petugas dan jentera BN Perak katanya, sudah bersiap menghadapi PRU-13 dan menyifatkan Perdana Menteri lebih mengetahui waktu dan tarikh terbaik untuk memanggil pilihan raya. Tambahnya, semua pihak boleh membuat jangkaan atau ramalan tetapi beliau mengakui tempoh masa itu semakin hampir.







Booster Satu Kali: budak sekolah seks dengan 6 lelaki

Cerita penuh klik kat bawah....

Kinta Menjerit : ROSAK...budak sekolah dengan rela seks dengan 6 lelaki

KONVENSYEN DUNIA IBLIS








Dalam pidato pembukaannya ia berkata,

“Kita tidak bisa menjaga orang yang hidup bertuhankan yang maha esa daripada pergi ke rumah-rumah tuhan mereka.
Kita tidak bisa mencegah mereka membaca kitab-kitab dari tuhan mahupun utusan tuhan mereka dan mengetahui kebenaran.
Kita bahkan tidak bisa mencegah mereka membentuk hubungan baik dengan penyelamat mereka.
Begitupun mereka mendapatkan hubungan dengan para alim di antara mereka maka akan rosak kuasa kita atas mereka .
Jadi biarkan mereka pergi ke rumah-rumah tuhan mereka;
biarkan mereka menikmati juadah makan malam mereka tetapi curi waktu mereka, sehingga mereka tidak punya waktu untuk mengembangkan hubungan yang nyata dengan para alim ulama mereka.
“Ini adalah apa yang saya ingin anda lakukan”, kata si setan.
“Alihkan mereka daripada kebenaran yang sejati dari memelihara hubungan yang amat diperlukan sepanjang hari!”
Bagaimanakah kita akan melakukan ini? “Teriak Syaitan.”
Buat mereka sibuk di waktu terluang mereka dan mencipta tatacara hidup yang tak terhitung jumlahnya untuk menduduki fikiran mereka, ” dia menjawab

1.. Menggoda mereka untuk belanja, belanja, belanja, dan meminjam, meminjam, meminjam.

2.. Memujuk para isteri untuk pergi bekerja selama berjam-jam dan para suami untuk bekerja 6-7 hari setiap minggu, 10-12 jam sehari, sehingga mereka mempunyai gaya hidup mereka yang kosong.

3.. Jauhkan mereka daripada menghabiskan waktu bersama anak-anak mereka. Sebagai memecahkan keluarga mereka dan jadikan rumah mereka sebagai tiada jalan keluar daripada tekanan kerja!

4.. merangsang minda mereka sehingga mereka tidak bisa mendengar bahawa ‘masih ada suara kecil yang memanggil mereka.

5.. Memujuk mereka untuk memainkan radio atau pita rakaman mahupun cd tatkala saja mereka memandu …dan terus menjaga akan TV, VCR, CD ,DVD dan PC mereka terus-menerus di rumah mereka dan memastikan bahawa setiap kedai dan restoran di dunia bermain muzik yang tidak berunsur keagamaan terus-menerus. Ini akan selasai permasalaahan fikiran mereka dan memutuskan ingatan mereka kepada pencipta mereka.

6.. Isi meja kopi dengan majalah dan surat khabar. Pikulkan fikiran mereka dengan berita 24 jam sehari. Menyerang mereka saat memandu dengan carta lagu kegemaran mereka . Banjiri peti surat mereka dengan longgokan persuratan, mail order catalog, loteri, dan segala macam surat berita dan promosi percuma menawarkan produk, perkhidmatan dan harapan palsu.

7.. Tetap kurus, model cantik di majalah dan TV jadi suami mereka akan percaya bahawa keindahan lahiriah yang penting, dan mereka akan menjadi tidak puas dengan isteri mereka.

8.. Menjadikan isteri mereka terlalu lelah untuk mengasihi suami mereka di malam hari. Beri mereka sakit kepala juga! Jika mereka tidak memberikan apa yang suami mereka perlukan, mereka akan mula mencari di tempat lain. Yang akan memecahbelahkan keluarga mereka dengan cepat!

9.. Berikan mereka model pejuang untuk mengalihkan perhatian mereka dari mengajar anak-anak mereka arti pembela agama yang sebenarnya.

10.. Memberi mereka Easter Bunny sehingga mereka tidak akan berbicara tentang kebangkitan dan kuasa atas dosa dan kematian.

11.. Bahkan dalam rekreasi, biarkan mereka menjadi berlebihan … setelah mereka kembali daripada rekreasi mereka kelelahan. Jauhkan mereka terlalu sibuk untuk keluar di alam dan merenungkan ciptaan tuhan. Hantar mereka ke taman hiburan!, Kegiatan sukan, drama, konsert, dan filem sahaja.

12.. Jadikan mereka sibuk, sibuk, sibuk! Dan ketika mereka bertemu untuk persekutuan rohani, mereka akan meninggalkan dengan hati nurani bermasaalah.

13.. Bagi mereka yang menolak semua godaan televisyen dan kegiatan duniawi, sogokkan hidup mereka dengan begitu banyak alasan yang baik bahawa mereka tidak punya waktu untuk bermohon pada tuhan. Segera mereka akan bekerja dengan kekuatan sendiri, mengorbankan kesehatan mereka dan keluarga demi kebaikan penyebabnya.

” Ia akan berhasil! Pasti akan berhasil!! “

Itu hanya rencana! Setan-setan pergi dengan penuh semangat untuk tugas-tugas mereka di mana-mana menyebabkan manusia kini tidak mempunyai masa untuk Tuhan mereka atau keluarga mereka, dan mempunyai sedikit atau tidak ada masa untuk memberitahu orang lain tentang kuasa tuhan untuk mengubah kehidupan.

Saya kira pertanyaannya ialah, syaitan telah berjaya di dalam perancangannya ?

Anda menjadi hakim!
Adakah anda “sibuk”

Semua ini adalah perencanaan setan untuk melekakan manusia yang ingin kepada tuhan agar kita terus leka dibuai keseronokkan ciptaan mereka hinggakan kita lupa akan kebahagiaan yang kekal abadi. Perancangan ini seterusnya akan membawa kepada kealpaan mengenai tuhan hinggakan suatu masa manusia sudah tidak tahu hendak membezakan Tuhan dengan DAjjal yang dilaknat.


GEMPAR!!! PROGRAM MB PAHANG DIGANGGU PKR???



Malam tadi berlansungnya satu acara yang cukup menggemparkan dan mampu mengugat keutuhan puak - puak Pakatan Pembangkang menjelang PRU akan datang.

Didalam dewan yang penuh dan padat, Majlis yang turut dihadiri Menteri Besar Pahang menjadi gamat seketika dengan kehadiran ahli PKR.

Kehadiran seramai 500 orang itu adalah sesuatu yang diluar jangkaan. Apa yang berlaku? Siapa pencetus kekecohan tersebut? Kenapa mereka ke sana? Nantikan pendedahannya jam 12.15 tengahari esok... hehehe...



sumber semut hitamblogsport.










PANASSS!!! nenen Manohara terpancar di lenser camera


Pastinya bapak-bapak, mas-mas dan abang-abang semua kepinggin mahu nonton nenen wanita cantik yang kontroversi yang berasal dari Indonesia, yang juga bekas isteri salah seorang kerabat diraja kelantan tidak lama dahulu.

Lihat sahaja foto dibawah, jangan malu-malu Pakkk!




*Jika mahu ngetahui tentang dirinya, teruskan kembali membaca seterusnya sampai ke bawah :
Manohara Odelia Pinot (lahir di Jakarta, 28 Februari 1992; umur 20 tahun) adalah seorang model Indonesia. Manohara memiliki darah campuran Amerika Serikat dan Bugis, Indonesia serta berkewarganegaraan ganda, Amerika Serikat dan Indonesia.
Nama Manohara mencuat di berbagai media massa Indonesia dan Malaysia pada pertengahan bulan April 2009, karena konflik yang terjadi dengan suaminya, Tengku Muhammad Fakhry Petra, putera ke-3 Sultan Kelantan, Malaysia.
Manohara lahir dari orang tua berkebangsaan Amerika Serikat, George Manz dan keturunan bangsawan Bugis, Daisy Fajarina. Setelah kedua orangtuanya bercerai, sang ibu menikah dengan Reiner Pinot Noack yang berkebangsaan Perancis. Manohara juga memiliki seorang saudari tiri yang berusia lebih tua, bernama Dewi Sari Asih.
Manohara adalah seorang model. Di usianya yang masih muda, ia berhasil menjadi salah satu 100 Pesona Indonesia menurut Majalah Harper's Bazaar.
Manohara bertemu dengan Tengku Fakhry di Perancis pada bulan Desember 2006, saat jamuan makan malam oleh Wakil Perdana Menteri Malaysia. Terjalin hubungan di antara keduanya, dan pada 26 Agustus 2008 Manohara dan Tengku Fakhry menikah di Malaysia. Setelah menikah, Manohara mendapat gelar Cik Puan Temenggong dan menjadi anggota dari keluarga kerajaan Kelantan.
Dua bulan kemudian, Manohara memutuskan kembali ke Jakarta dan tidak mau kembali ke Malaysia. Ia dikabarkan mendapat perlakuan yang tidak menyenangkan dari suaminya. Ia juga meminta sang suami memenuhi janjinya menggelar pesta pernikahan di Jakarta. Tengku Fakhry kemudian menjemput Manohara, membelikan mobil sebagai hadiah ulang tahun, serta mengajak Manohara beserta keluarganya untuk umrah bersama.
Ketika selesai umrah pada 9 Maret 2009, Tengku Fakhry segera membawa istrinya kembali ke Malaysia.
Kasus ini semakin mendapatkan perhatian dari para wartawan mengenai tuduhan penculikan Manohara oleh seorang pangeran Malaysia, di Jakarta pada April 2009. Pemerintah Indonesia melalui pejabat Kedutaan Indonesia di Kuala Lumpur selanjutnya meminta penjelasan dari Pemerintah Malaysia mengenai dugaan pencekalan tersebut.
Pada hari Minggu 31 Mei 2009, Manohara tiba kembali di Indonesia bersama dengan ibunya dari Singapura. Melalui konferensi pers, Manohara menyatakan bahwa ketika ia bersama keluarga Kerajaan Kelantan sedang berada di Singapura untuk menjenguk Sultan Kelantan yang tengah berobat di Singapura, ia berhasil lolos dari penjagaan pengawal Kesultanan Kelantan. Dengan bantuan aparat Singapura dan staf diplomatik Kedutaan Besar Amerika Serikat, Manohara berhasil bertemu dengan ibunya yang saat itu juga sedang berada di Singapura. Manohara bersama ibunya segera kembali ke Indonesia. Manohara menyatakan bahwa segala tuduhan penculikan dan penganiayaan yang dilayangkan ibunya kepada suaminya adalah fakta. Manohara juga menyatakan tidak bersedia kembali ke Kelantan dan menyatakan niatnya untuk bercerai dari Tengku Fakhry.
Pengadilan Syariah Malaysia memerintahkan Manohara Odelia Pinot untuk kembali kepada suaminya Tengku Temenggong Kelantan, Tengku Muhammad Fakhry Sultan Ismail Petra, dan membayar RM 1.2 juta yang dipinjamnya, setelah gagal mengajukan pertahanan atau menghadiri kasus pengadilan. Jika Manohara tidak kembali kepada suaminya, pengadilan tersebut menganggapnya telah derhaka nusyuz atau tidak taat, dan oleh karena itu tidak layak memperoleh apa pun dari suaminya.
Pengadilan tidak dapat menerima argumen bahwa uang sejumlah RM 1.112.250 adalah hadiah dari Tengku Muhammad Fakhry, berdasarkan tidak tampilnya Manohara di depan seluruh proses pengadilan.
Tengku Fakhry menyatakan bahwa uang bukanlah masalah dan yang penting adalah martabat dan reputasi. Ia berkata bahwa ia terpaksa memulai proses hukum untuk membersihkan namanya atas tuduhan penyiksaan fisik dan seksual yang tak berdasar, yang bermaksud merendahkan dirinya di mata anggota keluarga kerajaan, pemerintah dan masyarakat.
Dalam semua kasus, pihak Tengku Fakhry menyatakan bahwa pengacara Manohara bersikap non-koperatif dan hanya berpegang pada kabar angin; dan bahwa pihak wanita tidak dapat menghasilkan bukti untuk mendukung tuduhan mereka.
Daisy Fajarina mengatakan bahwa keluarganya sudah siap menghadapi konsekuensi mengabaikan perintah Pengadilan Syariah Malaysia, termasuk hilangnya hak istimewa Manohara sebagai Cik Puan Temenggong Kelantan, dan mereka pun tidak akan membayar kembali apa yang disebut utang tersebut.
Pada 20 Februari, Manohara kembali menjadi tajuk berita di Malaysia, ketika Manohara Odelia Pinot beraksi mesra mencium Amil Mohede.


Gitu lohhh...kisahnyaaaa.

Betul Ker Artis Malaysia Kita ni sedang...

.Betul Ker Artis Malaysia Kita ni sedang...: Seksinya artis ini bergurau senda.....sehingga terbuka nampaknya.Adakah ini hanya lakonan...

NIK AZIZ KRITIKAL? KELANTAN BO LA WEIII...


Kelantan tak selamat lagi, bukan soal keselamatan tapi soal tampuk pemerintahan Nik Aziz yang tercata dalam sejarah pemerintahan yang paling lama dalam sejarah Malaysia yang direkodkan, 23tahun boleh dikategorikan bujang yang dah kawin dan boleh ada anak dah. Kelantan goyang beb, toksah ler nak tunjuk lakon karektor tenang dan beriman. 
Kalau dulu dia berpakat elok dengan adiknya sembahyang hajat mohon tuhan musnahkan umat Islam yang lain, hari ini sepatutnya dia jugak kena perhati dan teliti umat Islam yang dia doakan supaya ditimpa bencana dan kemusnahan itu sudahkah menemui ajal ataupun ditimpa celaka seperti yang dia mahukan.
Dia juga kena melihat dimana balasan tuhan itu turun nya kemana? yang dia doakan supaya ditimpa malapetaka nampaknya elok sihat adanya dan jangan buat tak nampak pulak bila sendiri pula yang terima tempiasnya, Jangan menolak takdir dengan pelbagai helah, terima dan ambil iktibar sepatutnya... Yang didoakan hancur semakin baik sebaliknya masih tak mengaku yang dia pulak kerap terganggu sihatnya..
    
Hari ini dengan doa dia dan adiknya pernah meminta supaya umat Islam UMNO di musnahkan terjawab, terima hakiki yang Allah swt berikan, yang diberi pembalasan begini sepatutnya dia ambil iktibar, pemimpin agama yang pernah dianjingkan kerana menyokong kerajaan hari ini bangkit menunjukan mereka mesti pertahankan kehendak Islam bukan seperti yang mereka lakukan sebelum ini.
Hari ini juga Allah swt memberi petunjuk kepada PAS dan Nik Aziz supaya tidak sesekali meletak hukum mengikut kehendak Parti, buatlah seteliti mana atau hebat mana, jangan lupa Allah swt yang menentukan, akhirnya pendokong Islam serta pemimpin umat Islam bangkit dan memperlihatkan cara yang sebenarnya... bukan solat hajat minta umat Islam yang lain musnah... Apa dah jadi?  
Hari ini kita boleh lihat kebangkitan rakyat Kelantan untuk menentang Nik Aziz. Mungkin bagi penyokong PAS totok, semua yang bangkit menentang Nik Aziz itu adalah anjing.

Semalam berlansungnya solat hajat perdana di Ketereh Kelantan yang mana kehadiran mencecah 5000 rakyat. Solat hajat ini dianjurkan oleh PENDITA yang mana kumpulan ini mula bangkit untuk menentang kemunafikan Nik Aziz.
Mungkin penyokong totok PAS terus merasakan yang hadir untuk solat hajat ini adalah anjing-anjing kerana tindakan mereka ini untuk menentang Nik Aziz.

Aku tidak kata yang Nik Aziz ini jahat, tetapi sifat jahat semakin menular dalam diri Nik Aziz. Kalau tidak mana mungkin Nik Aziz dengan sesuka hati boleh mengkafirkan orang lain.

Gadis 20 tahun tidur bersama budak lelaki 13 tahun...ala manjanya


Hrrmmm...malas gua nak ulas cerita ni, lu orang bacalah sendiri di bawah.
Aduyaiii, macam-macam perangai budak zaman sekarang ni...


"Duit saya sudah habis, tidak dapat balik rumah, sebab itu terpaksa tidur dengan kakak," kata seorang remaja lelaki mengaku berusia 13 tahun yang dicekup ketika berdua-duaan bersama seorang gadis yang didakwa saudara kandung dalam bilik sebuah hotel bajet di ibu negara, Kuala Lumpur awal pagi tadi.

Bagaimanapun ketika ditanya penguat kuasa, remaja berkenaan menukar pula kenyataannya dengan mengatakan gadis berusia 20 tahun itu adalah teman wanita abangnya dan mereka terpaksa tidur bersama kerana tidak dapat menghubungi keluarga.

Pasangan berkenaan antara 10 yang ditahan dalam operasi cegah maksiat sempena hari kekasih yang dijalankan penguat kuasa Jabatan Agama Wilayah Persekutuan (Jawi) di sekitar ibu kota bermula jam 11 malam semalam sehingga 5 pagi tadi.

Kesemua yang ditahan berusia 13 hingga 50 tahun dan disiasat di bawah Akta Kesalahan Jenayah Syariah 1997 yang membawa hukuman denda dan penjara jika sabit kesalahan.

Selain pemeriksaan hotel bajet, 60 penguat kuasa Jawi turut melakukan rondaan di sekitar Taman Tasik Titiwangsa dan mengeluarkan notis hadir untuk sesi kaunseling kepada tiga pasangan yang didapati berkelakuan tidak sopan di khalayak ramai.

Operasi diketuai Ketua Pegawai Penguatkuasa Jawi, Wan Jaafar Wan Ahmad dan Pegawai Perhubungan Awam Kanan, Tuan Asmawi Tuan Umar.


*sumber dari laman sesawang akhbar tempatan







Maria Farida: Makin Berumur Makin Menawan




Ouh! Makin tua makin mengancam wanita-wanita zaman sekarang ini. Sebenarnya Admin daripada dulu lagi tertanya-tanya rahsia wajah Maria Farida yang kekal muda. Tak nampak tua langsung.





Terbaru, Maria Farida telah menyambut hari jadinya bersama rakan-rakan di Bangkok. Kawan-kawan Maria Farida pun semua hot stuff jugak. Admin pasti ramai lelaki-lelaki yang tewas di dalam renungan mata mereka. Cair seolah-olah salji dipanah matahari. Amboi ~~



Kalau tak silap kami, umur Maria Farida sudah pun mencecah angka 40 tahun. Semoga Maria Farida akan dipanjangkan umur dan dimurahkan rezeki. Lagi beberapa keping gambar si panas Maria Farida ini dengan membaca entri ini sepenuhnya. Kredit Instagram Maria Farida.






SUMBER  budakbentengblogsppot.com

Zambry Beri Jaminan Setiap Kelemahan Akan Diperbaiki

 

 

 


Rakyat Perak menjadi saksi kepada komitmen dan usaha yang dilakukan oleh kerajaan negeri Barisan Nasional  bagi memastikan setiap rakyat di semua lapisan tidak terlepas bersama-sama menikmati hasil kemakmuran dan kemajuan negeri.
Menteri Besar, Datuk Seri Dr. Zambry Abd Kadir berkata, sejak menerajui Perak pada 6 Februari 2009, beliau bersama-sama barisan Exco dan anggota pentadbiran telah berikhtiar sedaya upaya untuk mencetus dan melaksanakan pembaharuan serta perubahan sebenar yang berpaksikan kepada Gagasan Perak Amanjaya – Tiada Tertinggal, Tiada Terpinggir serta menjunjung falsafah 1 Malaysia, rakyat didahulukan, pencapaian diutamakan.
“Dalam tempoh empat tahun ini, saya bersama-sama barisan Exco dan ADUN telah bersama-sama berada di lapangan, mendengar dan menyelami denyut nadi rakyat dalam mencari penyelesaian kepada resah getir masalah rakyat,” katanya ketika sidang media khas mengumumkan pembubaran Dewan Undangan Negeri Ke 12 di kediaman rasmi Menteri Besar di Ipoh petang ini. 
Hadir sama barisan Exco kerajaan negeri Perak, wakil-wakil parti komponen BN dan wakil anggota pentadbiran negeri.
Sidang media itu diadakan sebaik sahaja beliau selesai mengadap Pemangku Raja Perak, Raja Dr. Nazrin Shah di Istana Iskandariah, Kuala Kangsar untuk memohon perkenan membubarkan DUN Perak Ke 12.
Dr Zambry berkata, pilihanraya akan diadakan pada bila-bila masa dan inilah saatnya rakyat membuat pilihan untuk menjamin masa depan yang cemerlang, bukan sahaja untuk diri sendiri tetapi juga untuk anak cucu generasi akan datang.
Katanya, sejak 55 tahun lalu,rekod serta keupayaan BN telah terbukti di dalam menjamin kestabilan, keamanan dan memberikan perkhidmatan kepada rakyat.
Sambil mengakui bahawa kerajaan BN juga tidak terlepas daripada kelemahan dan kekurangan, beliau memberi jaminan, ia telah dan akan diperbaiki dari masa ke semasa. 
“Kami tidak pernah menuding jari atau menyalahkan orang lain jika ada kelemahan yang berlaku. Barisan Nasional juga tidak bermain dengan politik kebencian atau memecah-belahkan rakyat,” tambah beliau.
Malah, kata beliau, BN dengan sedaya upaya telah berikhtiar memastikan tiada rakyat yang tertinggal dan terpinggir dalam mencapai kemajuan dan keamanan negeri Perak. 
Sehubungan itu, Dr Zambry meminta rakyat menilai BN berdasarkan pencapaian yang dilaksanakan, bukannya tohmahan atau fitnah yang dilemparkan secara melulu.
Beliau memberi jaminan, kerajaan yang ada sekarang akan meneruskan tugas dan tanggungjawab, sesuai dengan prinsip keluhuran Perlembagaan dan kedaulatan undang-undang, sehingga prosese pilihan raya selesai.
Dr Zambry yakin, rakyat akan terus memberi sokongan kepada BN  dan beliau serta kepimpinan parti akan terus turun padang bertemu rakyat di seluruh pelusuk negeri bagi meyakinan rakyat mengapa BN perlu diberi peluang kembali untuk membentuk kerajaan dengan majority yang kukuh.
“Kami akan menggunakan mandat yang diberi, Insya Allah untuk melipat gandakan lagi usuaha bagi melakar masa depan yang lebih baik, lebih bermakna, lebih sejahtera untuk saudara dan saudari serta anak cucu kita semua,” tambah beliau.
Di akhir pengumumannya, Menteri Besar menyeru rakyat supaya bersatu untuk terus maju ke arah mencapai Perak Amanjaya – Negeri Perak yang aman dan berjaya.