Saturday, April 6, 2013

Gempar!!!! Surat Puaka Buat Wali Selipar

 


Hari ini dan sebelum ini Nik Aziz dan pemimpin-pemimpin tertinggi lain dalam PAS termasuk penceramah upahan PAS lebih gemar mengaitkan cerita-cerita palsu seperti yang ada tersebut di dalam kitab-kitab yang pernah mereka baca di mana kitab-kitab itu di tulis beribu tahun lamanya setelah Rasulullah s.a.w. kita wafat.

Kebanyakkan kitab-kitab itu adalah merupakan pendapat penulis yang bergelar ulama di zaman itu yang berkesesuaian hanya di zaman itu sahaja, dan kitab-kitab itu pula tidak bersumberkan Al-Quran atau Hadis Rasulullah atau kedua-duanya sekali.

Sebagai contoh mudah, di zaman itu penulis mengagung-agungkan Kapal Nabi Nuh a.s., dan hingga kini ulama-ulama palsu di seluruh dunia termasuklah ulama PAS tidak terlepas daripada menghuraikan satu persatu mengenai kapal Nabi Nuh itu seolah-olah mereka tahu segala-galanya, dan banyak masa dihabiskan begitu sahaja. Kisah Nabi Nuh itu memang ada di sebut dalam Al-Quran di Surah Hud mulai Ayat 25 hingga Ayat 49.

Kemajuan dunia mengatasi segala-galanya. Kita masih bercakap kisah kapal Nabi Nuh sementara orang kafir pula maju ke hadapan dengan bercakap kisah “kapal boleh terbang” dan “kapal boleh menyelam”. Apabila hendak ke Mekah atau Madinah atau distinasi lain terpaksalah kita menaiki kapal terbang yang dibuat oleh orang bukan Islam. Kita masih bergaduh sesama sendiri dalam politik.

Bab bercakap, ulama-ulama palsu di Kelantan memang pandai, pandai sungguh. Dulu, apabila Tentera Jepun mendarat di Kelantan di akhir Perang Dunia Ke 2, ulama-ulama kita terpaksa melutut meminta bantuan daripada Kerajaan British dan sejarah itu sangat panjang. Bunyi sahaja Islam tetapi tidak ke mana-mana pun.

Ringkas, di zaman penjajahan Jepun ulama-ulama hanya memerhatikan sahaja anak-anak gadis Melayu dirogol hingga sepuas-puasnya oleh tentera Jepun. Ulama-ulama ketika itu tidak boleh berbuat apa-apa kerana tiada ilmu untuk melawan mereka. Yang kena bunuh tak usah cakaplah.

Hari ini, setelah negara aman hasil perjuangan UMNO bersama Angkatan Tentera Malaysia dan pasukan Polis Di Raja Malaysia maka muncullah ramai manusia mengaku ulama-ulama PAS, atau mengaku ustaz-ustaz PAS dengan berkata perjuangan PAS adalah untuk Islam, dan perjuangan UMNO adalah untuk memisahkan agama daripada politik, dan bermacam-macam lagi. Pandai sungguh ahli tabligh PAS itu.

Saya berpendapat, daripada pergi ke ceramah PAS adalah lebih baik seseorang itu pergi ke masjid atau surau, dan selepas solat Isyak adalah lebih baik menghabiskan masa membaca Al-Quran hingga ke jam 12 malam. Lagi banyak pahala yang kita dapat daripada pergi ke ceramah PAS, silap haribulan dapat dosa kerana mendengar cacian untuk memburukan seseorang itu, lebih-lebih lagi memburukan pemimpin negara.

Di Manek Urai sempena PRK pada tahun 2009 terdapat banyak papantanda bersaiz besar menunjukkan Nik Aziz yang memakai serban seolah-olah ulama tulin sedang berdoa, dan di papantanda itu ada tulisan UNDILAH PAS berserta tulisan Ayat Al-Quran Surah Al-Hijr Ayat 46 berserta dengan maknanya: masuklah kamu ke dalamnya (syurga) dengan selamat sejahtera serta beroleh aman.

Huraian kepada Ayat tersebut ialah di akhirat kelak malaikat mempersilakan orang-orang beriman supaya masuk ke syurga dengan rahmat Allah, dan bukannya mempersilakan Nik Aziz dan pemimpin tertinggi lain dalam PAS serta semua penyokong-penyokong PAS, atau pengundi-pengundi PAS supaya masuk ke syurga.

Sebagai orang Islam, penulis rasa amat malu sekali apabila melihat papantanda itu. Kejinya seorang yang mengaku ulama untuk meraih sokongan murahan daripada pengundi Manek Urai melalui papantanda itu. Jika ya! pun nak cari glamour, carilah jalan lain, tak payahlah guna Ayat suci Al-Quran.

Minta siarkan gambar Nik Aziz yang sedang berdoa
seperti disiarkan oleh
Utusan Malaysia pada 4 Jul 2009 dan
boleh dapat dalam Utusan Malaysia online

Siapa masuk syurga. Syurga, neraka, rezeki, hidup, mati dan lain-lain adalah hak mutlak Allah s.w.t. Dalam Al-Quran di:

Surah Al-Baqarah Ayat 214 bermaksud: Adakah patut kamu menyangka bahawa kamu akan masuk syurga padahal belum sampai kepada kamu ujian dan cubaan seperti yang telah berlaku kepada orang-orang yang terdahulu daripada kamu? mereka telah ditimpa kepapaan (kemusnahan harta benda) dan serangan penyakit serta digoncangkan (oleh ancaman bahaya musuh), sehingga berkatalah Rasul dan orang-orang yang beriman yang ada bertanya: bilakah datangnya pertolongan Allah? Ketahuilah, sesungguhnya pertolongan Allah itu dekat asalkan kamu bersabar dan berpegang teguh kepada agama Allah.

Huraian 1 : Macam mana Nik Aziz dan pemimpin tertinggi lain dalam PAS serta penyokong-penyokong PAS boleh masuk syurga? Mereka itu bukanlah golongan orang-orang yang bersabar, pegang dan kibar bendera DAP yang terang-terang menentang penubuhan negara Islam, nobatkan orang kafir yang makan daging babi 3 kali sehari sebagai Khalifah Umar Bin Abdul Aziz, bakar lilin dan anggup kepala ikut telunjuk sami Buddha di majlis memperingati kematian Teoh Beng Hock, keluar kenyataan boleh berkawan dengan syaitan, dikatakan Allah mencarut, dikatakan jika Rasulullah masih hidup tentulah Baginda seronok melihat negeri Kelantan di tadbir urus dengan baik sesuai dengan mengikut Islam, tidak diminta pun dilahirkan sebagai orang Melayu (melanggar Ayat 1 Surah Faatir – ciptaan Allah) dan lain-lain lagi.

Huraian 2 : Sebenarnya Nik Aziz dan pemimpin tertinggi lain dalam PAS sangat bernasib baik kerana dicipta Allah dan dilahirkan dalam lingkungan bangsa Melayu, dan jika Allah cipta mereka itu dan dilahirkan dalam lingkungan bangsa Siam tentulah sekarang Nik Aziz itu barangkali berwajah lain, mungkin juga berjubah kuning pinang, dan kekal dalam neraka kerana mati di luar Islam.

Di Kelantan negeri Membangun Bersama Islam tidak popular jika mati dalam Islam. Mati yang sangat popular di Kelantan ialah mati dalam PAS. Masya’Allah, apalah nak jadi kepada kebanyakan orang-orang Kelantan termasuklah keluarga saya sendiri.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.