Google+ Followers

Thursday, April 25, 2013

PANAS! GODFATHER DAP kena serang hendap?!! #GE13 #Vote4BN










Pertelingkahan di antara Karpal Singh dengan Prof Ramasamy ini bukanlah satu perkara yang baru. Masalah antara mereka bermula sejak penghujung 2011 lagi apabila Karpal Singh, selaku GodFather DAP mendesak Ramasamy meletakkan jawatan sebagai Timbalan Ketua Menteri P. Pinang kerana mengkritik kepimpinan DAP. So much for freedom of speech in DAP!





Karpal minta Ramasamy letak jawatan TKM 11Pertelingkahan antara pengerusi kebangsaan DAP Karpal Singh dengan timbalan setiausaha agung parti itu Prof P Ramasamy semakin tegang apabila Karpal Singh hari ini menyeru Ramasamy mengundurkan diri daripada menjadi timbalan ketua menteri II Pulau Pinang.





Karpal Singh (kanan) , yang juga ahli parlimen Bukit Gelugor, berkata Ramasamy sepatutnya meletakkan jawatan secara rela hati disebabkan gagal mematuhi arahan Jawatankuasa Kerja Pusat (CEC) DAP supaya tidak membuat kenyataan terbuka mengenai parti itu dan menyerang para pemimpinnya.





Isu ini juga pernah kami ulas di artikel-artikel berikut:





http://mymassa.blogspot.com/2011/12/karpal-vs-ramasamy-adakah-kali-ini.html





http://mymassa.blogspot.com/2011/12/akhbar-cina-dedahkan-cerita-sebenar.html





http://mymassa.blogspot.com/2012/03/dap-penang-semakin-merosakkan-india.html





http://mymassa.blogspot.com/2012/03/panas-video-karpal-bertumbuk-dengan.html





Walaupun sudah lebih setahun isu ini terpendam, namun kami tahu api dalam sekam masih membara. Dan kerana itu, semalam, seorang pembaca kami telah menghantar video di bawah ini melalui emel kepada kami untuk tatapan para pembaca yang lain.

















Ya, video di atas menunjukkan Karpal Singh "dihumban" ke atas pentas oleh penyokongnya sendiri ketika mahu memulakan ceramah hasutannya! Kesian pula kami lihat seorang OKU tua seperti beliau jatuh tersembam muka dahulu ke atas pentas. Kenapa sebegini kejam beliau diperlakukan?





Adakah beliau disabotaj oleh penyokong Ramasamy yang sekian lama berdendam dengan keceluparan mulut beliau?Atau adakah ini BALASAN daripada Allah SWT ke atas seorang manusia yang tegar menolak dan menentang Islam?!!













Walau apapun sebabnya, GODFATHER DAP ini nampaknya tidaklah KINGG sangat. Sesungguhnya Allah SWT itu Maha Berkuasa, dan apabila ia mahukan GODFATHER seperti Karpal untuk sujud kepadaNya, maka inilah jadinya!



SAH @N_Izzah masuk BN selepas tengok video ini! #GE13 #Vote4BN





 
Video khas terutamanya kepada pengundi muda atau pengundi pertama kali yang tidak kenal siapa itu Anwar Ibrahim. Rasanya kalau video ini ditunjukkan kepada anak bini Anwar pun tentu mereka terkejut apabila mendapat tahu pelbagai "sejarah hitam" bapa mereka sendiri yang terpendam selama ini. 
Jangan hendak kata kami cuba buka aib orang lain, kerana keperluannya kini lain disebabkan Anwar yang beria-ia mahu mengangkat dirinya sebagai pemimpin. Takkanlah kita tidak mahu tahu apa yang ada di hadapan dan di belakang bakal pemimpin kita bukan? Bukankah ketelusan seorang pemimpin juga yang kita tuntut selama ini?
Lagipun, bukankah Presiden PAS sendiri yang HALAL kan membuka aib sesama manusia ini, terutamanya ketika pilihanraya?

Elya bising bising: Penyokong PAS Terajang Budak 11 Tahun!!!

Elya bising bising: Penyokong PAS Terajang Budak 11 Tahun!!!: Dari sehari ke sehari, dari semasa ke semasa, berita-berita tentang keganasan para penyokong Pakatan Rakyat, khususnya PAS begitu menja...

Aktivis Kepayang Jr.: WAJIB TENGOK!! WAN AZIZAH DIPELUK LELAKI UNTUK MEM...

Aktivis Kepayang Jr.: WAJIB TENGOK!! WAN AZIZAH DIPELUK LELAKI UNTUK MEM...: WAJIB TENGOK!! WAN AZIZAH DIPELUK LELAKI UNTUK MEMBALAS DENDAM PADA ANWAR?? Apa nak jadi ni Abg Non, takkan kerana politik sanggup teng...

SEKUPANGDUA: SITANGGANG AHLI UMNO YANG BERTANDING ATAS TIKET PA...

SEKUPANGDUA: SITANGGANG AHLI UMNO YANG BERTANDING ATAS TIKET PA...: Rohawati Calon PAS Dia ahli UMNO dan laki dia pensyarah Kanan di UiTM, bukan setakat tu dia jgak yang mewah kerana Syarikatnya Yang sup...

CALON PKR BEHRANG...PERANG KUASA AZMIN ALI



Tidaklah AP mahu membicarakan lagi soal Calon PKR DUN Behrang ini yang saban hari mencuit hati suci AP,Ia sahabat pembaca...AP sentiasa fikir yang baik baik buat Dato Hadi Khatab.Pada hemat yang bersarang diminda AP ini,tentunya apabila mengetahui bahawa dirinya salah seorang yang menjadi kepercayaan pemimpin De Facto Anwar,pulak pada masa yang sama mahu diangkat menjadi Menteri Besar seandai Pakatan Rakyat berjaya merampas kembali Negeri Perak.

Wahh...Beruntung benar penyokong penyokong PKR Tanjung Malim...Ketua Cabangkah Dato Hadi Khatab ini?..bukan....

Owhh...diselidiki rupanya Dato Hadi Khatab ini bukan sahaja berjawatan sebagai Presiden Malis Rundingan yang setaraf dengan Majlis Keselamatan Negara kata De Facto Anwar,Malah Ada jawatan berASPIRASIKAN ORANG MUDA...(wajah pun terpancar sinar warga emas tu) PENAUNG ANGKATAN MUDA (AMK ) TANJUNG MALIM... banyak betul jawatannya..

tinggalkan soal pegawai yang dipecat itu dulu,ada perkara besar yang mahu dikongsikan bersama.
Bukti bahawa Presiden PKR hanya PATUNG MISTERI YANG BERNYAWA.Nilaikan sendiri 

apabila menilai semua yang berlaku di PKR TANJUNG MALIM...AP merumuskan
Berstrategi betul siapa yang memimpin PKR...dimana mana baik peringkat PUSAT,NEGERI,Cabang...kesemuanya bernafsukan kuasa.

SEDIKIT KRONOLOGI
-PKR Tanjung Malim sebenarnya telah lumpuh berikutan pergelutan kuasa diantara ketua Cabang bertembung Ketua AMK apabila ADUN BEHRANG ketika itu bertindak keluar parti.
-PKR Cabang Tanjung Malim digantung oleh Mustafa Kamil Ayub (pimpinan MPN Perak)
-2010 berlaku pemilihan,Mejar (B) Kamal Badri terpilih
-Mejar (B) Kamal Badri menyokong Mustafa Kamil ayub menentang Azmin Ali.
-Mustafa kamil Ayub kalah..
-Muhammad Nur Manuty Pengerusi MPN Perak adalah pendokong kuat Azmin Ali..


DISINILAH BERMULANYA PENGUASAAN DAN PERCATURAN AZMIN ALI..

 PENGKHIANATAN PENGERUSI MPN NEGERI MUHAMAAD NUR MANUTY KEPADA CALON SEBENAR PKR DUN BEHRANG

MELAWAN AZMIN BERERTI MEMUTUSKAN HAYAT POLITIK SENDIRI..INGAT INGATLAH WAHAI PEMIMPIN PEMIMPIN KECIL PKR 




sumber  angkatanpemikirblogsport.com

Manifesto Barisan Nasional Perak PRU13




Barisan Nasional (BN) Perak kelmarin lepas melancarkan manifesto tambahan, kesinambungan daripada manifesto Pusat yang diumumkan Perdana Menteri, 6 April lalu dengan menggariskan lima teras utama merangkumi 82 aku janji demi kesejahteraan rakyat negeri itu.


Pengerusinya, Datuk Seri Dr Zambry Abd Kadir, berkata manifesto bertemakan BN Untuk Anda itu adalah terjemahan kepada gagasan Perak Amanjaya yang berpaksikan peluang pendapatan, pendapatan dan kehidupan berkualiti melalui sebuah kerajaan yang melaksanakan aku janji yang bersifat realistik.




Lima teras itu membabitkan aku janji untuk mewujudkan sebuah kerajaan yang inklusif dan menjamin masa depan rakyat serta meningkatkan usaha menarik pelaburan luar dan dalam negara selain menceburi bidang industri baru di negeri Perak.
Untuk aku janji dalam teras keselamatan dan ketenteraman rakyat, BN menjanjikan penambahan anggota polis di seluruh negeri Perak selain pembinaan pondok bit polis di kawasan strategik.
Bagi teras pembangunan seimbang untuk rakyat, aku janji yang ditawarkan ialah membangun semula pekan kecil sebagai pusat ekonomi setempat, pemuliharaan dan pewartaan kawasan hutan.
Dalam melahirkan masyarakat berkemahiran, berilmu dan berintegriti, BN akan menaiktaraf Kolej Universiti Sultan Azlan Shah kepada universiti awam, Universiti Sultan Azlan Shah.
Selain itu, lebih banyak pusat pengajian akan diwujudkan dan menaikkan had pendapatan isi rumah kepada RM5,000 bagi kelayakan memohon pinjaman pelajaran anak Perak dan memperkasakan Seri Iskandar sebagai hub pendidikan tinggi.
Bagi kecekapan penyampaian demi keselesaan rakyat pula, aku janji BN termasuklah meningkatkan kecekapan Majlis Perbandaran dan Majlis Daerah terutama dalam pengurusan sampah, pembersihan longkang dan penurapan jalan rosak.
Untuk teras memelihara toleransi beragama demi rakyat, BN menawarkan peruntukan tahunan untuk masjid dan surau, peruntukan tahunan untuk aktiviti hal ehwal bukan Islam dan rumah ibadat.
Sementara itu, Zambry pada sidang media memberitahu manifesto BN Perak adalah tambahan kepada aku janji yang diumumkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak yang dilancarkan di peringkat Pusat pada tanggal 6 April lalu.
“Dengan adanya aku janji tambahan ini, ia akan memberi dimensi baru kepada negeri Perak,” katanya.
Jelasnya, manifesto tersebut mengagaskan beberapa aspek antaranya kesejahteraan rakyat, pembangunan seimbang dan memacu ekonomi rakyat.
Selain itu, manifesto berkenaan turut memelihara toleransi agama di samping meningkatkan peranan wanita dalam masyarakat.
“Ini keseluruhan perkara yang akan dilaksanakan oleh BN.
“Ia bukan sekadar manifesto tetapi kita meneruskan perkara yang telah dilakukan sejak empat tahun yang lalu,” katanya.
Zambry juga berkata, dengan pelancaran manifesto tersebut, beliau yakin rakyat boleh membuat perbandingan mengenai pelaksanaan aku janji yang telah dan bakal dilaksanakan kerajaan BN.

Sementara itu, calon BN bagi Dewan Undangan Negeri (DUN) Temengor, Salbiah Mohamed berkata, manifesto tersebut mencakupi keseluruhan permasalahan yang dihadapi oleh rakyat.
“Rakyat biasanya menyuarakan masalah dari segi ekonomi, keselamatan, pembangunan dan perumahan di kawasan masing-masing dan kita lihat segala aspek ada tercangkup dalam aku janji kerajaan BN,” katanya.
Salbiah berkata demikian sebagai mengulas manifesto BN Perak yang dilancarkan oleh Pengerusinya, Datuk Seri Dr Zambry Abd Kadir di Padang Rengas, hari ini.
Melihat ia sebagai kesinambungan kepada manifesto peringkat Pusat, Salbiah yang juga Ketua Puteri negeri Perak menambah, manifesto peringkat negeri itu jelas menekankan aspek kesejahteraan dan keharmonian rakyat Perak dengan memacu ekonomi yang lebih stabil.
Manifesto itu mengandungi 11 perkara antaranya Kesejahteraan Rakyat; Perumahan Rakyat; Memacu Ekonomi untuk Rakyat; Keselamatan dan Kesejahteraan Rakyat; Pembangunan Seimbang untuk Rakyat; Masyarakat Berkemahiran, Berilmu dan Berintegriti.
Sementara itu, calon BN bagi DUN Pengkalan Hulu, Aznel Ibrahim menyifatkan ia sebagai manifesto yang terbaik kerana beberapa perkara yang tersenarai dalam manifesto itu bakal memberi impak besar kepada rakyat di kawasan yang ditandinginya.
Menurutnya, dalam manifesto tersebut, BN memberi jaminan untuk membantu mengurangkan kadar kemiskinan di kalangan rakyat melalui usaha meningkatkan pendapatan isi rumah.
Selain itu, tawaran membina tapak perumahan khususnya bagi generasi kedua dilihat amat menepati aspirasi rakyat khususnya penduduk di kawasan Pengkalan Hulu, katanya lagi.
“Manifesto atau aku janji negeri Perak yang dilancarkan hari ini diharap dapat membantu rakyat di Pengkalan Hulu khususnya yang berpendapatan rendah,” katanya.

*sumber dari portal berita tempatan.






















KESIAN NIZAR MEREOYAN, MB KUASA BELUM CONFIRM




Kekeke... banyak yang buat aku kuat angguk bila mendengar klip video nie, bukan syok kat muziknya, bukan layan iramanya tapi senikatanya, korang patut dengar parody lagu yuna nie, keh keh keh memang layan beb tepat sekali bunyi dan iramanya, paling tangkap giller senikatanya... kehekehkeh... enjoy it braders!!!
:

Awek Ada 2 Vagina? 2 Kali Hilang Dara?



















Percaya atau tidak..awek ni boleh hilang dara 2 kali dalam seumur hidup..awek yang bernama Hazel Jones 27 mendadahkan bahawa beliau boleh hilang dara 2 kali dalam hidupnya kerana dia memiliki 2 vagina dalam bentuk yang sempurna

Sebelum ini dia selalu mengalami senggugut yang teruk sehinggakan doktor menyatakan dia memiliki 2 vagina

Hazel memberitahu hos rancangan This Morning ITV1 Holly Willoughby dan Phillip Schofield tentang dirinya berusia 18 tahun sebelum didiagnosis uterus didelphys.





sumber....

Juanda Mufti Perlis Akui Umno Konsisten Perjuang Islam




















Mufti Perlis, Dr. Juanda Jaya yang sebelum ini dikaitkan dengan PKR malam tadi secara terbuka mengaku telah mengundi Barisan Nasional (BN) dan akan terus mengundi parti itu pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13) nanti.

Katanya, BN secara konsisten memperjuangkan Islam termasuk perundangan syariah di negara ini.Tegas beliau lagi, PAS walaupun mengaku memperjuangkan Islam tetapi tidak mempunyai rekod kejayaan untuk dibuktikan.


Sebaliknya, ujar beliau, kerajaan BN yang selalu dimomokkan sebagai tidak tahu agama oleh pemimpin PAS, telah mengangkat martabat Islam.

"Pada saya undi adalah rahsia. Tapi saya dari dahulu mengundi BN kerana parti inilah yang sebenarnya memperjuangkan Islam.

"Puak sana yang kata nak buat hudud tapi sampai sekarang belum. Rotan apa yang akan digunakan untuk laksana hudud pun belum diputuskan," katanya sinis dalam satu majlis di Flat Sri Melaka di Bandar Tun Razak di sini malam tadi.

Terdahulu, Juanda membidas tindakan PKR Perlis kerana mengumumkan beliau sebagai calon parti itu untuk kerusi Parlimen Kangar.

"Apa yang disebut oleh PKR Perlis langsung tidak dirujuk kepada saya, saya agak terkilan sebab jual nama saya tanpa izin...saya tak pernah jumpa pimpinan PKR Perlis,” kata beliau kepada Antarpos.

Juanda menegaskan beliau memutuskan tidak bertanding di PRU kali ini kerana merasakan penerimaan rakyat terhadap golongan berpendidikan agama masih kurang.

Juanda memegang jawatan muft sejak awal 2009 menggantikan Mohd Asri.

5 Trend Wanita Melayu Sekarang








Semua orang nak berfesyen dan mengikut trend, terutama golongan wanita. Pakaian bertudung mula bertukar menjadi fesyen selari dengan peredaran masa dan dunia yang semakin moden.
Tetapi kebanyakkan wanita Melayu yang dapat dilihat, pakai tudung tapi lengan terdedah, dada terdedah, kaki terdedah. Macam mana tu? Sedihnya ramai gadis Melayu “dijajah” semula oleh Barat dengan fesyen bertudung tetapi moden ini.

Aku selalu perhatikan pemandangan yang tidak begitu indah ini sehingga aku bertanya pada diri sendiri, “kenapa?”.

Mari kita kenali dulu 5 trend atau sikap wanita Melayu yang terpesong dalam zaman moden ni.

Pakaian Ketat, Sendat dan Terlalu Seksi

Baju kurung dan kebaya yang dipakai sangat jarang dan ketat sehingga menampakkan bentuk badan. Begitu juga seluar, blouse dan T-shirt. Ramai yang dengan bangganya mendedahkanlurah dendam “neraka” depan dan belakang. Bagi gadis remaja biasanya memakai jeans low cut sehingga menampakkan lurah semasa berjalan atau lebih tak sanggup untuk dilihat apabila membonceng motorsikal. Ditambah pula dengan kulit yang tak berapa licin dan berparut! Ewwww…simpan la barang-barang privasi korang tu, takyah tunjuk-tunjuk.

Tudung Nampak Bayang Rambut

Ini satu lagi fesyen yang aku tak faham. Bertudung tetapi rambut terkeluar di sana sini, bayang rambut yang diikat tocang jelas kelihatan. Ada juga yang ekor rambutnya terkeluar di bahagian belakang tudung. Memang ada pelbagai fesyen tudung wanita yang tidak tahu aku nak ulas camna.

Pertuturan Lancang dan Ketawa Mengilai

Adalah sesuatu yang memalukan apabila melihat gadis Melayu bertudung yang tidak menjaga tutur bicara. Jenaka lucah dan perkataan kesat jadi mainan dibibir, ketawanya mengilai bak pontianak. Kadang-kadang kalau restoran tu, suaranya mengalahkan suara TV yang dipasang. Kadang-kadang tu time gelak tu terkeluar benda yang tengah dimakan, tempias sana sini. Ish ish ish wanita jenis apa la ni.

Bertepuk Tampar Dengan Lelaki

Persahabatan antara lelaki Melayu dan perempuan Melayu tidak dilarang agama tetapi mestilah mengikut batas yang telah ditetapkan. Kalau sudah bertepuk bertampar dan bergurau senda seperti kawan sejenis, apa yang hendak dikata? Lelaki pun satu hal gak, membenarkan dirinya ditepuk dan ditampar oleh wanita. Bukan sedap pun. Sakit wooooo.

Bercumbu dan Memadu Kasih Tanpa Segan

Bercumbu dan memadu kasih tanpa segan ini adalah antara sifat yang paling memalukan dan menjatuhkan maruah kita sebagai seorang Islam Melayu. Memang dalam perkara ini kaum lelaki Melayu juga bersalah kerana menjadi pasangan dalam aksi berahi bermadu kasih tanpa segan silu. Jika dibuat carian ‘gadis bertudung’ di Internet, hasilnya sudah pasti aksi-aksi kurang sopan dan seks yang dirakam secara rela atau tersembunyi. Astagfirullah. Malu tu kan mahkota seorang wanita.

Mungkin ada yang kurang bersetuju dengan pendapat di atas. Cuma aku rasa agak sedih dengan ciri-ciri gadis Melayu yang banyak lari dari adab susila Timur dan ajaran Islam. Cara berpakaian ini juga antara penyebab berlakunya jenayah seksual seperti cabul, rogol dan gangguan seksual.

Wahai muslimah, janganlah digadai maruah demi kemodenan dan fesyen kerana yang rugi hanyalah diri sendiri. Aku minta maaf kalau ada yang terasa. Pahit untuk aku katakan, tapi pahit itu lah ubat. Untuk lelaki yang membaca ni, ingatlah, korang nanti akan ditarik oleh golongan wanita ke neraka jika bersikap dayus.


sumber...

PANAS !!!Awek melayu ...Kena 'korek' cerita di internet



Sorang remaja pompuan yang bernama Nurdianaa Ali atau lebih dikenali sebagai Baby Diana, secara terbuka mengaku kehilangan dara didalam laman Twitter beliau. 


Pengakuan 'ikhlas' tersebut dibuat setelah beliau mengatakan bahawa teman lelakinya memutuskan hubungan dorang selepas berjaya mendapat 'dara'nya.

Menurut tulisan Baby Diana di laman tersebut, teman lelakinya yang dikenali sebagai Haziq langsung tak mahu menjawab sebarang panggilan telefon selepas kejadian kehilangan dara itu.


Kenyataan Baby Diana melalui Twitternya tersebut telah mendapat respon yang agak panas dikalangan pelayar laman sosial tersebut.. 


Anak Jati Malaya: VIDEO : YA ALLAH, AGENDA TAWAN MELAYU ISLAM!!! MES...

Anak Jati Malaya: VIDEO : YA ALLAH, AGENDA TAWAN MELAYU ISLAM!!! MES...: Samada saudara sedar atau tidak DAP telah merancang sejak dari penubuhannya untuk menjadikan negara ini sebagai ketuanan CINA....

Hukum hudud kini jadi matlamat kedua Pas


 Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat memberi gambaran jelas bahawa hudud kini menjadi perkara kedua dalam perjuangan parti itu kerana keutamaan mereka sekarang adalah untuk membentuk kerajaan Pusat dengan memenangi Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) ini.
Nik Abdul Aziz memberikan gambaran itu kepada wartawan di rumahnya di Pulau Melaka, di sini hari ini.

Sehubungan itu, beliau memberikan 'restu' kepada penentang nombor satu hukum hudud Pas, Karpal Singh untuk menggunakan logo Pas dalam usaha Pengerusi DAP itu memenangi kerusi Parlimen Bukit Gelugor di Pulau Pinang.

Karpal selama ini bertegas menolak hukum hudud Pas. Malah, pada hari penamaan calon pada Sabtu lalu beliau memberitahu kesediaan DAP menggunakan logo Pas tidak bermakna mereka menerima setiap dasar-dasar Pas. 

Panas !!! Pembangkang mengunakan unit ala comando mengebom semua balik gerakan BN


SUNGAI BESAR Bilik Gerakan Barisan Nasional (BN) Parit 9, Sungai Leman di sini nyaris hangus dijilat api setelah dilempar bom petrol dalam kejadian kira-kira pukul 4 pagi ini.

Kejadian itu disedari oleh salah seorang penduduk kampung yang kemudiannya bertindak menghubungi Jawatankuasa Kemajuan Kampung Kerajaan Persekutuan (JKKKP) setelah melihat api mula menyambar kain rentang BN.

Pengerusi JKKKP Parit 9, Sungai Leman, Zulkefli Hassan berkata, kebakaran itu berjaya dipadam oleh para petugas parti sekali gus dapat menyelamatkan bilik gerakan itu daripada hangus.
Premis tersebut merupakan sebuah balai raya yang berusia lebih 30 tahun itu.
Ekoran kejadian itu, satu laporan polis telah dibuat di Balai Polis Sekinchan awal pagi ini.