Monday, May 20, 2013

AZMIN BETUL DI BELAKANG, ZAHID HAMIDI BETUL DI DEPAN

Azmin dalam satu kenyataan hari ini menyebut, kenyataan Ahmad Zahid membuktikan bahawa transformasi yang dianjurkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak itu hanya satu kepura-puraan,atau pun Azmin yang kepura-puraan bergaduh jawatan dengan Khalid Ibrahim supaya jawatan MB terus kekal kepada PKR walaupun PAS lebih berhak dan layak. Bukankah Azmin sengaja berlakon bergaduh dengan Khalid Ibrahim supaya PAS tidak ada kesempatan mencelahkan diri mereka sebagai MB Selangor? Bijak sungguh kepura-puraan Azmin menuruti plot cerita yang diarah Anwar Ibrahim, dalam diam menikam PAS.


"Adakah ini cara Najib menunjukkan 'kabinet transformasi baru'? kata Azmin, atau kah soalan itu berbunyi begini "Adakah ini cara Anwar menunjukkan 'nilai kenegaraannya dengan malu untuk menerima kekalahan?".



"Tahniah, Zahid! Dengan mengambil sikap angkuh dan pongah sebagai peristiharan pelantikan sebagai menteri, anda menunjukkan kedua-dua sikap bongkak dan bodoh. Atau sebenarnya ayat Azmin berbunyi begini, "Tahniah, Anwar! Dengan mengambil sikap angkuh dan pongah sebagai kegagalan pengisyhtiharan sebagai Perdana Menteri, anda menunjukkan kedua-dua sikap jelek dan tolol kamu.



"Kita tidak marah pada negara ini kerana ini tanah air kami, ia juga milik anda tapi janganlah bercakap seperti anda dan Umno yang memilikinya. Kesemua kami anak Malaysia adalah pemiliknya dan kami setia kepada Agong dan negara,” kata Azmin. Atau Azmin berhajat bercakap begini "Kita tidak marah pada negara ini kerana ini tanah air kami, ia juga milik anda tapi janganlah bercakap seperti anda dan AnwarDAP yang memilikinya. Kesemua kami anak Malaysia adalah pemiliknya dan kami setia kepada Agong dan negara, jadi dengarlah seruan Agonng supaya menghormatikeputusan PRU13, janganlah berbuat bodoh Anwar di jalanraya, menyusahkan rakyat saja".



Azmin berkata rakyat Malaysia berhak untuk menyuarakan kekecewaan dan kemarahan mereka berhubung pilihan raya yang tidak bersih dan bebas termasuklah di Pulau Pinang, Selangor dan Kelantan, juga di Permatang Pauh dan Gelang Patah.



“Kita tidak bercakap mengenai kecacatan pilihan raya di sana sini. Kita melihat mengenai penipuan sistemik yang dilakukan dalam skala besar,” katanya. Maksud Azmin ialah "Kita tidak bercakap mengenai kecacatan pilihan raya di sana sini. Kita melihat mengenai penipuan sistematik DAP dalam CEC dan juga penipuan sistematik Anwar yang sengaja tidak faham mana lebih besar di anntara 133 dengan 89. Penipuan sistematik berskala besar yang dilakukan Anwar dan DAP ini disembunyikan dengan mendiamkan diri dan menuduh orang lain pula, maksud di sebalik kata-kata Azmin.

Naib presiden Umno itu dalam tulisannya di akhbar milik parti tersebut, Utusan Malaysia pada hari Khamis lalu menyeru golongan yang enggan menerima sistem pilihan raya Malaysia agar meninggalkan negara ini dan berhijrah ke negara yang menjalankan pilihan raya mengikut kaedah yang digemari.

Beliau yang baru dilantik mengetuai kementerian dalam negeri mensasarkan perkara itu kepada golongan pengikut parti politik yang berpakaian serba hitam dalam kempen bagi membantah keputusan pilihan raya umum ke-13.

“Pemimpin-pemimpin parti pembangkang khususnya PKR dan DAP telah mengelirukan anak-anak muda Cina dan para pengikut yang buta politik untuk berpakaian serba hitam sebagai tanda protes terhadap keputusan PRU-13 yang dianggap memihak kepada mereka mengikut undi popular,” katanya.

“Jika golongan ini mahu menerima pakai list system atau single transferable vote seperti mana yang digunakan oleh negara-negara republik, sepatutnya mereka berhijrah ke negara-negara berkenaan untuk mempraktikkan kepercayaan politik mereka,” katanya. Anwar memang pun nak jadi Presiden Malaysia pertama dengan sistem Republik, kerana Anwar tidak yakin sistem berparti membolehkannya menjadi Perdana Menteri. Untuk menyelamatkan not-not RM500 dan RM1000 yang masih disimpannya di luar negara hanya dengan satu cara, menjadi Presiden pertama Malaysia dengan apa cara sekalipun, termasuklah cara Anwar Spring yang sedang diusahakannya sekarang ini.


Tambahnya, Malaysia tidak mengiktiraf undi popular tetapi majoriti mudah seperti yang diamalkan dalam sistem Westminster.



Apa pandangan anda, di harap para pembaca setiap kali mendengar ucapan pembangkang hendaklah mentafsirkannya di belakang kata-kata mereka, kerana sudah menjadi tabiat mereka suka ikut belakang, suka rasa belakang dan suka main belakang. 

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.