Wednesday, April 10, 2013

PANASS!! PR SOKONG MURTAD? GOBIND BERDIRI SEBAGAI PEGUAMBELA LINA JOY?





Pada tahun 2000 Lina Joy menggunakan prosedur mahkamah untuk menggugurkan perkataan agama Islam di kad pengenalannya kerana beliau telah murtad dan mahu berkahwin dengan seorang kristian. Arakian sistem perundangan yang dikuasai UMNO telah menolak permohonan beliau kerana tidak mendapat kebenaran mahkamah syariah.






Lina Joy telah membawa perkara ini ke mahkamah, peguam yang mewakili Lina Joy ini tidak lain tidak bukan adalah encik Gobind Singh iaitu ADUN DAP dan anak pengerusi DAP? Benar, Gobind yang sama yang diserang dan dinista oleh penyokong serta pemimpin barisan nasional kerana gobind menyokong murtad, menemplak penggunaan bahasa Melayu dalam mahkamah dan mencampuri usurusan PBT.






Yang amat menghairankan adalah dua hakim UMNO yang bermazhab ahli sunnah wal jamaan yang mendengar kes ini yang juga mengaku Islam iaitu Tun Fairiz dan Dato Alaudin turut sama menzalimi Lina Joy yang hanya mahu murtad?






Kes Lina Joy ini adalah satu bukti daripada berjuta bukti (rakaman video anwar dan anaknya nuruul izzah, menyokong Ambiga yang menganjur forum mengkritik Islam, menyokong murid Islam bawa sosej babi) Pakatan menyokong Murtad! sehingga sanggup bersetongkol dengan pejuang-pejuang MURTAD yang berselindung di bawah kebebasan agama.






Gobind yang dihina dan dicaci BN dan juga ADUN DAP dan Pakatan telah bertungkus lumus membela Lina Joy yang hanya mahu murtad itu. Kes ini jelas menunjukkan bahawa pendirian pakatan terhadap kebebasan beragama dan berbeza dengan kebebasan agama BN iaitu hanya untuk orang yang tidak dilahirkan Islam.






Gobind, Ambiga, majlis peguam, Zaid, Anwar dan Nurul Izzah daripada Pakatan dan Pakatan friendly hingga sekarang tidak pernah meminta maaf kerana kenyataan dan kerja laku bbiadap mereka mencabar kesucian Islam. PAS for All











No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.