Google+ Followers

Wednesday, April 17, 2013

Bicara Rakyat: Haramjadah Punya MB


Itu lah perkataan untuk melepaskan geram oleh Pak Man didepan orang ramai. "Dah berapa tahun masalah tak selesai jugak. Dia tak habis habis nak berpolitik nak menunjuk dia buat kerja. Dia nampak rakyat sedang sengsara. Dia masih jugak nak cari populariti. Pilihanraya dah dekat. Tapi dia masih berseronok dengan lakonan bodoh konon konon dia ambil berat pasal rakyat" jerit pak Man sekuat hati.

Berapa lama rakyat boleh sabar? Kata Pak Man lagi. Namun kata katanya itu tak tau kepada siapa yang ditujukannya. Dulu aku undi dia ingatkan dia tu bagus tapi rupanya penyamun. Dia hanya tahu mengkayakan kroni dia saja. Semua kroni kroninya bermaharajalela mengaut untung.

"Tak cukup kroni dalam negeri bahkan kroni di luar dari negeri ni pun diajak untuk berpesta menyamun harta negeri. Babi haramjadah punya MB.... "Jerit Pak Man lagi....

Taubat aku tak akan mengundi dia lagi...

"Kamu semua jangan pangkah parti bangsat ni lagi. "Jerit pak man kepada semua pelanggan yang berada di kedai kopi itu.

"Bangsat bangsat ni hanya tahu mengenyangkan perut diorang sahaja. Kita rakyat ni dilayan macam bangsat oleh mereka lepas mereka menang, sambung pak man lagi."

Seteruk teruk MB yang dulu, kita tak pernah rasa perit pasal takder air. MB haramjadah ni buat apa? Soal pak man. Kepada siapa soalan itu ditujukan, tiada siapa pun yang tahu. "Sampai hari ni nak mandi junub pun tak boleh. Dia tak habis habis menyalahkan kerajaan pusat. Padahal masalah air ni kuasa kerajaan negeri, " rungut pak man tanpa berhenti henti.

Yang satu lagi MB di negeri sana pulak tak selesai selesai jugak masalah air keruh. Dah berapa tahun memerintah pun tak tahu nak menjernihkan air. Semua parti bangsat ni memang tak tahu nak memerintah. Ada hati pulak nak ke PUTRAJAYA.... Rungut pak man sambil menggeleng geleng kan kepala botaknya.

Ingat kamu semua, kamu semua jangan pangkah parti bangsat ni lagi, ulang pak man pada kami semua sambil menujukkan kearah billboard yang terpampang besar gambar MB ditepi jalan.

Tiba tiba pak man mengalihkan pandangannya kepada aku.

"Hah... Kamu yang tercegat kat situ, aku nak tanya kamu, "sergah pak man sambil menunjukkan jari telunjuknya kearah aku. Pilihanraya nanti kamu nak undi siapa?

Sambil tergagap gagap aku menjawab, BBBBARISAN NASIONAL......

Pak Man pun memasukkan jari telunjuknya kedalam tangan sambil mengangkat ibu jari dan berkata.... BAGUSSSSSSSSSSS